[xp] Door geheugen start windows niet op.

Pagina: 1
Acties:

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb in een 400mhz 128 mb-geheugen bijgezet. Zodra ik dit erbij gezet heb start windows xp niet meer op. Tijdens het opstarten start hij opnieuw op. Er zat al 128mb in. Na het bijvoegen zie ik in de bios staan dat de pc 256mb geheugen heeft.

Haal ik het nieuwe geheugen eruit dan start de pc gewoon op. Haal ik het 'oude' geheugen eruit dan doet zich hetzelfde probleem voor en de pc start niet op.

Ik ben met het geheugen terug gegaan na de winkel en heb nieuw geheugen gekregen. Helaas, blijft het probleem zich voordoen.

Wie helpt mij??

[ Voor 19% gewijzigd door Edmund op 28-08-2004 14:42 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
De pc start dus niet op als het nieuwe gehuegen erin zit ? -> http://www.memtest86.com

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

en als je t oude geheugen eruit haalt en alleen t nieuwe ?

Meneer 1000 has spoken......

• Edmund
  • Niet online
Owja.. Memtest gaf bij het geheugen dat ik terug gebracht heb na de winkel veel errors aan.

Bij het geheugen dat ik momenteel heb loopt het programma vast na 2 sec. Er staat dan nogsteeds 0 Errors. Maar wel een hele lijst onder 'Failing Address'.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 28-08-2004 14:21 ]

• Nielson
  • Laatst online: 00:45
Dat zijn dus ook fouten. Is het omgeruilde geheugen hetzelfde type als de vorigie ? En wat voor een mainboard heb je precies ?

• Edmund
  • Niet online
dude123 schreef op 28 augustus 2004 @ 14:21:
en als je t oude geheugen eruit haalt en alleen t nieuwe ?
Met alleen het nieuwe geheugen bijft zich hetzelfde probleem voordoen.

• JF_
  • Laatst online: 09-08 23:00

JF_

Kan 't zijn dat je geheugenslot op 't mobo kapot is? Probeer die nieuwe module eens in z'n eentje in het slot waar je geheugen eerst in zat, werkt 't dan ook niet heb je (weer) een rotte module, of eentje die niet compatibel is met jouw moederbord.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Zeker met wat oudere borden kan ik me herrineren dat problemen kunnen ontstaan met double-sided geheugen. Daarnaast geven de nieuwere pc-133 geheugen bankjes ook vaak problemen. Want wat voor bankje is het nieuwe; pc133 of pc100? Double of single sided?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Edmund
  • Niet online
Nielson schreef op 28 augustus 2004 @ 14:22:
Dat zijn dus ook fouten. Is het omgeruilde geheugen hetzelfde type als de vorigie ? En wat voor een mainboard heb je precies ?
Het omgeruilde geheugen ziet er exact hetzelfde uit als het vorige. Op het moederbord staat Compaq Processor Board CR120.
JF_ schreef op 28 augustus 2004 @ 14:23:
Kan 't zijn dat je geheugenslot op 't mobo kapot is? Probeer die nieuwe module eens in z'n eentje in het slot waar je geheugen eerst in zat, werkt 't dan ook niet heb je (weer) een rotte module, of eentje die niet compatibel is met jouw moederbord.
Ik heb het geheugen in de verschillende slotjes geprobeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Edmund op 28-08-2004 14:26 ]

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Euh Comprak. Moet je dan niet Compaq geheugen hebben?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Edmund
  • Niet online
Daacuso schreef op 28 augustus 2004 @ 14:29:
Euh Comprak. Moet je dan niet Compaq geheugen hebben?
Ik weet ut ComPRAK. Maarja dat lost het probleem nog niet op. Het andere geheugen wat erin zit is ook niet van Compaq.

• Edmund
  • Niet online
Daacuso schreef op 28 augustus 2004 @ 14:24:
Zeker met wat oudere borden kan ik me herrineren dat problemen kunnen ontstaan met double-sided geheugen. Daarnaast geven de nieuwere pc-133 geheugen bankjes ook vaak problemen. Want wat voor bankje is het nieuwe; pc133 of pc100? Double of single sided?
Als het type geheugen niet klopt dan moet ik hem toch ook niet correct weergegeven zien in de bios??

Op het 'oude' geheugen staat niet aangegeven pc100 of pc133. Waar vind ik of het type misschien toch fout is?? Op de nieuwe staat 133.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 28-08-2004 15:00 ]

Pagina: 1