Toon posts:

probleem met geforce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wou het bios van m'n geforce (1) DDR flashen, maar ik kwam erachter dat ik niet het goede bios op de boot-diskette had gezet.
stond nog op een andere comp. :(
dus zet ik comp met geforce uit |:( en zet het goede bios op die diskette.
zet comp met geforce weer aan.
3 piepjes een het was stil.
had biosrommetje van geforce eerst leeggemaakt :'( om die nieuwe erop te gooien. (had comp niet uit moeten zetten |:()

Verwijderd

ehh, wil niet lullig doen, maar dat is idd. wel een beetje het stomste wat je had kunnen doen, pc'tje uitzetten tijdens een biosflash. Maarjah, daar heb je nu niets aan.

Als ik het goed begrijp krijg je dus nu je machine niet meer met deze vid.kaart opgestart?

Heel misschien bestaat er de mogelijkheid om op te starten met een 2e PCI vid.kaart, en dan alsnog de AGP-vid. kaart te flashen. Maar ik betwijfel of dit mogelijk is.

Waarschijnlijk zul je hem terug moeten sturen. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 11:07 schreef bastard het volgende:
ehh, wil niet lullig doen, maar dat is idd. wel een beetje het stomste wat je had kunnen doen, pc'tje uitzetten tijdens een biosflash. Maarjah, daar heb je nu niets aan.

Als ik het goed begrijp krijg je dus nu je machine niet meer met deze vid.kaart opgestart?

Heel misschien bestaat er de mogelijkheid om op te starten met een 2e PCI vid.kaart, en dan alsnog de AGP-vid. kaart te flashen. Maar ik betwijfel of dit mogelijk is.

Waarschijnlijk zul je hem terug moeten sturen. :'(
zat ook al aan 2e vid-plank te denken, en terugsturen als 'ie veranderd is van een geforce -> quadro :?

Verwijderd

wat bedoel je met geforce -> quadro?
Hij doet het toch niet meer?

Maar je ken zeggen wat je wil, je doet je naam in ieder geval eer aan :+ :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 15:16 schreef bastard het volgende:
wat bedoel je met geforce -> quadro?
Hij doet het toch niet meer?

Maar je ken zeggen wat je wil, je doet je naam in ieder geval eer aan :+ :D
heb m'n geforce getweaked -> quadro (doen ze dat in een inrichting :?|:() en
<blije modus>het is gelukt >:):)</blije modus>

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Poeh. ?Die dingen hebben geen eprom in een socket geloof ik he? Dan heb je een probleem. Groot probleem.

Je kan de bios chip er af solderen en een nieuwe er op solderen. Maar dan moet je wel een nieuwe hebben. Niet iedereen heeft denk ik daarvoor de apparatuur staan. Als het een eprom is kan ik die hier wel laten beschrijven op mijn werk, maar een losgesoldeerde chip? Wordt lastig. De experts op dit gebied zijn nu niet aanwezig hier, dus kan niet vragen of dat moeilijk is.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10

GeeBee

Oddball

Oplossing (wel een beetje werk):
Leen van iemand een AGP-kaartje en een PCI kaartje. Stop die beide in je kast en sluit de monitor aan op de AGP. Booten en in de BIOS instellen dat je de PCI als primair beeldscherm wilt gebruiken. Eerst BIOS opslaan :) en dan de PC uitzetten. Monitor aansluiten op de PCI, en je eigen AGP er in.
PC weer aanzetten.
AGP flashen met juiste BIOS en rebooten.
In de BIOS de AGP weer als primair instellen. PC uit, PCI er uit, monitor aansluiten op de AGP en draaien met die hap.

Succes!

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Pagina: 1