[WinXP] Van XP NL naar XP UK

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Heb de search al gebruikt maar niet precies de info gevonden die ik zocht, zit namelijk met het volgende "probleempje".

Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht en helaas zat hier standaard Windows XP Professional NL bij.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om deze licentie van XP NL ook voor XP UK te gebruiken.

En als dit niet nodig is, is het dan mogelijk om een goedkope upgrade te krijgen van XP NL naar XP UK?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het gaat om de licensie. Je hebt dus een licensie om XP Pro op je laptop te mogen draaien. Regel ergens een UK versie, en installeerd die, de NL-key zou moeten werken op de UK-versie volgens mij.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is het in principe dezelfde licentie, en moet je WinXP UK gewoon kunnen installen met dezelfde key.

Misschien kan iemand anders uitsluitsel geven?

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Zo dacht ik in eerste instantie ook, maar volgens mij werkt het toch niet. Heb op moment geen tijd om het te proberen, of je moet binnen XP gewoon de key kunnen veranderen? Heb namelijk 1 iets minder legaal pctje draaien met WinXP UK dus daar zou ik het kunnen testen.

Verwijderd

Heren,

Je mag officieel een NL licentie niet gebruiken om een UK versie te draaien. Maar laten we eerlijk zijn, wie zal dit controleren? Officieel mah je dit wel bij een MUI licentie.

Succes!

Verwijderd

cker weten dat dat kan.

je moet natuurlijk wel een OEM-cd pakken, wat voor taal je ook doet :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

houd er rekening mee dat een illegale versie meestal een volume license heeft en dus niet werkt met je eigen legale key.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:57:
Heren,

Je mag officieel een NL licentie niet gebruiken om een UK versie te draaien. Maar laten we eerlijk zijn, wie zal dit controleren? Officieel mah je dit wel bij een MUI licentie.

Succes!
volgens mij mag het wel, een MUI wil alleen maar zeggen dat je betaalt voor een extraatje: namelijk dat je meerdere talen tegelijk kunt gebruiken.

op de standaardlicentiestickers staat toch ook niet voor welke taal ze zouden zijn?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
Soms wel soms niet is mijn praktijkervaring.

Het gaat er vooral om of je key voor een OEM of een retail (Met doos en al) versie is.

Heb je een OEM key en probeer je die op een engelstalige Retail-versie zal ie voor 99% niet werken, probeer je je OEM key op een engelstalige OEM-versie heb je grote kans van slagen.
Vraag me niet waarom en hoe dit kan maar heb al redelijk vaak een NL OEM key werkend gehad op een XP OEM UK versie.

[ Voor 16% gewijzigd door Occy74 op 28-08-2004 18:01 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Het mag helaas echt niet,

Heb het nagevraagt bij mijn leveranciers.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ah, wat ik hieruit begrijp (heb een OEM versie van XP NL) is dat als ik een engelstalige OEM versie van XP kan bemachtigen ik deze LEGAAL kan gebruiken met m'n eigen key?

Van ivo begrijp ik dus dat het niet mag, maar is het wel meer legaal met m'n NL key dan dat ik een key van het inet pluk? Neem aan van wel eigenlijk. Het mag natuurlijk allebei niet, maar het ene is wel een uiterste.

[ Voor 41% gewijzigd door shorty op 28-08-2004 18:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:00:
Het mag helaas echt niet,

Heb het nagevraagt bij mijn leveranciers.
maar ik heb hier een aantal retail licenties liggen, en heb geen idee welke taal daarbij hoort. het staat ook nergens op oid.

microsoft kennende hadden ze het er wel op gezet en lastig gemaakt als het niet zou mogen. ander algoritme voor de keys oid.

Verwijderd

shorty schreef op 28 augustus 2004 @ 18:01:
Ah, wat ik hieruit begrijp (heb een OEM versie van XP NL) is dat als ik een engelstalige OEM versie van XP kan bemachtigen ik deze LEGAAL kan gebruiken met m'n eigen key?

Van ivo begrijp ik dus dat het niet mag, maar is het wel meer legaal met m'n NL key dan dat ik een key van het inet pluk? Neem aan van wel eigenlijk. Het mag natuurlijk allebei niet, maar het ene is wel een uiterste.
in de ogen van microsoft is iets legaal, of het is het niet.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Mja, op m'n sticker staat idd geen taal. Ga eens zo'n studenten cd'tje van XP UK aanvragen kijken of m'n NL key daarop werkt.

Ik wist toch niet of ik een NL of UK versie van XP had? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door shorty op 28-08-2004 18:04 ]

Verwijderd

een key is sowieso taalonafhankelijk.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Als je echt uitsluitsel wil bel je toch met Microsoft. :?

Verwijderd

Wanneer je contact opneemt met MS weet je het inderdaad zeker. Ik zou graag het antwoord van MS willen weten.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik ook ja. Zijn die lui in het weekend ook open?

Of zit hier toevallig een MS medewerker?
Pagina: 1