Toon posts:

Dvd brander, brand cd's wel dvd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok net nadat ik een dvd had gebrand, zou ik er nog 1 branden.. maar nu kreeg ik een probleem. Hij wil geen enkele dvd pakken zowel lezen als schrijven niet. Gooi ik er een cd in dan leest en/of schrijft ie em zonder problemen.

Het gaat om een Plextor dvdr px708a met firmware 1.04 (ook 1.07 geprobeerd)

Overige hardware die in me kast zit is onderandere :

amd 2600+, fx5200 icm met een nforce2 chipset die op het mobo zit. Het os is winxp sp1 en ik heb het geprobeerd met Nero en dvddecrypter.

Nero zegt wanneer ik een dvd wil branden: helemaal niks hij blijft gewoon de dvd proberen te lezen en als ik em eruit haal dan gaat ie wel verder.

Dvddecrypter: Drive not ready, Logical unit is in proces of becomming ready... hier blijft ie echt een hele poos op wachten, kheb na 20 min em maar gesloten. Ook heeft dvddecrypter 1 maal gemeld Tracking servo failure

De dvd's kheb verschillende geprobeerd: Philips dvd+rw, Imation dvd-rw en Philips dvd+rw allemaal met hetzelfde resultaat.

Wanneer ik een dvd in de brander laat zitten en em opnieuw opstart wil ie ook niet verder want dan blijft ie hangen op dat ie wil booten van de dvd en daar zoekt ie dan naar.

Weet iemand misschien wat hier aan de hand is ?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
IDE kabels nog goed vastzitten?

Anders is ie misschien gewoon stuk... probeer 'm eerst nog ff in een andere PC....

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
ide kabel zit goed, net gekeken maar was wel raar geweest dat ie dan wel cd's zou lezen en geen dvd's

andere pc.. dat wordt moeilijk op dit moment is er maar 1 werkende de andere ligt uit elkaar (mee bezig ;) )

Verwijderd

Topicstarter
een vraagje.. kan het ook te maken hebben met udma2 ? daar moet ie toch opstaan en niet op pio mode4 ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 14:21:
een vraagje.. kan het ook te maken hebben met udma2 ? daar moet ie toch opstaan en niet op pio mode4 ?
Dan had ie die ander dvd ook niet gebrand als dat niet goed stond. Ik zou ff met dat ding trug naar de winkel gaan het klinkt mij in de oren naar een calibratie probleem!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

[quote]Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:09:
Ok net nadat ik een dvd had gebrand, zou ik er nog 1 branden.. maar nu kreeg ik een probleem. Hij wil geen enkele dvd pakken zowel lezen als schrijven niet. Gooi ik er een cd in dan leest en/of schrijft ie em zonder problemen.[quote]

Ik had gisteren hetzelfde met mijn nec 3500a
Dit loste het op:
laatste frimware
system aspi installed van adaptec in win-xp home
van nero 5.0 overgegaan op nero 6.3.x.x
CD pakte die zo al, nu ook dvd´s, maar let wel, sommige merken dvd kunnen niet werken met bepaalde branders.... dus even een lijst zoeken van geschikte media voor jouw merk en type dvd brander

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren hetzelfde met mijn nec 3500a
Dit loste het op:
laatste frimware
system aspi installed van adaptec in win-xp home
van nero 5.0 overgegaan op nero 6.3.x.x
CD pakte die zo al, nu ook dvd´s, maar let wel, sommige merken dvd kunnen niet werken met bepaalde branders.... dus even een lijst zoeken van geschikte media voor jouw merk en type dvd brander
Ok kheb nu Windows ASPI drivers version v4.71.2 gedownload en ga zodirect eens kijken of het werkt bedankt alvast

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Neem dan ASPI 4.6 ipv 4.71.2 versie 4.6 is veel stabieler.

Verwijderd

Topicstarter
erm... 4.6 staat er niet tussen de laagste versie is 4.70

Verwijderd

Topicstarter
aaaah daar ;) ok bedankt dan zet ik die er zodirect op
Pagina: 1