Toon posts:

logitech z-680

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal ik zit met een probleem,

ik heb een tijd geleden een z-680 setje gekocht van mijn spaarcenten maar ik heb aan het rechts voor kanaal een te grote speaker aangehangen bij wijze van testje. maar nu is dat kanaal dus opgeblazen ofzo er komt geen geluid meer uit :-(

kan dit nog gemaakt worden of is nu die 400 pleuro weggegooit ?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat ligt niet aan je speaker denk ik...
Hoe kun je nu die grote opblazen, terwijl de rest heel blijft?

Er kunnen veel meer oorzaken hiervoor zijn..

- Instellingen windows
- draden goed aangesloten?

Wat heb je allemaal al geprobeert om erachter te komen wat het is?

Verwijderd

Topicstarter
nee de speaker doet het nog perfect
als ik andere boxjes aan de uitgang van de versterker hang doen ze het ook niet, dus de versterker heeft denk ik teveel vermogen moeten leveren })

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Check eens hoeveel Ohm je 'grotere speaker' heeft, als dit minder dan ~8 is dan is er naar alle waarschijnlijkheid een eindtrap uitgesprongen.

Ervaring leert dat als een eindtrap eruit knalt, er rook en geknetter uit je setje komen ;)
Als dit niet gebeurd is dan is de eindchip waarschijnlijk nog gewoon heel en heeft de zekering erger voorkomen. (Hoewel dit niet erg waarschijnlijk is)
Als dit idd zo is, dan ben je nog niet zomaar klaar aangezien de zekeringen helemaal ingesealed en vastgesoldeerd zitten op de PCB.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
er kwam geen rook / geknetter uit

maarja als ik nou die versterker ga open schroeven kan de garantie vervallen :(

Verwijderd

Topicstarter
wat gebeurd er als de + en - kortsluiting maken in je versterker?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:06:
wat gebeurd er als de + en - kortsluiting maken in je versterker?
je wilt iig niet dat het gebeurt ;) Dat is zeker niet goed, wat er gebeurt weet ik niet precies, maar kortsluiting is nooit goed.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:43
Nu wil het toeval dat Logitech niet zo heeeel moeilijk is met garantie... dus misschien kun je het beste even bellen naar de helpdesk? Heb namelijk veel verhalen gehoord waarbij de klant gewoon een compleet nieuwe set toegestuurd krijgen en ze van de oude set alleen maar de control-pod-stekker terug hoefden te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou vet zijn

dus meteen de helpdesk van logitech bellen en niet eerst terug naar computerland gaan waar ik hem gekocht heb ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Wilde net zeggen, je aangezien je nog garantie hebt... waar praat je dan nog over...Gewoon terug brengen en zeggen dat ie het begeven heeft. Gewoon naar Computerland gaan als eerste denk ik!

Maar toch vreemd dat de amp kapot is gegaan, aangezien computer speakers meestal 4 Ohm zijn, om wat meer vermogen uit de ampjes te krijgen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

gewoon binnendoen waar je hem gekocht hebt, en je van de domme houden als je het probleem uitlegt. Zeg gewoon dat 1 kanaal niet meer werkt, als je 2 speakers wisselt dat die speaker wel nog werkt, en dat de andere dan niets meer doet.

En let de volgende keer wat meer op wat je aan de uitgang hangt. Een koffiezet moet je er zeker niet aanhangen })

offtopic:
en door zulke gevallen wordt de prijs van apparatuur hoger, mensen maken de set, per ongeluk stuk, jij moet dat niet rechtstreeks betalen, maar alle andere klanten van logitech wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoezo ik heb er toch ook al 400 eurie voor neergetelt O-)

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:24:
hoezo ik heb er toch ook al 400 eurie voor neergetelt O-)
Kostprijs voor Logitech wordt dan 2x de kostprijs van een normale transactie plus verzendkosten, administratie ed.

En wie betaalt dat? Juist, de eerstvolgende die een Logitech product koopt (in theorie natuurlijk ;) )

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

deepspace schreef op 28 augustus 2004 @ 17:18:
Wilde net zeggen, je aangezien je nog garantie hebt... waar praat je dan nog over...Gewoon terug brengen en zeggen dat ie het begeven heeft. Gewoon naar Computerland gaan als eerste denk ik!

Maar toch vreemd dat de amp kapot is gegaan, aangezien computer speakers meestal 4 Ohm zijn, om wat meer vermogen uit de ampjes te krijgen.
De OpAmp chips in de Z680 zijn gerate op 8Ohm bij het voltage dat ze geleverd krijgen. Tegen kortsluiting is de Z680 als het goed is beveiligd...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
ik mag toch aannemen dat ze al rekening gehouden hebben met defecte apparaten als ze het product voor een bepaalde prijs te koop zetten

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:40:
ik mag toch aannemen dat ze al rekening gehouden hebben met defecte apparaten als ze het product voor een bepaalde prijs te koop zetten
Maar dat is natuurlijk iets anders dan mensen die moedwillig die apparaten niet gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn he?

Ik bedoel als mijn proc overlijd door OC'en ga ik ook niet zeuren, dat is gewoon het risico >:)
Pagina: 1