Toon posts:

extra geheugen bij dual-channel

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok, daar gaat ie dan. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen......

Op dit moment heb ik 2x 256 mb (pc3200) in dual-channel op mijn Asus a7n8x-deluxe. Maar ik zou graag upgraden naar 1 gb. Stel dat ik gewoon 1 strookje van 512 erbij prik, wat doen de 2 strookjes van 256 dan, gaan die uit dual channel mode, of blijven die 2 daar toch in draaien? en hoeveel verschil in snelheid zou het zijn als ze niet meer in dual channel draaien?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 09:49:
ok, daar gaat ie dan. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen......

Op dit moment heb ik 2x 256 mb (pc3200) in dual-channel op mijn Asus a7n8x-deluxe. Maar ik zou graag upgraden naar 1 gb. Stel dat ik gewoon 1 strookje van 512 erbij prik, wat doen de 2 strookjes van 256 dan, gaan die uit dual channel mode, of blijven die 2 daar toch in draaien? en hoeveel verschil in snelheid zou het zijn als ze niet meer in dual channel draaien?
dan draaien ze dus niet meer in Dual Channel mode.
Snelheidsverschil? DC geeft een extra geheugen performance van ongeveer 25%, dus dat ben je dan kwijt.
Ik zou gewoon 2x512 kopen en je 2x256 verkopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dan draaien ze dus niet meer in Dual Channel mode.
Niet waar.

Ejjanssen, jouw vraag is gewoon beantwoord in de FAQ van dit subforum :) Check de RAM FAQ onder "nForce2 Dual Channel en synchroniteit" B) Neem voortaan wel eerst de basis-informatiebronnen door eer je een topic opent, zoals de handleiding van je moederbord (jawel, het staat er gewoon in :/ ) en de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Neem ook voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] door, daarin staat het ook vermeld.

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 28-08-2004 09:58 ]

Dit topic is gesloten.