Toon posts:

Problemen met Partition Magic..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had bij iemand anders P.Magic 8.0 volledige versie geinstalleerd, en probeerde een 2e partitie aan te maken waar Windows 98 SE op geinstalleerd kon worden. De HDD had 120 GB in totaal, en ik had 20GB gebruikt voor de 2e Partitie. Alles ging goed met het maken van de 2e Partitie, en ik wil dus booten naar die 2e partitie, maar daar vandaan gaat het fout.

1) Ik kan Windows 98 NIET installeren, hij vindt ten eerste de CD-ROM totaal niet, dus zit ik daar al vast.

2) Ik had geprobeerd via XP, de bestanden van de CD allemaal te kopieren en dan vervolgens met een bootdisk naar de andere partitie gaan. Hier vandaan probeerde ik de setup te starten van de Harde Schijf gewoon. Dit leek te gaan, totdat ik een foutmelding kreeg naderhand zei dat ik Windows 98 niet kon installeren vanwege de bestanden die niet gekopieerd konden worden ;/

Ik had zelfs de partitie opnieuw aangemaakt en nogmaals geprobeert, maar ook dit wilde niet lukken. Weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn? Ik heb het thuis ook al eens gedaan, op precies dezelfde manier, en het werkte perfect ;/
(2 partities, 1 met Windows XP, en 1 met Windows 98 SE)

Verwijderd

Heb je die Windows 98 partitie wel als fat 32 geformateerd? En heb je die partitie ook bootable gemaakt? Met windows schijfbeheer heet het dacht "actief"

Verwijderd

Topicstarter
Win98 was als FAT32 geformatteerd en als ACTIEF ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
*Bump*

Weet echt helemaal niemand wat ik hiermee moet doen?

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:35
is het niet zo dat je windows 98 en lager alleen vanaf de eerste partitie kan laten booten ?

of was het dat win98 alleen op een primaire logische partitie kan staan ?

I can see clearly now, the brain is gone...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Volgens mij moet je Windows 98 eerst installeren en daarna pas WindowsXP erbij installeren. Andersom kan volgens mij niet of je zou met PQBoot als bootmanager moeten gaan werken. Dan heb je de twee verschillende systeem-partities echt van elkaar gescheiden.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 05:18

sus

is druk :+

Sierra-NL schreef op 31 augustus 2004 @ 14:03:
Volgens mij moet je Windows 98 eerst installeren en daarna pas WindowsXP erbij installeren. Andersom kan volgens mij niet of je zou met PQBoot als bootmanager moeten gaan werken. Dan heb je de twee verschillende systeem-partities echt van elkaar gescheiden.
Omkegeerd installeren kan dus ook. Deed ik altijd, eerst win2k, dan win98, omdat ik dat PQBoot mooier vond.

Volgens mij was het zo dat win98 niet op een 2e primaire partitie kon staan. Dus, je zou die partitie van 20GB weg kunnen gooien, dan alles opschuiven naar rechts (in PM dus) en dan vooraan op de schijf een nieuwe, primaire partitie kunnen maken van 20GB voor win98.

Let er wel op dat als je dit doet je eerst je schijf ge-defragmenteerd hebt, en dat je een backup hebt van al je data (niet op dezelfde schijf, echt op een andere hd/cd/dvd).

Verwijderd

Iedere windows wil zijn boot-files binnen de eerste 8 GB van de schijf hebben en de eerst zichtbare partitie zijn.
In jouw geval is het handiger om de winxp 7 GB op te schuiven en op de vrij gekomen ruimte win98 te installeren. Kijk eens op http://www2.arnes.si/~fkomar/xosl.org/ voor meer informatie. Info is al wat ouder maar winnt/win2k en winxp zijn qua booten exact hetzelfde.
Pagina: 1