ik ga zo mn schijfie formateren en die is niet zo groot maar ik wil graag linux en samen met windows word het mij te groot welke versie moet ik hebben???en is het moeilijk??? en moet ik bootdisks maken???
Verwijderd
ligt eraan wat je ermee wil , en of je bekend met linux bent.
ik adviseer slackware of openBSD.
slackware is vrij groot , en als je aangepaste installatie wil dan moet je toch veel dingen uitspitten. daarin tegen is openbsd full install 220 meg . en zeer stabiel , secure , en makkelijk te combineren met je windows pc dmv samba server , en ipnat /ipf
ik adviseer slackware of openBSD.
slackware is vrij groot , en als je aangepaste installatie wil dan moet je toch veel dingen uitspitten. daarin tegen is openbsd full install 220 meg . en zeer stabiel , secure , en makkelijk te combineren met je windows pc dmv samba server , en ipnat /ipf
Verwijderd
Ga eens naar de sites van de verschillende distro's (en pak ook de *BSD-sites mee), lees er eens over en maak dan je eigen oordeel, of je't waard vindt om te installeren en te gaan leren.
Voor een newbie lijkt me Mandrake 7.2 een goeie optie
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Aaargh!????? val je van je geloof? huh?Op donderdag 28 december 2000 10:24 schreef Aaargh! het volgende:
Voor een newbie lijkt me Mandrake 7.2 een goeie optie
Ben je van Suse afgestapt? Of heb je nu eindelijk ingezien dat Mandrake 7.2 superieur is voor de newbie en personen die meer willen dan alleen maar sleutelen totdat het werkt en dan weer met wat anders beginnen?
maw, Mandrake is erg leuk om mee te beginnen! Makkelijke install en redelijk uptodate software.
Verwijderd
Mandrake is inderdaad de beste keuze om mee te beginnen, maar op een gegeven moment wil je verder en bezig blijven
en dan komt SuSe!!!8-)
Verwijderd
uhuhuh voor een newbie slackware of openBSD[ik adviseer slackware of openBSD.
yeh rite
dan raad ik redhat/mandrake o.i.d aan ;]
Verwijderd
Ik heb mandrake 7.2 gehad en ik heb mijn netwerkkaart nooit werkend gekregen. Toen heb ik redhat geinstalleerd en die pakte hem direct.
/me ]vind RH fijner
/me ]vind RH fijner
Nee hoor, ik vind SuSE nog steeds een van de prettigste distro's, alleen voor newbie's lijkt me Mandrake meer geschikt. (heej, als zelfs m'n pa 't kan installeren ... )Op donderdag 28 december 2000 10:39 schreef balk het volgende:
[..]
Aaargh!????? val je van je geloof? huh?
SuSE is erg mooi , maar je hebt net een tikkie meer kennis of tijd nodig om er mee te beginnen.Ben je van Suse afgestapt? Of heb je nu eindelijk ingezien dat Mandrake 7.2 superieur is voor de newbie en personen die meer willen dan alleen maar sleutelen totdat het werkt en dan weer met wat anders beginnen?
inderdaad.maw, Mandrake is erg leuk om mee te beginnen! Makkelijke install en redelijk uptodate software.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
[BoerQ] moet maar uitkijken dat zijn computer niet gehacked wordt dan. Ik zou alle deamons die je niet gebruikt killen en ff een nieuwe ftpd halen want daar zitten nog een paar veligheidsgaten in...
Verwijderd
Ik zit zelf achter een (binnenkort linux)server met firewall. Dus het zal hopelijk allemaal wel meevallen...;)Op donderdag 28 december 2000 12:09 schreef OverFlow het volgende:
[BoerQ] moet maar uitkijken dat zijn computer niet gehacked wordt dan. Ik zou alle deamons die je niet gebruikt killen en ff een nieuwe ftpd halen want daar zitten nog een paar veligheidsgaten in...
Verwijderd
Ik persoonlijk vond OpenBSD installen niet zo'n probleem, maar veel mensen willen graag grafische install dingen, dat moet je dus niet verwachten bij OpenBSD. Verder is OpenBSD niet een linux. Ik zou toch gewoon een linux adviseren.
P.S. OpenBSD is echt goed, maar niet voor ieder1 geschikt
en iemand die kreeg zijn netwerk kaart niet aan de praat onder een bepaalde distro en onder een andere wel, dat snap ik niet helemaal... ifconfig is toch altijd wel hetzelfde en module namen en io's ook.
P.S. OpenBSD is echt goed, maar niet voor ieder1 geschikt
en iemand die kreeg zijn netwerk kaart niet aan de praat onder een bepaalde distro en onder een andere wel, dat snap ik niet helemaal... ifconfig is toch altijd wel hetzelfde en module namen en io's ook.
mandrake 7.2 is 2 cd-tjes (je kunt ook alleen cd 1 nemen maar zou ik niet doen).
om te beginnen lijkt me 2 gb op je hd goed.
mandrake klust automatisch een dualboot.
als je non-casema kabel of adsl en een brander hebt kun je het het makkelijks als iso downloaden
anders bestellen bij www.tienpiek.net
om te beginnen lijkt me 2 gb op je hd goed.
mandrake klust automatisch een dualboot.
als je non-casema kabel of adsl en een brander hebt kun je het het makkelijks als iso downloaden
anders bestellen bij www.tienpiek.net
Verwijderd
wil je alleen snel even de shell bekijken, en kijken hoe het nu is. Dan adviseer ik trinux (een mini versie) het is ongeveer 4 a 5 mb en past op 3 schrijfjes je hoeft niets te installeren alles word in je ram geplaatst. Als je even wil kijken hoe de shell werkt dan is dit een snelle optie. Verder komt het met nog een maar goede progs like nmap, netwerk ondersteunin. kijk de site voor meer info http://www.trinux.org
Maar verwacht er ook niet de teveel van. Voor een echte distro adviseer ik Mandrake.
Maar verwacht er ook niet de teveel van. Voor een echte distro adviseer ik Mandrake.
Verwijderd
Mandrake en Red hat zijn inderdaad erg eenvoudig te installeren tov andere distro's en dus erg geschikt voor newbies. Maar aan de andere kant is RH het makkelijkst te hacken (lees: meeste exploits/vulnerabilities). Als je voor veiligheid gaat, neem dan OpenBSD of FreeBSD. Maar ja die zijn weer te complex voor iemand die nog nooit met *nix heeft gewerkt.
Wat wil je er precies mee gaan doen? Server of desktop? Wel of geen GUI?
"This is the noise that keeps me awake."
Pagina: 1