Toon posts:

[XP] Geen geldige Win32 toepassing*

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een ernstig probleem.

Ik ben een nw. computer aan het configureren met een asrock K8S8x Mobo winxp pro athlon 64 3000.

Na installatie van XP moet ik dus drivers en progs installeren, echter krijg ik steeds de mededeling dat *.exe geen geldige win-32 toepassing is.

Ik heb nogmaals xp geïnstalleerd maar weer dezelfde mededeling Waar kan dat aan liggen?

Via google gezien dat ik niet de enige ben, maar geen oplossing van dit probleem gevonden.

Deze computer heb ik hard nodig voor mijn werk en moet mijn beroepsprog er weer opzetten maar tot op heden geen resultaat.

Nog nooit eerder ondervonden met de xp pro install..wie heeft er een oplossing voor? egkok

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 12:30 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 00:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

welk progje geeft precies die melding? Is het een onderdeel van de standaardinstall van windows, of is het een specifieke driver?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Bestand is hoogstwaarschijnlijk corrupted, kijk eens of er wel een header inzit ..

edit: Heeft het in XP al gewerkt ? Kan je het bestand niet opnieuw dl ? Om welk programma gaat het ?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 03:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
gaat bijv. om de install cd rom van het mobo, is ok want op mijn andere computer doetie het gewoon.....ook andere cd-roms bijv. voor de ati kaart idem...groot probleem want mijn back-up staat ook op een cd rom

Verwijderd

drivers voor je ATI en je mobo kan je natuurlijk ook gewoon ff van de site van de producent downloaden..
Heb je al iets getest van je backup cd ? Kan je wel gewone bestanden lezen van cd ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 04:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen een cd-rom doet het!!

Verwijderd

Hoe heb je XP dan geinstalleerd ? 8)7

Zijn de CD's in kwestie mss zelf gebrand of beschadigd ?
Als je ze op een andere pc wel kan lezen, probeer dan mss eens die drive in deze pc te stoppen ..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 04:26 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

het kan zijn dat je cd-rom/dvd speler/brander kapot is, of dat deze speciale drivers nodig heeft om te werken. Of is het een vaag symptoom van het feit dat je een athlon 64 gebruikt ISM het asrock mobo (aangezien je zegt dat meer mensen er last van hebben)? Anders kan je je bios van je moederbord flashen.

Probeer ook je kabel van de CD/DVD speler/brander te vervangen, of probeer een ander IDE/SATA slot. Het kan namelijk zijn dat je kabel kapot is, niet goed aangedrukt, of dat je IDE/SATA connector niet meer juist functioneerd.

MechWarrior || Monsters Game

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

elbertkok,

Je topicstart is nogal onduidelijk vanwege het gebrek aan enters en wat veel vraagtekens enzo. Kan je die nog eventjes aanpassen?

Verder zou het leuk zijn als je dingen als 'de ati cdrom doet het niet' enzo in je topicstart vertelt - nu zijn we een aantal reacties verder om erachter te komen dat het niet een enkele CD is die het niet doet ;)

Vertel ook nog even ofdat andere programma's (Internet Explorer bv?) in je Windows het wel doet en ofdat het enkel programma's vanaf CD zijn die niet mee willen werken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Elevator. Hoe Ik kon hem wel veranderen (topic) maar zie geen wijziging knop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon gewoon Win XP installeren. Toen dat er eenmaal opstond begon het. Het geldt voor alle cd-roms. Ik krijg ipv het reguliere pictogram (een computertje) een lege window voor de setup file te zien.

Ik heb windows weer opnieuw geïnstalleerd, maar geen baat.

Ook een andere cd drive geprobeerd.

Het is een veelvoorkomend probleem, gezien de resultaten op Google, maar toch vond ik daar de oplossing niet.

Windows doet het goed en ik kan gewoon van de ene partitie naar de andere. Geen probleem, ook kwa snelheid niet. De cd-rom drive wordt gewoon herkend en de files ook, alleen de pictogrammen kloppen niet.

Nog geen SP1 etc. omdat ik alleen met een modem kan internetten op deze computer. Kan ook niet even omschakelen vanuit mijn internet provider want dat is chello plus. Overigens lijkt het dat dat het niet is want ik ben uiteraard tig keren begonnen vanuit een kale Win XP pro zonder enig probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kan je je bericht bewerken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 03:59:
drivers voor je ATI en je mobo kan je natuurlijk ook gewoon ff van de site van de producent downloaden..
Heb je al iets getest van je backup cd ? Kan je wel gewone bestanden lezen van cd ?
Dat is het probleem niet want dan zit ik nog met de andere cdroms.

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS:Probeer ook je kabel van de CD/DVD speler/brander te vervangen, of probeer een ander IDE/SATA slot. Het kan namelijk zijn dat je kabel kapot is, niet goed aangedrukt, of dat je IDE/SATA connector niet meer juist functioneerd.

Krijg nou wat, ik heb de kabel naar de cdrom-drive vervangen door een spiksplinter nieuwe en voilà, hij doet het. Thanks
Pagina: 1