Toon posts:

zonde van het geld of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zit met de volgende situatie:

Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van de digitale camera: sony cybershot dsc p-52 (3.2 megapixels). Ik ben er redelijk tevreden mee, alleen zijn er een aantal dingen die ik mis bij deze camera. Zo heeft hij maar een optische zoom van 2x, hij heeft geen macro stand en ik vind het lcd schermpje een beetje klein. Ook is het moeilijk om in het donker duidelijke foto's te maken. Waar ik me soms ook aan kan ergeren is het feit dat het soms zo lang duurt voordat dat ding een foto maakt (voordat ie scherp gesteld is zegmaar).

Nou ben ik op het internet op zoek gegaan naar andere digitale camera's, met meer zoom e.d. Toen stuite ik op de Minolta dimage z1. Dit lijkt een aardige digitale camera te zijn. Nou heb ik hem natuurlijk even aan mijn vader laten zien maar die beweert dat er in de digitale camera die ik nu heb een betere lens zit dan in de minolta z1. Ik begin dus te twijfelen of het verstandig is om deze camera te kopen..

Ik hoef in pixel niet zoveel vooruit, ik wil wel graag scherpe foto's kunnen blijven maken en ik vraag me dus af of het dan zonde van het geld is. En misschien kunnen jullie me nog andere camera's aanbevelen. Ik wil wel heel erg graag veel zoom hebben, die 10 x zoom vind ik wel erg lekker. Misschien weten jullie nog andere merken die ook 10x zoom hebben en in dezelfde prijsklasse zitten?

Alvast bedankt,

DwaaZz

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Op www.kieskeurig.nl kun je verschillende camera's naast elkaar zetten en qua specificaties vergelijken.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 11:22:
Ok ik zit met de volgende situatie:

Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van de digitale camera: sony cybershot dsc p-52 (3.2 megapixels). Ik ben er redelijk tevreden mee, alleen zijn er een aantal dingen die ik mis bij deze camera. Zo heeft hij maar een optische zoom van 2x, hij heeft geen macro stand en ik vind het lcd schermpje een beetje klein. Ook is het moeilijk om in het donker duidelijke foto's te maken. Waar ik me soms ook aan kan ergeren is het feit dat het soms zo lang duurt voordat dat ding een foto maakt (voordat ie scherp gesteld is zegmaar).

Nou ben ik op het internet op zoek gegaan naar andere digitale camera's, met meer zoom e.d. Toen stuite ik op de Minolta dimage z1. Dit lijkt een aardige digitale camera te zijn. Nou heb ik hem natuurlijk even aan mijn vader laten zien maar die beweert dat er in de digitale camera die ik nu heb een betere lens zit dan in de minolta z1. Ik begin dus te twijfelen of het verstandig is om deze camera te kopen..

Ik hoef in pixel niet zoveel vooruit, ik wil wel graag scherpe foto's kunnen blijven maken en ik vraag me dus af of het dan zonde van het geld is. En misschien kunnen jullie me nog andere camera's aanbevelen. Ik wil wel heel erg graag veel zoom hebben, die 10 x zoom vind ik wel erg lekker. Misschien weten jullie nog andere merken die ook 10x zoom hebben en in dezelfde prijsklasse zitten?

Alvast bedankt,

DwaaZz
de lens van die Dimage is echt wel veel beter.
ik heb foto's van die cam tegen fotos van een Cybershot DSC P72 (3.2Mpix en 3X optical zoom, ietsjes nieuwer model) gezien.
Ik vind dat de Z1 echt wel mooiere plaatjes maakt.
Misschien dat je (als je geld over hebt) nog beter voor een Z3 kan gaan, omdat daar een beeldstabilisator in zit, wat best wel fijn is als je veel inzoomt.

edit:
@cryhtorchild: specs zijn niet alles...
een cam kan goede specs hebben, maar als de lens van lage kwaliteit is worden de fotos alsnog slecht.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 28-08-2004 11:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Kijk anders eens op www.dpreview.com.
KAn je de verschillende camera's naast elkaar zette en reveiws ervan lezen.
http://www.dpreview.com/r...olta/minolta_dimagez1.asp

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je vader denkt zeker nog steeds dat wanneer er Carl Zeiss op staat het wel een geweldige lens moet zijn?

Sony heeft enkele het recht gekocht om de naam Carl Zeiss op hun camera's te mogen gebruiken. In de consumentencamera's zitten geen echte lenzen van Carl Zeiss kwaliteit (wat ook helemaal niet nodig is).

En ook al zou het een echte Carl Zeiss lens zijn, dan zou hij nooit "beter" zijn, simpelweg omdat de lens van de Z1 lichtgevoeliger is, en een groter zoombereik heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
nou, mijn oom had ook een minolta en die was er niet echt tevreden over.. nou weet ik niet welke minolta dat was, maar mijn vader wees me er gewoon op dat in de sony die ik nu heb een goede lens zit. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel merk met foto's maken...hij maakt erg scherpe foto's. Dat wil ik graag zo houden, vandaar dat ik dit er even bij vermelde. Maar volgens jou is de lens van de minolta gewoon een goede lens..?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:56

Rudedadude

Maybe we were born to run

Volgens mij wordt het tijd dat je het Minolta dimage Z1 topic doorleest dat hier op GoT bestaat, dan kun je zelf voorbeeld-foto's en gebruikerservaringen lezen. De z1 is bij mijn weten op het moment een van de goedkoopste mega-zoom camera's, maar je zou nog naar de concurrenten kunnen kijken in deze categorie van Canon, Panasonic en Kodak en Olympus .

Verder: binnenfoto's zijn met alle consumentencamera's een probleem. Voor het scherpstellen kun je letten op het al dan niet aanwezig zijn van een focus-assist lamp, maar dat is ook niet heilig. Voor de tijd van camera's tussen het indrukken van de ontspanknop en de foto kun je het beste kijkne op www.steves-digicams.com, die besteedt er in elke review wel aandacht aan.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 12:07:
nou, mijn oom had ook een minolta en die was er niet echt tevreden over.. nou weet ik niet welke minolta dat was, maar mijn vader wees me er gewoon op dat in de sony die ik nu heb een goede lens zit. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel merk met foto's maken...hij maakt erg scherpe foto's. Dat wil ik graag zo houden, vandaar dat ik dit er even bij vermelde. Maar volgens jou is de lens van de minolta gewoon een goede lens..?
Volgens mij is de lens in de Z1 wel wat beter hoor. Het verhaal met "Carl Zeiss" lenzen staat hier boven al, trap daar dus niet in als je zegt "de lens is beter".
Maar je hebt eigenlijk geen budget aangegegen :?
Want er willen wellicht betere camera's in je budget (Minolta A1 misschien?).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget ligt ongeveer rond de 300 euro. Nu heb ik nog even verder gekeken en ben ik deze ook tegen gekomen : Olympus C-740 Ultra zoom is dit wat? die heeft ook de lekkere zoom van 10x. Ik heb niet zoveel verstand van digitale camera's vandaar dat ik het via deze weg vraag.

Verwijderd

FireWurX schreef op 28 augustus 2004 @ 11:35:
[...]

de lens van die Dimage is echt wel veel beter.
ik heb foto's van die cam tegen fotos van een Cybershot DSC P72 (3.2Mpix en 3X optical zoom, ietsjes nieuwer model) gezien.
Ik vind dat de Z1 echt wel mooiere plaatjes maakt.
Misschien dat je (als je geld over hebt) nog beter voor een Z3 kan gaan, omdat daar een beeldstabilisator in zit, wat best wel fijn is als je veel inzoomt.

edit:
@cryhtorchild: specs zijn niet alles...
een cam kan goede specs hebben, maar als de lens van lage kwaliteit is worden de fotos alsnog slecht.
:( Minolta dimage z3 is veel slechter dan dimage z1! lees zelf minolta dimage z3 topic door!

Minolta Dimage z1: Weinig ruis, maar veel PF(CA). Dat betekent een paarse/blauwe gloed tussen donkere en lichtere gedeelten.

Minolta Dimage z2: Weinig ruis, Weinig PF(CA) dankzij APO lens, megapixel meer.

