Toon posts:

[Excel] Bestand blijft groot ook na leegmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excel logboek en wil dat aan iemand geven. dus even alle data van het hele jaar gewist... en onder een andere naam ongeslagen.
wel dan zal het bestand wel kleinder worden .... dacht ik ..
Mooi niet, nog steeds ca 3 MB..

Wat heb ik gedaan:
* onder een nieuwe naam opgelsagen dus
* automatisch aanvullen uitschakelen
verder zijn er in Excel niet zoveel opties. Imn Word heb je nog 'wijzigingen bijhouden' maar die zie ik niet in Excel

Systeem: XP Pro met Office 97 pro (=Excel 97 SR-1)

Search: noppes so far...
Tips welkom, (of weblink dan zoek ik het verder zelf wel weer uit)

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 16:14
Heb je misschien gebruik gemaakt van bijv. draaitabellen. Dit soort functies doen je bestand behoorlijk in omvang toenemen. Ook als het maar een klein beetje data bevat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eigenlijk een vrij platte excel tabel in gebruik en maak wel gebruik van som funkties. Op een verzmelpagina komen de belangrijkste data bij elkaar zodat je wat eenvoudiger een grafiek kunt maken (simple kwestie van de juiste cellen kiezen). Er zit geen database intern of extern aan gekoppeld.
Per week gebruik ik een tabblad, dus dat zijn er dus.... juist, per jaar. de rest van de tabbladen zijn of grafieken, de totaal cijfers, wat persoonlijke info en een help tab.
Er zitten bijna geen macros in, alleen per pagina een simpele visual basic code via een kopje naar de volgende of vorige pagina te gaan. Die blijven bij het leegmaken uiteraard staan....

Verwijderd

Open het bestand, selecteer alles, kopieer naar het clipboard.
Open een nieuw bestand, plakken, en op slaan als....

Als het goed is moet dit werken, bij Word werkt het iig wel. Komt omdat office progamma's ook (een deel van?) de wijzigingen opslaat.

Verwijderd

Topicstarter
helaas werkt dat niet omdat vorm & grootte niet overeenkomen...
Excel meldt: kopieer per cel of per eengied van dezelfde grootte... :(
Dat schiet natuurlijk niet op....

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij was dit een bug in 97.. Als je geen nieuwere versie hebt, kan ik hem wellicht kleiner voor je krijgen :)

BtM909[at]gmail[dot]com

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
komt eraan.... thnx.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

You're so funny. Die excel lijst is helemaal niet leeg :) Er zit nog een hoop info in.
Die bug waar ik het over had, zit wel degelijk in Excel 97. Ik krijg de file niet kleiner dan 2,83MB, maar ben ervan overtuigd dat dit een gewone grootte is voor dit bestand.

:) File sent back

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
er stonden in deze testversie nog inderdaad getallen, maar qua hoeveelheid is dat niet zoveel. Inmiddels dus het bestand ontvangen en het kan niet kleiner blijkbaar.
De backwards comptibiliteit lijkt niet best er lijken toch andere problemen met het bestand te zijn.
Mocht iemand nog heel andere tips hebben, dan check ik ze wel. Maar met de huidige stand van zaken na de test van BtM909/Randy, dank!, heeft het hier geen hoge prioritiet meer.

• Hax0r3d427
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 11:50
Kan je het niet zippen dan :O of maakt dat niet uit ?

http://hax0r4d.serveuser.com/Support/Image/png.aspx.png

Verwijderd

Topicstarter
gezipd is ie kleiner dan 600 kB, maar ik wil de uitgepakte versie kleiner hebben(=ca 3 MB..) . Had het idee dat er veel onderwater info zat als balast.

• Hax0r3d427
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 11:50
Misschien zitten er verborgen velden ofzow.

http://hax0r4d.serveuser.com/Support/Image/png.aspx.png

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem zelf gemaakt.. en weet precies wat erin zit....
behalve als MS "onder water" info gaat bewaren..... van gegevens die er ooit ingestaan hebben...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 10:02 ]

Pagina: 1