Toon posts:

[chello easy]install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

gister kwam de UPC-monteur bij de vader van mn vriendin. Die heeft netjes de modem geinstalleerd en een UTP-kabeltje naar de computer gebracht.
IK gister avond, een netwerkkaartje erin gezet, en hij herkende hem meteen doordat hij WINXP heeft. Toen de cd erin gedaan van chello.
Hij moest rebooten. MEestal heb je nu al internet geloof ik. Maar nee dus, ik kijken of hij een ipadres heeft, ja dat had hij. 62.195.**.*** Prima dus,

Maar nu komt hij niet op internet?!!? Heeft iemand een id?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat bedoel je met "niet op internet kunnen komen" ?
Browsen? check je proxy settings
Mailen? check je mail settings
Voor de rest, kijk of je kan pingen en check een eventuele firewall.
En anders moet je nogmaals de chello handleiding doorlezen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan geen contact krijgen met de Buitenwereld om maar zo te zeggen. Mailen kan ik niet, en internetten ook niet. Proxy staat goed. Weet iemand een nederlandse hadnleiding? Want er is alleen maar een duitse.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je moet tegenwoordig eerst je modem activeren voordat je internet op kan met chello.
Surf naar www.chello.nl en dan zou er in theorie een aanmeldingsscherm tevoorschijn moeten komen.

Verwijderd

Na het installeren van je kabelmodem en de ethernetkaart moet je je aanmelden bij chello. Dt kan via de Customer Service van UPC:
0900 15 80 (€ 0,10 per minuut).
Volg hun aanwijzingen om je chello service te installeren.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Er is maar 1 pagina die je kan bereiken. De rest wordt op dit moment afgeschermd. Je hebt dus wel gewoon een ip nummer maar echt internetten kan je nog niet.

Ik heb hier de laatste tijd wel vaker problemen over gehoord. De cd die je normaal gesproken krijgt bevat namelijk een fout. De setup die erop staat zou namelijk aan het einde van setup jou naar de ene pagina moeten sturen zodat je daar wat instellingen kan invoeren.

Probeer anders is iets van 127.0.0.1 in te toetsen in de adresbalk van je browser.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als het goed is kun je maar naar 1 pagina:

http://prov.upc.nl
of
http://172.29.11.36

Hier kun je je modem aanmelden.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:44

Trebbors

Failure is no option!

Je bent al door de aanmelding heen, dus vergeet bovenstaande posts mbt het aanmelden.
Iemand die door de aanmelding heen moet krijgt een IP wat begint met 10.
62.195.. wil al zeggen dat dit gedaan is.
Het kan enkel nog een softwarematig probleem zijn. Inderdaad eens pingen/ tracen en kijken hoever je komt. Kun je een page bezoeken op IP adres? DNS prob.
Lukt het echt niet dan kan het zijn dat je modem of NIC niet goed in de DB staat, dan toch even contact opnemen om het te laten checken.

[ Voor 6% gewijzigd door Trebbors op 28-08-2004 21:59 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Staat wellicht de firewall nog aan van xp?

Tweakers Discord

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

MAC adres van NIC aanmelden bij chello ? :?