Toon posts:

Probleem met harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik evenmelden dat ik al 100-den topics heb gelezen maar geen antwoord heb gevonden.

Ik heb vandaag een nieuwe PC aan gesloten en daarbij ook mijn oude harde schijf erbij gezet van 120 gig (maxtor 6y120p0).
Alles werkt perfect (windows XP home), de bios herkend alles, apparatenbeheer herkent het ook alleen kan ik hem niet vinden in "deze computer".

Via systeembeheer--->computerbeheer--->schijfbeheer vind ik hem weer wel.

Hij geeft dan de volgende gegevens:

schijf: schijf 1
type: Dynamisch
status: afwijkend
stijl van partitie: master boot record (MBR)
Capaciteit (en rest) : 0 MB

Kan er verders niets mee, behalve converteren naar standaardschijf met als gevolg data-verlies, die data in onmisbaar dus dit is geen optie voor me.

Hij staat op slave (stond ook zo in oude systeem) ander HD die er in zit is master met ook xp erop (opstarten).
Kabels en jumpers ed. tig keer gecontroleerd en vervangen, alles daar oke.

Hoe kan ik die "dynamische" schijf bereiken?

alvast bedankt voor jullie hulp.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
In je schijfbeheer ff stationsletters toewijzen aan de betreffende partitie(s).
Dan zou t moeten werken. ;)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Dynamische volumes importeren werkt niet in Windows XP home, daarvoor heb je windows XP professional nodig. Misschien dat het ook kan met Partition Magic Pro of zoiets. Ik weet zeker dat het met Home niet werkt en met proffessional wel :)

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 28 augustus 2004 @ 01:20:
Dynamische volumes importeren werkt niet in Windows XP home, daarvoor heb je windows XP professional nodig. Misschien dat het ook kan met Partition Magic Pro of zoiets. Ik weet zeker dat het met Home niet werkt en met proffessional wel :)
Gjeez, lekker gaar van MS. Wist ik ook niet :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik best willen doen, maar dat lukt me niet. Kan daar alleen de dynamische schijf omzetten naar standaardschijf, maar dan ben ik alles kwijt wat er op staat. en de data is juist belangrijk. Alles van oude PC daarop "veilig"gesteld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 01:23:
Dat zou ik best willen doen, maar dat lukt me niet. Kan daar alleen de dynamische schijf omzetten naar standaardschijf, maar dan ben ik alles kwijt wat er op staat. en de data is juist belangrijk. Alles van oude PC daarop "veilig"gesteld.
Hehehe ik heb precies het zelfde probleem gehad, ik weet niet hoe ik het heb veroorzaakt maar het was ff zoeken om er vanaf te komen
Op de site van maxtor staat een progje genaamd: MAXBLAST deze reset je HD maar ik d8 dat er ook een mogelijkheid was om niet te formatten moet je maar ff kijken

Verwijderd

Simulated Zero zegt toch dat het niet kan onder home edition.
Dus win xp pro installeren of met partition magic proberen.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 01:23:
Als je de schijf als extra in een systeem met windows XP prof. hangt zou je hem moeten kunnen importeren. Zodra dat het geval is kun je data overzetten en eventueel de schijf omzetten zonder verlies van data. Dit is afaik de enige optie die je hebt. Je kunt ook compleet overstappen op windows XP prof , en dan de dynamische schijf importeren en verder gebruiken als normaal.

Nu weet ik niet exact wat de bedoeling is met die schijf , en dat gaat me verder ook niets aan , maar ik denk dat je sowiezo met windows xp prof moet werken , wil je er nog data vanaf kunnen halen :)

Raku

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:11

Soggy

vroemmmm

Windows 2000 kan volgens mij ook dynamische schijven importeren. Weet zo even niet meer of je daar ook de pro versie voor moet hebben.

If it works, tweak it

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://support.microsoft.com/?kbid=309044
en
http://www.pcplus.co.uk/t...id=383&subsubsectionid=91

Het ziet er niet best uit voor je.

Hoewel:
Convert Dymanic Disks to Basic Disks (Dynamic Disks are available under Windows 2000/XP/2003) http://www.partition-manager.com/

[ Voor 30% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-08-2004 01:39 ]

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verkenner heb ik ook wel eens soortgelijke rariteiten mee gehad.
Wat toen hielp was een browser (IE 5.0 meen ik) die wèl die schijf zag en copy and paste deed ! (ik tikte de drive letters in die na de hoogste kwamen in de url balk)

Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door notsonewbie op 28-08-2004 01:43 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het één en ander eens proberen. Wellicht dat ik XP pro probeer, dat draaide op mijn oude systeem ook waar die schijf een onderdeel van was.

Heb ooit wel eens eerder zoiets meegemaakt bij een collega, en die was ook met maxblast bezig geweest. Maar ook weer onder XP pro.

Wellicht even bij iemand anders met pro erin hangen en wat op belangrijke data op DVD branden om zo veilig te stellen en dan de schijf opnieuw formateren en indelen.

Ik ga ff wat proberen en ik hou jullie op de hoogte.

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 28 augustus 2004 @ 01:36:

Hoewel:
Convert Dymanic Disks to Basic Disks (Dynamic Disks are available under Windows 2000/XP/2003) http://www.partition-manager.com/
Ook geprobeerd maar kan er onder XP home niets aan doen. Heb toch echt XP pro nodig denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er de hele dag al mee bezig geweest maar nu komt het toch goed.
Schijf terug gezet in oude systeem (helemaal weer op moeten bouwen uit alle onderdelen, maar ach :D). Had nog de C-schijf van oude systeem met daarop XP pro. Die herkende de 120 gig direct. Mijn DVD-brander er op aan gesloten en 4 DVD's vol data gezet.
Alles weer over gezet in nieuwe systeem en nu ben ik de 120 gig opnieuw aan het indelen, via computerbeheer ----> schijfbeheer de dynamische schijf om aan het zetten naar standaardschijf (g: van 40 gig en h: van 80 gig)

Daarna DVD-tjes erin en data weer weg schrijven naar de "niet dynamische" schijven.

In ieders geval bedankt voor jullie hulp, jammer dat er geen makkelijkere manier te verzinnen was.

Greetz Mike.
Pagina: 1