[WinXP] Locatie afhankelijke profielen

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16
Voor IBM laptops is er een applicatie die afhankelijk van je locatie een bepaald profiel kan gebruiken. Met profiel bedoel ik niet gebruikers-profiel, maar denk ik meer aan dingen als 'Wireless aan', 'Bluetooth uit', 'Lan verbinding statisch instellen', etc.

Deze locaties kan je dan aanmaken en aangeven welke instellingen daar gebruikt moeten worden. Nu is het nadeel dat dit alleen met IBM hardware werkt aangezien ik met een DELL laptop werk.

Tussen deze locaties kan makkelijk geswitched worden door er 1 te kiezen via je system tray.

Nu was ik benieuwd of iemand weet of dit ook bestaat voor 'andere' hardware, zodat ik dit ook kan gebruiken op mijn DELL laptop. De search leverde niets op.

Ik hoop dat ik in het goede sub-forum heb gepost ;).

Voor mensen die niet weten wat ik beoel, hier is zoiets maar dan voor MacOS X.

[ Voor 23% gewijzigd door sorted.bits op 28-08-2004 08:06 ]

Verwijderd

Tsja, weet niet of het is wat je zoekt, maar onder Windows kun je verschillende hardware profielen aanmaken. Dan kun je aangeven welke hardware hoe en wel of niet moet worden gebruikt. Daar kun je alleen niet even snel tussen switchen.

• sorted.bits
Ik ga netswitcher even bekijken, de anderen zijn alleen gericht op netwerken, maar eigenlijk wil ik ook mijn email, bluetooth, etc er mee beheren :). Thanks iig al voor deze links.

• sorted.bits
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 08:09:
Tsja, weet niet of het is wat je zoekt, maar onder Windows kun je verschillende hardware profielen aanmaken. Dan kun je aangeven welke hardware hoe en wel of niet moet worden gebruikt. Daar kun je alleen niet even snel tussen switchen.
Inderdaad, dit kan door Hardware Profiles, maar dat vereist een reboot. Aangezien ik mijn laptop echt nooit reboot, vind ik dat een beetje jammer. Je zou toch denken dat Windows dat ook zonder reboot moet kunnen doen, aangezien je wel gewoon een netwerk-kaart kan disablen en dan weer enablen, zonder reboot.

Edit : Netswitcher ziet er goed uit alleen heb de mogelijkheid tot het uitschakelen van netwerken nog neit gevonden. Ik zoek nog even, maar als er nog mensen zijn met suggesties, dan graag.

[ Voor 14% gewijzigd door sorted.bits op 28-08-2004 08:18 ]