Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ongewenste sms-jes... wat er tegen te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halloa, wie kan er mij helpen?
Sinds een paar weken krijg ik viese smerige sms-jes van nummer: -edit-

De provider kan niets doen. KNP evenmin en bij de politie kom je ook geen steek verder.
Ik heb dat nummer al een keertje gebeld, maar je krijgt alleen een voicemail met even zovele smerige tekst.

Iemand enig idee hoe meneer te stoppen is ??

[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 28-08-2004 18:35 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wie zegt dat het een meneer is? =]

Verwijderd

denk eerst even aan een normale topic titel, en haal dat nummer weg.

verders kun je om te beginnen gewoon aangifte doen, of overstappen naar een van de andere providers die je wel helpen :)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:21

DizzyWeb

Ondertiteld

De meeste providers kunnen een nummer voor je blokkeren, mits je een abo hebt.

En, titels in caps zijn niet echt gewenst...

Verwijderd

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op 28 augustus 2004 @ 18:28:
Wie zegt dat het een meneer is? =]
IK dat hoor je toch.......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:28:
denk eerst even aan een normale topic titel, en haal dat nummer weg.
voor mij is die titel NORMAAL!!!!!
en dat nummer weghalen....noway............
verders kun je om te beginnen gewoon aangifte doen, of overstappen naar een van de andere providers die je wel helpen :)
even lezen a.u.b.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:36
Meneer bang maken, door z'n voicemail in te spreken en zeggen dat je al aangifte hebt gedaan bij de polite, en dat de politie nu opzoek is naar hem. Of zeggen dat je doormiddel van je Provider zijn adres hebt gevonden en deze aan de politie hebt gegeven??

Verwijderd

Topicstarter
DizzyWeb schreef op 28 augustus 2004 @ 18:28:
De meeste providers kunnen een nummer voor je blokkeren, mits je een abo hebt.
heb dus abbo...........en dat kan dus niet!!!
En, titels in caps zijn niet echt gewenst...
sorry.......

verder wordt ik wederom weer pissig van die kattige antwoorden..

sorry ik ben ook maar eens mens hoor.....

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Voor ons is de titel niet normaal. Lees de FAQ even door en kies voortaan een topictitel ZONDER hoofdletters. Een privenummer posten is ook not done, ook al heb jij er problemen mee... ik heb de titel dus even veranderd, en het nummer weggehaald. Het nummer erbij posten is namelijk verder helemaal niet functioneel voor je vraag.

[ Voor 29% gewijzigd door LuNaTiC op 28-08-2004 18:36 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

dit kom je wel vaker tegen.
Krijg je die SMS'jes automatisch, of zit die meneer ze handmatig te tikken en te versturen?
Zo niet, dan www.smsafzeggen.nl misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 28-08-2004 18:36 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
Bij kpn dreigen met opzeggen, zeg dat je ook brief naar Consumentenbond heb geschreven, als je abo heb is het helemaal mooi, meld kpn dat je per ... (...=de datum van opzegging, dat doe je middels een brief waarin je natuurlijk ook zegt:bijv. "per 10 september zeg ik het bij deze op tenzij KPN dit nr blokt of op enig andere wijze een uitkomst bied...") je aut. incasso stopzet..

KPN moet je gewoon helpen in dit geval... maar je hebt een telefoonmedewerkerstudentje gehad die in deze gevallen een standaardantwoord geeft...

Als je de dingen zegt die ik hierboven noem, val je buiten de 'standaardklant' en krijg je zeker hulp (of je wordt steeds doorverbonden).

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 20:29

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:32:
[...]

IK dat hoor je toch.......
een sms horen?

[ Voor 84% gewijzigd door Nibbz op 28-08-2004 18:39 . Reden: toevoeging quote :p ]

13:37

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik werk bij een winkel die abonnementen verkoopt. En naar mijn weten is het wel te reglen. Aleen zoals Jazco2nd zegt krijg je zo'n standaard studentje aan de lijn. Gewoon door vragen en naar zijn afdelingschef vragen dan kom je wel verder.

Welke provider heb je?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat kan: verzend maar eens een SMS-je naar een vast nummer, dan wordt het voorgelezen door 'de computer'.

Hmz, ik snap het niet meer. SMS is tekst ; of het nu door een man of vrouw wordt verzonden, dat hoor je dus niet als het wordt voor gelezen.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 28-08-2004 18:41 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
voicemail...

• Warren
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Zoals in de OP staat heeft ze ook zijn voicemail message gehoord.

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad, dan kreeg ik steeds bericht van 'iemand vind je leuk' met SMS, jaah en ik wist al dat als je belt dan kost het zoveel per minuut, en aan het eind blijkt het dan nep te zijn...

Zeer irritant want je kan er weinig tegen doen tot niets... Dan als het blijft doorgaan kan je over de rooie gaan....

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zit je zelf toevallig bij Orange? In dat geval zou ik in het weekend zijn telefoon eens terug gaan bombarderen met SMS-jes dat hij eens op moet houden.
Ik weet het... Het is heel erg kinderachtig, maar misschien dat hij in ziet dat wat hij doet vervelend is.
Wat je ook kan doen is een willekeurige zoekmachiene pakken, en dan zoeken naar zijn telefoonnummer. Misschien dat hij al vaker dit soort dingen heeft gedaan, en misschien dat er ook mensen zijn die het hebben weten te stoppen. En zo niet, samen sta je sterk. Als je met meerdere mensen aangifte gaat doen, dan zal de politie er eerder werk van gaan maken.
Laatste optie. Neem een telefoon, en zet de nummerherkenning uit, of gebruik even iemand anders zijn telefoon (zodat hij het nummer niet kan herkennen), en bel hem op. Las hij het nummer niet kent, dan zal hij eerder geneigd zijn om op te nemen dan wanneer hij ziet dat het jouw nummer is. Misschien dat je hem dan wel kan vragen om er mee te stoppen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Dames Heren ook,

ik zie niet alleen een hoop emotie, maar ook een aantal onzinnige reacties.
Alsof je sms'spammers terug kunt pakken via het Orange netwerk
(tip lees de leveringsvoorwaarden van Orange eens door)

voor SMS'jes zijn net als e-mails regels van kracht. (google maar op "herziene telecomwet")

Handhaving van de wet ligt bij OPTA. Die hebben een mooie site [spamklacht.nl]

ik zou zeggen: kijk bij de tips & trucs en & vul daarna het online klachten formulier in.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17
Je kan ook stoppen met telefoneren, en t scheelt je een gezwel veroorzaakt door schadelijke straling en t scheelt je in de kosten.

Wat was het leven vroeger toch simpel :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Volgens mij doet Orange wel gewoon nummers blokkeren waar je last van hebt en blijft hebben. Beetje raar als KPN dat niet doet. (kan het mis hebben hoor).
Waarschijnlijk moet dat dan wel schriftelijk.
Ik zal toch nog maar eens bellen naar KPN en eisen dat dat geblokkeerd wordt. KPN is niet één van de goedkoopste, dus een beetje service mag je wel verwachten lijkt me zo.
Dat ze niet kunnen voorkomen dat er wat spam doorheen komt is één, maar als iemand nonstop van één nummer terroriseert moet je dat nummer toch wel kunnen blokkeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje Sranan

Dat is tenminste een antwoord waar ik iets mee kan.

heb gelijk een klachtenformulier ingevuld
Pagina: 1