WRT54G + 510 met dhcp spoof = niet werken

Pagina: 1
Acties:

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik ben nu al enkele dagen aan het klooien om mijn internet verbinding goed in orde te krijgen. ik heb een linksys wrt54g met een speedtouch 510 modem.

Ik wil geen SIP spoof gebruiken. om de simpele reden dat ik dan vage firmware's in mijn linksys moet laden. ik heb sip spoof geprobeerd en het beviel mij totaal niet. omdat de linksys andere firmware kreeg had ik een stuk minder functionaliteit dan met de originele firmware tevens kreeg ik dns problemen.

nu wil ik graag dhcp spoof gaan gebruiken. mijn modem staat nu in dhcp spoof. en als ik mijn pc er op aansluit werkt het prima (ik typ nu dit bericht via die manier) maar als ik de linksys op het modem aansluit dan krijgt de router prima het publieke ipadres maar hij krijgt de default route niet mee:
dest: 0.0.0.0 mask: 0.0.0.0 gateway:195.190.243.159 interface:84.81.*.* (mijn publieke ipadres)
ik heb geprobeerd deze default route met de hand in de linksys te zetten. maar dat werkt niet omdat ie 0.0.0.0/0 niet accepteerd (hetgeen toch een normale notatie is voor een default route)

heeft iemand enig idee hoe ik de zooi draaiende kan krijgen?
of is er iemand die weet of het mogelijk is om een pptp verbinding door de linksys op te laten zetten?
of nog enige andere manier om mijn linksys wel het publieke ip te geven?
of weet iemand een gehackte firmware die wel *alle* functionaliteit van de originele firmware heeft en de mogelijkheid om de juiste routes toe te voegen?

I wish I had a cool signature like everybody else

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kevlar schreef op 28 augustus 2004 @ 18:20:
Ik wil geen SIP spoof gebruiken. om de simpele reden dat ik dan vage firmware's in mijn linksys moet laden.
Wat is precies het probleem met de originele firmware van de linksys in combinatie met SIP Spoof?

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
het aanmaken van de extra route die hiervoor nodig is, is niet mogelijk met de originele firmware. de web interface controleerd of het ipadres van de gateway die je opgeeft in hetzelfde ip-subnet ligt als de interface waarop je de route aanmaakt.

I wish I had a cool signature like everybody else

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voeg dit toe aan de SIP_spoof config:

[ip]=>arpadd
intf = eth0
ip = XXX.XXX.XXX.0/24 (jouw ip-adres eindigend op 0)
[hwaddr] = 00-90-XX-XX-XX-XX (Mac-adres speedtouch)

In de linksys vul je nu XXX.XXX.XXX.1 als default gateway in.

[ Voor 4% gewijzigd door epias op 29-08-2004 00:55 ]