[monitor] Afgeknipte vga stekker HP P930

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een legaal verkregen HP930 monitor.
Bij een inbraak is de d-sub er afgeknipt, dus mis nu de aansluiting naar de pc toe.
Heb al via google gezocht naar een schema ofzo, maar niets gevonden.
Heeft iemand toevallig al eens zo'n monitor onder handen gehad, en heeft die persoon toevallig ook een schema van de kabel.
Heb de monitor al uit elkaar gehad, om op die manier een schema te verkrijgen, maar dit wil niet echt lukken.

And The Only One

Verwijderd

Rood=Rood
Blauw=Blauw
Groen=Groen
en de overige draden heb je om beeld te hebben om mee te testen niet nodig (je kunt ze wel herleiden door de bedrading in je monitor te volgen waar elk signaaltje naar toe gaat).

http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html

Als dat te problematisch wordt, kun je beter HP mailen/bellen voor info.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:06 ]

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Euhmm, zonder h_sync en v_sync krijg je bij mijn weten geen beeld.
Ik heb het datasheet van de centrale timing processor (st72t774j9b1) al door genomen, en ze zouden op pin 18 en 19 zitten. Heb al m.b.v. me multimeter de printlijnen gevolgd, maar op de draden waar ik bij uitkom, geeft de monitor geen beeld.

En weet helaas al uit ervaring, dat HP/Compaq echt geen schema's verstrekken.
Ze verwijzen je alleen maar door naar een service punt.

And The Only One

Verwijderd

Nou, die kabel is ook gewoon een onderdeel wat je kunt bestellen...

Zonder H/V sync krijg je wel beeld, zet alleen in Windows dan ook H/V sync uit ;)

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:54 ]

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:22:

Zonder H/V sync krijg je wel beeld, zet alleen in Windows dan ook H/V sync uit ;)
Owww, okay, zou je mij dan kunnen uitleggen hoe ik in W2k dat uit kan zetten O-)

And The Only One

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Neej, zonder sync krijg je (op moderne monitoren) NOOIT beeld!!!

En in windows H/V sync uitzetten? Wa's dát nou weer voor suf gelul!
1. Die optie zít niet eens in windows
2. Hoe moet je monitor het beeld stil krijgen zonder verticale en horizontale synchronisatie???

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Neej, zonder sync krijg je (op moderne monitoren) NOOIT beeld!!!
2. Hoe moet je monitor het beeld stil krijgen zonder verticale en horizontale synchronisatie???
Ik kan dit topic anders prima lezen zonder H/V sync (zelf met de kabels onplugt). Daarnaast: iedere gamer kan prima zien waarop hij schiet zonder V-sync. ;)
1. Die optie zít niet eens in windows
Zit in ieder geval in de driver instellingen van mijn Radeon, Geforce'n en Matrox'en (en dan vat ik even m'n 10 jaar videokaart geschiedenis samen), maar stel je ook in met de monitordriver door de laatste 2 'plusjes':
code:
1
HKR,"MODES\1280,1024",Mode1,,"28.0-74.0,46.0-146.0,+,+"

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 18:13 ]

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Interessant, maar die '+' jes zijn dus NIET het uitzetten van je H- en V-sync, maar alleen de instelling van de polariteit van de sync pulsen!!

De synchronisatie signalen zijn absoluut onmisbaar voor een stabiel beeld.
Nogmaals: hoe zou een monitor zonder die signalen moeten weten wanneer er een nieuw raster begint? Of wanneer de VGA-kaart aan een nieuwe lijn begint?

Neej, beeld op je monitor zonder sync signalen is absoluut uitgesloten!

...With a touch of magic¿

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Humzzz, even een z8 kickje, ben nog niet echt wakker.

And The Only One

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:22:

lol, je maakt een grapje zeker he :P zonder sync heb je geen beeld hoor, misshien wat epeleptische neigingen, maar daar kun je echt niets mee ;) de Vsync die jij bedoelt bij je videodriver is iets heel anders dan de sync die je monitor nodig heeft.

wat wel kan is dat de sync over groen loopt bij vga, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
beide syncs zitten dus gewoon appart, zie http://encyclopedia.thefreedictionary.com/VGA%20connector

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

Duinkonijn

Huh?

je kan hp ook gewoon even bellen.. ze zijn meestal schappelijk met hun reparatie opdrachten

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1