Ook ik heb mijn 1600 geupgrade naar een 1620. Echter loopt ik nu tegen een paar problemen. Volgens de lijst die in het pdf-bestand staat moet de ricohjpn-r02 8x +r op 16x gebrand kunnen worden. Heb dit al paar keer geprobeerd maar branden gaat niet sneller als 12x of gaat wel sneller maar eindigd in een coaster bij 14-15x ivm write-error. De prodisc-r03 8x +r moet ook op 16x kunnen maar volgens nero en diverse andere brandprogramma's staat ie dus in de firmware gewoon op max 12x. Met dvd -r ben ik maar gestopt want alles wat ik boven de 4x brand eindigd in een coaster of een onleesbare schijf. Ziet er dus naar uit dat benq heel snel met een nieuwe firmware moet komen om dit allemaal op te lossen. (Nee, mijn drive is niet kapot of zo omdat ie het als een 1600 perfect deed. Maar omdat benq stopt met firmware-support voor de 1600 heb ik hem geupgrade) Mijn vraag is aan degene die hun 1600 ook naar een 1620 hebben geupgrade of zij ook deze of ander problemen hebben sinds de upgrade.
Gebruik de firmware dan die ik in het andere topic vermeld heb die werkt wel gewoon 
Ik brand dus ook DVD-R en geen problemen ondervonden, ik zou zeggen probeer die dan
Link: http://support.benq.com/f.../Firmware/DW1620/B7H9.zip
Het kan zijn dat deze net iets anders is, nu je een DW1620 hebt maakt het toch niet uit
Ik brand dus ook DVD-R en geen problemen ondervonden, ik zou zeggen probeer die dan
Link: http://support.benq.com/f.../Firmware/DW1620/B7H9.zip
Het kan zijn dat deze net iets anders is, nu je een DW1620 hebt maakt het toch niet uit
SCSI-beest: Ik heb nu die B7H9 geflashed en nu geeft nero weer aan dat ie op 16x kan maar nu zie ik dus dat die WOPC sneller als 12x niet toelaat. Volgens mij was WOPC bij mij met die upgrade-firmware uitgeschakeld. DVD -r gaat nu ook zonder coaster maar alles op 4x en toch een hoge error-rate PI-fouten tussen de 80 en 240. Blijkt dus duidelijk dat het een echte +r(w) brander is en veel moeite heeft met -r(w). Hopen dat Benq snel met een nieuwe firmware komt waarin de problemen met -r(w) opgelost worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Nilco op 28-08-2004 23:52 ]