Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parallel naar RJ-45... Mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter
Hetvolgende is et geval:

Ik heb een OKI okipage 10ex in mijn bezit, een led-printer :P en na al enkele jaren netjes zijn taak te hebben gedaan, wil ik hem nu graag aan een netwerk verbinden. Dit kan natuurlijk heel gemakkelijk door de printer software-matig te sharen, maar ik zag op internet hetvolgende:

Afbeeldingslocatie: http://my.okidata.com/pricing.nsf/a32317e8157a910c852569b900460410/033f50a38e2963d885256ab10054ace7/Body/0.84?OpenElement&FieldElemFormat=gif

als beschrijving staat erbij:
Connects your printers to the network. The OkiLAN card has a parallel and RJ-45 connection. Easy connection to parallel port. The parallel port connects the card to the printer, and the RJ-45 connects the card to the network. Multiple people or groups may print to the same printer, saving time and printing costs. Printing over the network is more secure. This OkiLAN card is transferable to any Oki printer.
Dit zou natuurlijk ideaal zijn!! Nou is mijn vraag, bestaat dit ook voor in het algemeen (dus niet alleen voor oki-printers :? ) en kan iemand mij dan een schemaatje van de binnenkant van dit handige apparaatje verschaffen.... :P

Ik heb natuurlijk al op got zitten zoeken, maar ik vond niks (misschien verkeerde termen gebruikt, of bestaat gewoon niet??) en google is ook al moe van search-queries, dus als laatste reddings-middel ;) richt ik mij op jullie: kunnen jullie mij helpen??

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Is het niet gewoon een normale printserver??
Die staan er genoeg in de pricewatch, klik.
Geen idee of er zomaar "een shemaatje van de binnenkant van dat handige apparaatje te verschaffen is", die dingen zijn best wel complex lijkt me (je maakt ook niet zomaar even je eigen router).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Naar mijn mening bestaat dit niet, om de simpele reden dat parallel nooit de snelheid van 10 of 100 mbps kan halen. Ik weet niet precies hoe snel parallel is, maar ik heb wel eens via een parallel link data overgezet van een pc naar een notebook, dit heeft een hele dag en nacht geduurt, en het was maar 2 of 3 gigabyte.

Dus je kan je voorstellen wat voor snelheid je zou krijgen als je hier een netwerk mee zou maken. Daarom zal het waarschijnlijk ook niet bestaan.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:29:
Naar mijn mening bestaat dit niet, om de simpele reden dat parallel nooit de snelheid van 10 of 100 mbps kan halen. Ik weet niet precies hoe snel parallel is, maar ik heb wel eens via een parallel link data overgezet van een pc naar een notebook, dit heeft een hele dag en nacht geduurt, en het was maar 2 of 3 gigabyte.

Dus je kan je voorstellen wat voor snelheid je zou krijgen als je hier een netwerk mee zou maken. Daarom zal het waarschijnlijk ook niet bestaan.
Eh, hij wilde volgens mij alleen meerdere printers op zijn netwerk hangen hoor... afaik was hij niet van plan om die Parallel > ethernet convertors aan PC te gaan gebruiken... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 28 augustus 2004 @ 15:26:
Geen idee of er zomaar "een shemaatje van de binnenkant van dat handige apparaatje te verschaffen is", die dingen zijn best wel complex lijkt me (je maakt ook niet zomaar even je eigen router).
Hij wil niet van LAN naar parallel, hij wil van parallel naar LAN, dus op zijn LPT1 poort een kastje zetten waarmee je een RJ45 aansluiting krijgt.

Oeps sorry... verkeerd gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 15:33 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58

iMars

Full time prutser

XanderH schreef op 28 augustus 2004 @ 15:26:
Ik denk ook dat dit een "gewone" printservertje is.
Ik heb ook zo'n soort apparaatje thuis liggen. En daar kan elk willekeurige printer op.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Pak inderdaad 'n printerservertje. Die zijn in UTP en wireless smaken verkrijgbaar, vanaf een eurootje of 25 :)
(Of als je dat aandurft: vanaf $10-$15 vanuit Amerika, eBay oid)
Pagina: 1