Na het lezen van vele, vele howto's en faq's zie ik, als linux noob, door de bomen het bos niet meer. Ik wil een mailserver die van een catchall account bij de ISP alle mail downloadt en vervolgens via pop3 aan de gebruikers op het locale netwerk ter beschikking stelt. Uitgaande mail kan door de gebruikers direct naar de ISP gestuurd worden.
Ik kom dan uit op een configuratie van bv: fetchmail voor het ophalen, postfix als MTA en vpopmail als pop3 server. Klopt dit of kan het veel simpeler? Zelf vraag ik me bv af wat postfix als MTA hier nog tussen doet, als fetchmail de mail kan verspreiden over de lokale mailboxjes en vpopmail ze daar weer uit kan lezen.
Een alternatief zou zijn fetchmail weglaten en bsmtp gebruiken. Een volwaardige mailserver wil ik (nog even) niet in verband met de extra bijkomende veiligheidsissues.
Concreet: klopt dit ongeveer of zit ik er vreselijk naast?
Ik kom dan uit op een configuratie van bv: fetchmail voor het ophalen, postfix als MTA en vpopmail als pop3 server. Klopt dit of kan het veel simpeler? Zelf vraag ik me bv af wat postfix als MTA hier nog tussen doet, als fetchmail de mail kan verspreiden over de lokale mailboxjes en vpopmail ze daar weer uit kan lezen.
Een alternatief zou zijn fetchmail weglaten en bsmtp gebruiken. Een volwaardige mailserver wil ik (nog even) niet in verband met de extra bijkomende veiligheidsissues.
Concreet: klopt dit ongeveer of zit ik er vreselijk naast?
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland