WIN98SE Dns server aan...hoe op 1 netwerkaart ?

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
Ik zit met het volgende probleem,
kep 2 3coms in me pc
een netwerkje naar me zusjes pc..
en duh een connectie naar me kabelmodem
als ik me kabelmodem een vast ip iwl instellen dmv vast opgeven en dan een dns opgeven lalalaaaaa....
dan KRIJG ik ook bij die andere nic dat dns adres...en dat loopt niet lekker
heeft iemand een oplossing ?

PVoutput

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan niet, per computer heb je dnsservers, niet per netwerkkaart. Je zou lokaal een dnsserver kunnen draaien, en die als dnsserver instellen.

Verwijderd

dit is geen flame enzo, maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Misschien is de gedachte WAAROM je dat wil al niet goed en kunnen we daarvoor een beter alternatief geven

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
dan boot me pc sneller

=]
maar dankjewl

PVoutput

Verwijderd

uhhh explain :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 28 december 2000 13:07 schreef knights16 het volgende:
dan boot me pc sneller
Hoe kom je aan die info?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Klopt wel. Normaal krijg je je ip en dns en gateway van je internet provider (@home in mijn geval). De DHCP server deelt dan alles uit zeg maar. MAAR Geef je dat zelf op dan hoeft je computer niet eerst bij 2home aankloppen om al die adressen te vekrijgen. Dat scheelt bij het opstarten. Die adressen instellen moet je natuurlijk wel doen bij tcp/ip voor de netwerkkaart van je internetprovider, en dus niet van de interne netwerkkaart. Je moet de DNS opgeven, de default gateway, je IP en je subnet mask. Wat wel het geval is als je dit doet, dat de adressen voor mailserver, newsserver, proxserver anders worden. Normaal bij een kabel maatschappij is dat bv de mailserver "mail" Nu wordt dat bv "mail.home.nl". dus eerst even je server pingen, dan weet je het "echte" adres. De settings voor de internet kaart kunnen bv zijn: ip: 192.168.0.1 (server) 192.168.0.2 (zusje) en beide subnet mask: 255.255.255.0. Als op je server de werkgroep @home is, moet je dit laten staan en dit ook bij je zusje erin zetten. Heb je nog wat te vragen? icq me
Pagina: 1