Toon posts:

Nieuw kabelmodem???

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sindskort een nieuw kabel model van Chello, omdat mijn Com21 modem veroudert was, nu heb ik een DCHP (ofzo) modem een Motorola SB5100E

en ik heb meestal 1 pc op internet zitten maar soms heb een pc die even op internet moet omdat mijn eigen pc niet werkt, en met het Com21 modem kom ik gewoon gegevens invullen en ik had internet, maar dat schijnt nu anders te zijn.

Iets met het MAC-adres

Weet iemand een manier voor mij dat ik ook nog ander pc's (1 tegelijk) op internet kan zetten.

Ik weet niet hoe Chello/UPC dat doet, maar het wordt iets geregistreerd, ik dacht het MAC-Adres, bestaat er een manier om het MAC-adres van een netwerkkaart te veranderen, zodat chello denkt dat ik gewoon via mijn eigen pc op internet zit?

Alvast bedankt

Verwijderd

Dan Kan je een router gaan kopen kost iets van 30 - 40 euro en hij werkt precies zo hoe jij hebt gezegd, de router kloont het mac adres.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:25

WPN

volgens mij zijn er al een x aantal topics van deze aard......

heb je al geprobeert de modem uit te zetten en dan de andere pc aansluiten en dan de modem aan....

of je koopt een routertje en hoef je je geen zorgen meer te maken daarover :)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

je kan natuurlijk de andere pc hetzelfde MAc-adres geven als de pc die normaal op de modem zit aangesloten. Dat zou moeten werken.

Om dat te doen kun je ff kijken op: FAQ Network Troubleshooting
Daar staat het uitgelegd.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 01:26 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Bij de meeste netwerkkaarten kun je het MAC-adres zo aanpassen bij de geavanceerde eigenschappen van je netwerkkaart. Had je zelf ook moeten kunnen vinden, vind ik.

Maargoed, waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk kan? Koop een router, dan ben je van 't gepruts af en kun je met net zoveel pc's tegelijk online als je wilt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Dit is al vaker langsgekomen, en idd: Je wilt meerdere PC's op internet, dus dan is een standaard routertje het makkelijkste :) (Vanaf €25-30)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.