Als ik via de DOM manier in JavaScript een element maak dan werken event handlers daarop niet in Mozilla en MSIE. Opera doet het wel.
Ik heb zoiets al eens eerder gehad, maar toen werkte het alleen niet in MSIE en kon ik het oplossen met innerHTML.
Nu wil ik echter voor iedere tag een andere plaatsen. In dit voorbeeld een afbeelding voor een titel waarbij het plaatje aanklikbaar zou moeten zijn met het onclick attribuut. Het plaatje wordt wel geplaatst, maar in Mozilla en MSIE gebeurt er niets als je er op klikt, Opera laat wel gewoon de alert zien.
Voorbeeld van de HTML pagina
Hoe los ik dat op?
Ik heb zoiets al eens eerder gehad, maar toen werkte het alleen niet in MSIE en kon ik het oplossen met innerHTML.
Nu wil ik echter voor iedere tag een andere plaatsen. In dit voorbeeld een afbeelding voor een titel waarbij het plaatje aanklikbaar zou moeten zijn met het onclick attribuut. Het plaatje wordt wel geplaatst, maar in Mozilla en MSIE gebeurt er niets als je er op klikt, Opera laat wel gewoon de alert zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function test() {
titles = document.getElementsByTagName('h1');
for(var i=0; i < titles.length; i++) {
var img = document.createElement('img');
img.src = 'scroll.png';
img.onclick = "alert('test')";
titles[i].parentNode.insertBefore(img, titles[i]);
}
}
window.onload = test; |
Voorbeeld van de HTML pagina
Hoe los ik dat op?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.