Toon posts:

groot probleem.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wou het bios van m'n geforce (1) DDR flashen, maar ik kwam erachter dat ik niet het goede bios op de boot-diskette had gezet.
stond nog op een andere comp. :(
dus zet ik comp met geforce uit |:( en zet het goede bios op die diskette.
zet comp met geforce weer aan.
3 piepjes een het was stil.
had biosrommetje van geforce eerst leeggemaakt :'( om die nieuwe erop te gooien. (had comp niet uit moeten zetten |:()

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Je bent een rund als je met je Geforce stunt...
;(
Mijn oprechte deelneming.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik er geen goedkoop kaartje (pci) naast zetten en dan het bios van de geforce flashen :?

Verwijderd

OMG dat is wel erg dom ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 14:37 schreef Alchemy het volgende:
OMG dat is wel erg dom ;(
weet ik :(

iemand nog tips :?

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Wat je zou kunnen proberen (doe ik met moederborden wel eens) is hotswappen. Nadeel is dan dat je een goedwerkende kaart moet hebben. Even het bios uitlezen van de goede kaart op flop zitten hotswappen en schrijven.

Niet makkelijk maar het proberen waard!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

passende naam heb je |:(

en dat "hotswappen" kan dat dan ook met een videokaart?

als het goed is kan je idd een pci-kaartje naast je agp-kaart(met lege bios) zetten en opstarten. althans een kapotte kaart of een kaart met lege bios(what's the diference).
die 3 piepen kreeg ik ook. :( kweet alleen niet of je hem dan ook kan flashen..

ik zou dat eerst proberen, lukt dat niet dan kan je altijd nog dat "hotswappen" proberen.

Suc6 *D

Verwijderd

Ik zie niet in waarom Hotflashen een optie is :? Hij heeft de juiste bios immers op z'n systeem staan ??
Hotflashen van een vid.kaart lijkt mij niet mogelijk.

Het hotflashen van een mainbord bios is iets anders denk ik. Dit gaat alsvolgt: Stel je hebt je bios verkloot d.m.v. een verkeerde flash ofzo. Dan kun je dus niet meer opstarten om de bios opnieuw te flashen. De bedoeling is dat je dan een 2e mainbord met dezelfde bios gebruikt, en deze boot naar DOS. Vervolgens trek je de bios uit het draaiende systeem en vervang je deze door de kapotte bios. Vervolgens flash je deze bios dan opnieuw. (Hotflash of hotswap)

Een vid.kaart uit een draaiend systeem trekken lijkt mij iets problematischer ;)

Ooh ja, ik begrijp dat het een probleem voor je is, maar om deze vraag nu gelijk in meerdere topics te dubbel-posten lijkt me een beetje overdreven. |:(

Verwijderd

Hmm, zit nog es ff te denken, misschien is het wel mogelijk om het BIOS van een werkende Vid.kaart er af te trekken terwijl het systeem draait. Vervolgens de kapotte bios plaatsen en dan flashen.

Ik weet eigenlijk niet of je dat BIOS chippie van zo'n kaart eraf kunt krijgen :?

Maar ik zou hem maar lekker terugsturen als ik jou was.
Pagina: 1