[TX97-XE]Zwart scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:12
Ik ben bezig met een mp3 servertje en heb overal wat onderdelen vandaan.
nu is het probleem dat hij niet wil starten.

mobo > asus tx97-xe, weet niet of die goed werkt, kan ik niet testen
geheugen > 64mb-ram, werkt op andere pc wel, en met ander geheugen houd ik hetzelfde probleem
proc. > p1 166mhz, werkt waarschijnlijk wel, maar kan die ook niet testen. als hij een tijdje " aanstaat" wordt hij iets warmer +/-30*C
videokaart > diamont 2mb pci. werkt op andere pc wel prima.
hdd > sg 2.0gb werkt op andere pc ook prima
voeding > 250 Watt en deze werkt ook prima...

als ik alles op de juiste manier aansluit, en de pc start, gaat de hdd draaien, het lampje van mn netwerkkaart branden, en de cpu fan draaien. je hoort ook dat " bekende" gekraak als je een oudere pc aanzet....(you snap?)

het beeldscherm (werkt ook) blijft gewoon knipperen en krijgt geen signaal. ook als ik een paar x reset gebeurd er niets....

wat is het probleem of wat kan ik hieraan doen?? (heb even geen andere pci videokaart hier..:( )

ik denk zelf dat het bios een beetje gaar is ofzo,...? kan ik dat misschien resetten??
wie kan mij helpen.. :?

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 09:42
haal es alles af en luister naar pc speakertje...

• Opperhoof
wat zou 9ik moeten horen... en alles = alles behalve mobo+voeding...

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

even een bios reset proberen door de batterij van de mobo te verwijderen of via een jumper een bios clear te doen.
Verder is het misschien een idee om je systeem eerst zo kaal mogelijk op te bouwen. Alleen vga kaart en mobo + cpu en mem.
Andere ideen zijn nog als je die hebt een andere vga kaart erin zetten en kijken wat daarmee het resultaat is.
En piept ie ? pc speaker aansluiten !

Meneer 1000 has spoken......

• Opperhoof
dude123 schreef op 28 augustus 2004 @ 12:28:
even een bios reset proberen door de batterij van de mobo te verwijderen of via een jumper een bios clear te doen.
Verder is het misschien een idee om je systeem eerst zo kaal mogelijk op te bouwen. Alleen vga kaart en mobo + cpu en mem.
Andere ideen zijn nog als je die hebt een andere vga kaart erin zetten en kijken wat daarmee het resultaat is.
En piept ie ? pc speaker aansluiten !
die heb ik niet maar ga wel ff op zoek :9 :7

Verwijderd

heb je niet?
vreemd, je weet toch dat hij die interne minibox bedoelt die in zowat elke kast zit ingebouwd?

• Opperhoof
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 12:36:
heb je niet?
vreemd, je weet toch dat hij die interne minibox bedoelt die in zowat elke kast zit ingebouwd?
wie heeft het hier over een kast..? 8) k zal morgen verder testen moet nu eerst snel eten en weer terug naar "het kleine cafe aan de haven" (is hier havendag in zierikzee :Y) )

• Opperhoof
mm, heb even een pc speaker aangesloten maar ook deze geeft geen kik. ook heb ik ondertussen de mobo batterij eruit gehaald en er weer terug in gedaan in de hoop zo het bois te resetten.

nog steeds blijft het beeldscherm lkkr knipperen. what to do now??

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Toch kijken of de videokaart goed aangedrukt in het pci slot zit, heb zelf zo eens half uur aan het zoeken geweest waarom de monitor geen signaal kreeg. Bleek dus toch de videokaart ietsje los te zitten...

[Signature]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondanks bovenstaande (goede) tip denk ik dat dit vrijwel niets met videoplanken & beeldkanonnen te maken heeft maar gewoon een CPU/mobo opstartprobleem is :o

Move VB-PMB

en lichte titelfix

Kijk trouwens ook naar:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Mijn eigen neiging bij So7 problemen is om allereerst het bordje op 2.0x60MHz in te stellen, 120MHz trekt namelijk vrijwel ieder CPU en geheugen makkelijk, en om meereder PCI sloten uit te proberen voor de VGA- soms kunnen niet alle PCI sloten bus masteren (wat VGA kaarten eisen), al lijkt me dat laatste bij een TX97 niet bepaald aannemelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1