Toon posts:

ati radeon 9600 xt. 2e scherm werkt niet. help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is mijn harde schijf totaal gecrashed! Dus ik naar de winkel om een nieuwe. Die zit erin en ik ben dus nu weer alles aan het installeren.

Welnu......Ik heb 2 schermen: een 17 inch en een 15 inch. Voorheen had ik keurignetjes DualScreen.

Alleen krijg ik nu na het installeren van de nieuwe ati drivers die 2e monitor niet meer aan de praat. Ook met die catalyst drivers niet. Bij de instellingen van ati bij weergaves staan 4 schermen: 2 monitoren, een ypbpr dinges en een tv. Alleen de eerste monitor is ingeschakelt en de rest is grijs.(onselecteerbaar)

Gezien ik dus een complete leek ben op het gebied van computers, dacht ik:

Die gasten op het GOT forum weten dat vast wel!
Is dat zo?

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
Gewoon andere drivers proberen en zorg dat je chipset drivers enzo goed installed zijn.
anders gewoon een beetje prutse met instellingen

Verwijderd

Topicstarter
Andere drivers? De enige die ik kan vinden staan op ati.com en dat is die catalyst package. En kloten met de instellingen ben ik na 2 uur mee opgehouden, omdat ik het écht zat was!

Verwijderd

Heb je een VIA chipset? Zo ja, in het verleden met oudere VIA drivers waren er hier en daar wel eens wat probleempjes met ATi kaarten. Probeer gewoon je chipset drivers te updaten, ook als je geen VIA chip hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:17:
Heb je een VIA chipset? Zo ja, in het verleden met oudere VIA drivers waren er hier en daar wel eens wat probleempjes met ATi kaarten. Probeer gewoon je chipset drivers te updaten, ook als je geen VIA chip hebt.
Tsja mensen, bedankt voor de reacties maar zoals ik al zij ben ik echt een LEEK met computers en weet ik van toeten noch chipsets.

Hoe kan ik mijn chipsets updaten? En wat zijn chipsets eigenlijk?
Sorry, hoor voor m'n onkunde op computergebied.

By the way: gisteren tijdens het opstarten kreeg ik op allebei de schermen het xp home logo met de laadbalk eronder, en nu niet meer. En als (gisteren, vóórdat ik catalyst had geinstalleerd) het laden van windows klaar was kreeg ik maar op één scherm een desktop.

Verwijderd

Dat je bij het opstarten je beide schermen ziet werken is een goed teken want dan werken ze dus. Terwijl Windows laadt geldt er namelijk geen enkele voorkeursinstelling dus krijg je beeld op al (ook de tv) je schermen. Je probleem is dus vermoedelijk ergens een foute instelling, maar schijnbaar is er gelukkig niets kapot.

Om op je vraag van de VIA-drivers te antwoorden, gewoon op de VIA-website of op de webste van jou mobo-maker op zoek gaan. :) ...normaal gezien is alles daar wel duidelijk.

(je hebt toch het volledige pakket van catalyst geïstalleerd? dus ook hydravision?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:58 . Reden: opmerking ivm hydravision ]

Verwijderd

Topicstarter
Mwah! nu doet ie het dus niet meer bij het opstarten. Lijkt wel of die 2e monitor helemaal geen power krijgt, terwijl de stekker er toch in zit en de kabel aan de kaart hangt. Heb trouwens wel ergens gelezen dat de instelling van de grafische kaart misschien op agp ingesteld moet worden voor een 2e monitor. Kan dat? En hoe?

En ook dat met die chipset snap ik eigenlijk niet zo goed? Hoe kan ik die updaten? Sterker nog : hoe kan ik zien wat voor merk het is?

En ja, ik had hydravision ook geinstalleerd. Ik vind het allemaal maar vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
By the way: Die optie: 'het beureaublad uitrekken naar deze monitor' in instellingen is wel selecteerbaar, maar wanneer ik op toepassen druk vinkt deze optie zichzelf weer uit. Ook kan ik de beeldscherm instelling niet hoger als 8-bit zetten.

CRAP!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nog iemand een tip?

Verwijderd

beide beeld verkwenties het zelfde?>

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want het ene scherm is 17 inch en het ander 15 inch.

Maar moet ik niet eerst zorgen dat dat ding aanspringt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 12:42:
Nee, want het ene scherm is 17 inch en het ander 15 inch.

maar daarom kan je wel de beeldverkwentie het zelfde zetten
Mhz alle twee op 60MHZ
Maar moet ik niet eerst zorgen dat dat ding aanspringt?
Ja alle twee appart instellen dus als een monitor het doet uit zetten
kabel oversteken en dan de anderen

Verwijderd

Topicstarter
zou ie dan moeten aanspringen????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 12:51:
zou ie dan moeten aanspringen????
ik denk van wel ander F8 kijken wat hij dan doet

Verwijderd

Topicstarter
nou, helaas er gebeurt dus helemaal niks. Ja als ik ze switch gaat m'n primary (17 inch) monitor uit en springt de 15 inch aan, maar wel raar beeld. Een hoop lijnen enzo. Veilige modus mocht ook niet baten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:04:
nou, helaas er gebeurt dus helemaal niks. Ja als ik ze switch gaat m'n primary (17 inch) monitor uit en springt de 15 inch aan, maar wel raar beeld. Een hoop lijnen enzo. Veilige modus mocht ook niet baten.
Ik geloof dat we langs elkaar heen praten geef je e-mail dan krijg je mijn tell. nummer

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel Nondeju!!!

Ik had het kunnen weten! Ik snapte er al niks van. Alles gedownload, alles geinstalleerd, alles goed gezet!

Ben ik net aan het prutsen geweest met de bekabeling, kijk ik nog een goed naar die kabel van de 15 inch. Zit er verdomme zo'n koperen pinnetje scheef! En ik maar douwen op die kabel. Tsja, dan zou ik het ook niet doen. Met een mesje het puntje weer rechtgebogen, kabel erin, HOPLA! Beeld!

Toch allemaal bedankt voor de reacties en support guys!

Zo, en nu een biertje!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:29:
Wel Nondeju!!!

Toch allemaal bedankt voor de reacties en support guys!

Zo, en nu een biertje!
Daar komt het door (al dat bier) :))

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 tsja, ik wist wel dat het zoiets moest zijn.
Pagina: 1