Minolta Dimage z3:complete andere design, AS(Anti-Shake), Veel ruis, Veel horzoniale lijnen en weinig PF(CA)

Dus hierbij is mijn advies om Z2 te kopen voor maximale kwaliteit fotoŽs te krijgen van Z serie

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:29 ]

Verwijderd

Verkeerd topic, sorry.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:30 ]

Verwijderd

AH! lol, mijn bericht ook ff veranderd :D

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:32 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

E-Rick

I love it :7

Choose life

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
@ DwaaZz

Kijk als jij je beperkt voelt met je camera en je maakt graag foto's, dan vind ik het geen zonde van mijn geld. Als je je constant irriteert aan je camera en als je je foto's kijkt en je denkt telkens van, door de kwaliteit van de camera is het het elke keer net niet, koop dan gerust een nieuwe. Had zelf ongeveer hetzelfde probleem als jij hebt, alleen had ik een nog brakkere camera (hp ps 435) en heb besloten om een Canon PS A75 te kopen (voor 269). Ben er heel blij mee en heb er echt mooie foto's mee gemaakt en de enige spijt die ik ervan heb is dat ik niet een nog betere heb gekocht. Ik wist toen echter nog betrekkelijk weinig van de handmatige instellen bij fotografie af en zat al boven mijn budget. Laatste maanden heb ik echter heel veel geleerd, gelezen en geoefend en zou daardoor eigenlijk een nog betere camera willen :). Moraal van het verhaal: Ik heb je weinig geholpen met je camerakeuze, maar wat ik je aanraad is om de camera de kiezen die in jouw ogen (na veel erover gelezen te hebben) het beste is. Dat wil zeggen, dat als je rond de 350 uitkomt en je echt denkt dat je met die camera alles hebt wat je wilt, dan zou ik die kopen in plaats van een camera rond de 300 euro, omdat je niet over je budget heen wilt. Lees veel, heel veel, denk erover na, test hem ergens en maak je beslissing :). Veel succes.

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Verwijderd

Even de post van Johnny een beetje bijschaven. Sony heeft niet zozeer het recht gekocht om de naam van Zeiss te mogen gebruiken, maar zij hebben een objectiefje ontwikkeld wat de goedkeuring heeft gekregen van Zeiss. Het wordt gemaakt in huize Sony. Objectieven met een Zeiss T* daarentegen (Sony F828) wordt wel bij Zeiss gemaakt. Hierin zit een speciale coating die Zeiss niet aan anderen geeft!

Een klein aardigheidje: De Sony dsc P52 maakt geen gebruik van een Zeiss objectief. Evenmin als de modellen P72/ 92 en P8/ 10. Pas in het nieuwe P100 model zit wel een objectief met de naam Zeiss.

Wat betreft het objectief van de Minolta. Ik twijfel of het objectief van de Minolta beter is dan die van de Sony. OK de opnames zijn wellicht iets scherper, maar de vervormingen en de CA meegenomen zou het dicht bij elkaar kunnen liggen. Let wel: er is nog geen enkel objectief met meer dan 4x optische zoom die super presteert! En dan heb ik het over objectieven voor reflexcamera's; laat staan compactcamera's.

@topicstarter: aan je openingspost te lezen denk ik niet dat je een nieuwe camera nodig hebt, het is meer het geval dat je een nieuwe camera wilt. Prima, maar denk wel aan de extra investeringen; het blijft niet alleen bij de camera. Je heb oplaadbare batterijen + lader nodig, een groot tasje en SD geheugen. Al met al denk ik dat je dan boven de 300 euro uitkomt! De Z1 is iig een goede camera, maar echt lekker focussen in het donker doet ie niet!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 16:11
Ik vind de nieuwe Minolta Z10 (8x zoom) ook een mooie camera, lekker 'goedkoop' vanaf 225euro. Hij ziet er lekker degelijk uit. Maakt naar mijn smaak betere foto's (minder ruis en geen horizontale lijnen) dan de z3. Komt dan nog we

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z10.html

[ Voor 41% gewijzigd door waslijn op 28-08-2004 20:55 ]

Pagina: 1