Toon posts:

[XP] rechten in de root

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai,

Mijn laptop met windows xp pro is vorig weekend gecrashed. Doet helemaal niks meer. Nu heb ik hem geprobeerd winxp opnieuw te installeren, maar dat wou helaas ook niet baten. Nu wil ik de harde schijf eens helemaal opnieuw installeren, met behulp van Partition Magic of zoiets dergelijks. Maar ik wil graag wel mijn documenten bewaren.

Nu kan ik wel via de installatie-cd van winxp op de harde schijf komen, dmv. van de reparatie. Dan kom je in de root. C:\ enz. Maar omdat ik van mijn documenten een persoonlijke map heb gemaakt kan ik die niet kopieren ergens anders naar toe. Bijvoorbeeld met behulp van diskettes. Wie kan me helpen, zodat ik er wel bij kan. En ze veilig opslaan op mijn andere pc.

B.v.d.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je in de recovery console wel ingelogd als Administrator? Dit is meer een OS/rechten-probleem dan een hardwarematige issue: Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operating Systems :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
schijf ombouwen naar die andere pc en dan ownership nemen op die files en klaar ben je :)

http://support.microsoft....n-us;308421&Product=winxp

daar vindt je hoe dat werkt (dat ownership nemen)

heb je geen zin in uitbouwen van de hdd (kan ook) dan kan je eventueel bartPE downloaden en dan via het netwerk de boel overkopieeren (bartPE kan lezen en schrijven op ntfs partities)

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kroesje,

Je vertelt er niet bij waarom je er niet bij kan komen en daardoor wordt het gokken wat je nu precies bedoelt :) Als je inderdaad een 'Toegang Geweigerd' (of 'Access Denied') krijgt dan moet je eens in de Windows Operating Systems FAQ kijken waarin je probleem staat uitgelegd met een oplossing erbij :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mjin hdd van de laptop nu in mijn andere pc gestopt en de nodige bestanden gebackupd.

Maar nu wil ik de schijf weer helemaal van voor af aan installeren, dus de partities maken, en daarna winxp installeren enz. Moet geen probleem zijn. De partitie kan ik wel maken, maar kan hem niet normaal formateren, maar wel snel formateren?

Oke ga ik hem maar snelformateren, ff winxp installeren, krijg ik vervolgens als die klaar is met de installatie en de pc word opnieuw opgestart een blauw scherm, met een vette fout melding.
Nou de installatie zal wel mislukt zijn, nog een keer geprobeerd, krijg ik het zelfde verhaal weer. een blauw scherm met een vette fout melding.
Alleen de fout melding is wel steeds anders, ene keer mist die een bestand uit de directory system32 en de andere geeft die z'n vage melding.
wie kan mij helpen, of is de hdd gewoon gecrasht en kun je er niks meer mee?