Allereerst wil ik evenmelden dat ik al 100-den topics heb gelezen maar geen antwoord heb gevonden.
Ik heb vandaag een nieuwe PC aan gesloten en daarbij ook mijn oude harde schijf erbij gezet van 120 gig (maxtor 6y120p0).
Alles werkt perfect (windows XP home), de bios herkend alles, apparatenbeheer herkent het ook alleen kan ik hem niet vinden in "deze computer".
Via systeembeheer--->computerbeheer--->schijfbeheer vind ik hem weer wel.
Hij geeft dan de volgende gegevens:
schijf: schijf 1
type: Dynamisch
status: afwijkend
stijl van partitie: master boot record (MBR)
Capaciteit (en rest) : 0 MB
Kan er verders niets mee, behalve converteren naar standaardschijf met als gevolg data-verlies, die data in onmisbaar dus dit is geen optie voor me.
Hij staat op slave (stond ook zo in oude systeem) ander HD die er in zit is master met ook xp erop (opstarten).
Kabels en jumpers ed. tig keer gecontroleerd en vervangen, alles daar oke.
Hoe kan ik die "dynamische" schijf bereiken?
alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb vandaag een nieuwe PC aan gesloten en daarbij ook mijn oude harde schijf erbij gezet van 120 gig (maxtor 6y120p0).
Alles werkt perfect (windows XP home), de bios herkend alles, apparatenbeheer herkent het ook alleen kan ik hem niet vinden in "deze computer".
Via systeembeheer--->computerbeheer--->schijfbeheer vind ik hem weer wel.
Hij geeft dan de volgende gegevens:
schijf: schijf 1
type: Dynamisch
status: afwijkend
stijl van partitie: master boot record (MBR)
Capaciteit (en rest) : 0 MB
Kan er verders niets mee, behalve converteren naar standaardschijf met als gevolg data-verlies, die data in onmisbaar dus dit is geen optie voor me.
Hij staat op slave (stond ook zo in oude systeem) ander HD die er in zit is master met ook xp erop (opstarten).
Kabels en jumpers ed. tig keer gecontroleerd en vervangen, alles daar oke.
Hoe kan ik die "dynamische" schijf bereiken?
alvast bedankt voor jullie hulp.