[iTunes] Ordenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ik zit hier nog steeds op de levering van m'n Ipod mini te wachten, duurt inmiddels al bijna 2 weken, maargoed, dit geeft me tijd genoeg om m'n mp3 collectie op orde te brengen, die was vrij netjes vond ik altijd, maar ik werkte met directories, en niet met tags. nu moet ik dus alles om gaan gooien, en dit is nog niet zo makkelijk. Inmiddels zijn al m'n albums getagged, en de meeste rotzooi verwijderd. toch zit ik nog met wat dingetjes.

Bij genre heb ik wel 6 verschillende dubbele tags. denk aan Rock - Rock music - ROCKmusic - Rockmuziek - Rock muziek..... enfin je snapt wat ik bedoel. hierdoor staan er maarliefst bijna 100 genres in de lijst. Is er een makkelijke manier om de genres in betere groepen te verdelen met een programmaatje? dat ik er iets van 20 overhoud?

Ook zit ik met dat "part of a compilation" gedoe. Ik kan dit in een normale tag nergens ontdekken, en dit lijkt dus een "Itunes-only" feature te zijn. Als ik mijn mp3's dus uit de libary haal dan ben ik die informatie kwijt, en moet ik dat weer opnieuw invoeren? Of wordt het wel degelijk in het bestand zelf bijgehouden?

Zo zit ik ook met Grouping. Ik zou graag alle mp3's die niet bij een album horen in een groep als bijvoorbeeld "overig" gooien. alleen ik kan die mp3tjes niet selecteren, ze staan allemaal in 1 map, maar dat kan ik dus niet aangeven in Itunes.

Ik hoop dat jullie me weer wat verder kunnen helpen op weg naar de perfecte ordening van m'n muziek :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 14:17
Maverick schreef op 28 augustus 2004 @ 11:27:
Bij genre heb ik wel 6 verschillende dubbele tags. denk aan Rock - Rock music - ROCKmusic - Rockmuziek - Rock muziek..... enfin je snapt wat ik bedoel. hierdoor staan er maarliefst bijna 100 genres in de lijst. Is er een makkelijke manier om de genres in betere groepen te verdelen met een programmaatje? dat ik er iets van 20 overhoud?
Wat je zou kunnen doen is alle nummers die jij Rock vind kunnen selecteren en hiervan de info opvragen (op een mac is dat Command(appeltje)+I, in windows weet ik het niet zeker, het zal wel iets met CTRL zijn). Je krijgt dan als het goed is een vraag of je het zeker weet dat je alle nummers in 1 keer wil bewerken (of iets in die strekking), als je daar 'yes' op antwoord dan kan je in het info scherm een genre aangeven (uit de lijst of zelf tikken) en op 'OK' duwen. Dan zijn in 1 keer alle nummers voorzien van hetzelfde genre.

Misschien scheelt dit tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Als je bijvoorbeeld veel verschillende rock genres hebt, kun je in iTunes een "slimme afspelllijst" maken, met als voorwaarde dat alles met het woord "rock" in het genre in de lijst komt. Vervolgens selecteer je alle tracks in de lijst en verander je de genre-naam naar "Rock" bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Maverick schreef op 28 augustus 2004 @ 11:27:

Ook zit ik met dat "part of a compilation" gedoe. Ik kan dit in een normale tag nergens ontdekken, en dit lijkt dus een "Itunes-only" feature te zijn. Als ik mijn mp3's dus uit de libary haal dan ben ik die informatie kwijt, en moet ik dat weer opnieuw invoeren? Of wordt het wel degelijk in het bestand zelf bijgehouden?
Dit wordt gewoon bij gehouden in de file. Er zijn ontzettend veel tags mogelijk bij ID3v2, winamp en consorten gebruiken er maar een paar van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
|orion schreef op 28 augustus 2004 @ 13:36:
[...]
Wat je zou kunnen doen is alle nummers die jij Rock vind kunnen selecteren en hiervan de info opvragen (op een mac is dat Command(appeltje)+I, in windows weet ik het niet zeker, het zal wel iets met CTRL zijn). Je krijgt dan als het goed is een vraag of je het zeker weet dat je alle nummers in 1 keer wil bewerken (of iets in die strekking), als je daar 'yes' op antwoord dan kan je in het info scherm een genre aangeven (uit de lijst of zelf tikken) en op 'OK' duwen. Dan zijn in 1 keer alle nummers voorzien van hetzelfde genre.

Misschien scheelt dit tijd :+
Dit is uiteraard al lang bekend bij ondergetekende, alleen schiet dit niet op natuurlijk, fyi 'k heb meer dan 5000 mp3's van sommige heb ik geen idee wat voor genre het zou moetn zijn :Y)
unSOUND schreef op 28 augustus 2004 @ 14:17:
Als je bijvoorbeeld veel verschillende rock genres hebt, kun je in iTunes een "slimme afspelllijst" maken, met als voorwaarde dat alles met het woord "rock" in het genre in de lijst komt. Vervolgens selecteer je alle tracks in de lijst en verander je de genre-naam naar "Rock" bijvoorbeeld.
Dit is ook nog steeds erg onhandig. ik neem nu je rock voorbeeld. kom ik meteen simply red tegen, onder de noemer pop/rock. die moet ik dan dus niet veranderen, en zo zit ik bij ieder genre weer met zulk soort dingen. en bij simply red weet ik dat het gene rock is (imho dan) maar bij een album van een soundtrack met verschillende genres ga ik echt niet alles beluisteren of het ook wel echt is wat ik er van ga maken.
CyBeR schreef op 28 augustus 2004 @ 16:06:
[...]

Dit wordt gewoon bij gehouden in de file. Er zijn ontzettend veel tags mogelijk bij ID3v2, winamp en consorten gebruiken er maar een paar van.
Ah dat is mooi. en zijn er ook programma's die dat soort dingen WEL kunnen wijzigen? Of zal dat echt persee in iTunes moeten?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Tag&Rename

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!