Toon posts:

[2k3E] PhpMyAdmin foutmelding bij openen database*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows 2003 enterprise met iis 6 / php4 en mysql draaien. Maar als ik phpmyadmin wil gebruiken dan krijg ik iedere keer als ik een database selecteer een foutmelding. Ik heb bij mijn god geen idee watr het probleem is, ben hier al weken achter aan maar kan nergens een oplossing vinden, ook geen search of google.

deze foutmelding krijg ik telkens in het rechter frame als ik eend database selecteer:

Warning: Unknown(E:\server_databases.php): failed to open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening 'E:\server_databases.php' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in Unknown on line 0

Ik gebruik het gewoon via de server dwz http://localhost/sqladmin/

wat scheelt hier nou? ik snap het niet :S

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Al eens geprobeerd een andere versie te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat verder gepruts maar nu krijg ik deze foutmelding:

Warning: Unknown(E:\left.php): failed to open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening 'E:\left.php' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in Unknown on line 0

ik wacht wel op jullie raad, ik word gek. heb het binnenkort echt nodig dit phpmyadmin.

Verwijderd

Topicstarter
heb al meerder versies geprobeerd, allemaal het zelfde.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lees eens wat er staat...
(E:\server_databases.php): failed to open stream: No such file or directory

[ Voor 66% gewijzigd door Skaah op 28-08-2004 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhmm ja.. ik weet wel dat zo'n bestand niet bestaat, maar wat kan ik er aan doen? :S ik hoef phpmyadmin toch niet in de root van de server te kopieeren? :S zowiezo dat bestand bestaat ook niet in die dir, en dat hoort er ook niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je continue die foutmelding krijgt dan kan je er toch wel vanuit gaan dat er wat fout zit in je serverconfiguratie; en niet in de applicatie die je runt. Heb je je IIS instellingen gecontroleerd? Welke directory heb je ingesteld als webroot; en waarom denk je zelf dat de applicatie in de root van je schijf probeert te lezen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
waarom hij dit doet weet ik niet. Maar waar kan ik de root instellen dan van mijn IIS configuratie? Ja sorry, maar ik ben een beetje noob hier in.

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 16:47
mischien heeft ie geen rechten om te lezen..

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Heb je de 'AbsoluteUri' variabele wel goed gezet in config.inc.php ? Het lijkt er namelijk op dat PHPMyAdmin helemaal niet weet waar het bestanden moet vinden.

$cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'http://blaat.nl/phpmyadmin/';

Waarbij blaat.nl je ip adress of host is natuurlijk.

Houd er rekening mee dat je PHPMyAdmin alleen goed kunt benaderen via het opgegeven pad. Als jij ipv het ingevulde host adres een IP adres gebruikt, krijg je ook dit soort foutmeldingen. Succes.

[ Voor 21% gewijzigd door GenetiX op 30-08-2004 08:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ahh, that's it! hij werkt! thxx! :D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm.. dat is dus de eerste regel uit de installatiemanual geloof ik :? Volgende keer gewoon even de installatiemanual doorlopen en je hebt al flink veel meer kans dat applicaties gewoon werken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, thx! :)
Pagina: 1