Toon posts:

Wireless PCI kaart stoort rest PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik een 11 Mb netwerkje waarbij 1 PC met een kabel op een (Edimax) router staat aangesloten en een ander is daar wireless mee verbonden. Het netwerk doet het alleen stoort het op de 1 of andere manier op de draadloos aangesloten PC. Eens in de ongeveer 2 minuten lijkt die PC (of de wireless Edimax kaart daarin) iets te doen waardoor alle andere processen die dan draaien plots even (duurt ongeveer 1 seconde) veel trager werken.

Het lijkt alsof de wireless kaart opnieuw het netwerk zoekt of zo (hoewel de verbinding gewoon de hele tijd intact blijft) en dat met een absolute topprioriteit doet.

Dit is hoogst irritant als er bijvoorbeeld een MP3-tje draait of een spel gespeeld wordt. MP3's (en ook al het andere geluid) lijkt dan een seconde "over te slaan" en spellen (en trouwens alle software) "hikken".

Als ik de wireless verbinding afsluit, ben ik overal vanaf maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. WinAmp (staat in RealTime priority modus) moet op deze 1.1 Gig AMD PC toch prima kunnen werken terwijl de netwerkverbinding in stand blijft?

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik geloof dat je dan de 'wireless zero configuration' service moet stopzetten.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
In 1 keer raak! SUPER!
Thanx _/-\o_