Toon posts:

VB6-Applicatie beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een applicatie geschreven voor een klant van mij en die zou moeten beveiligd worden door login+paswoord.
Deze login is hun email-adres, paswoord wordt online op php-website gecreerd en naar hun email-adres gezonden.

Hoe kan ik er nu best voor zorgen dat ze dit login+paswoord maar 1x moeten ingeven ? M.a.w. ze gebruiken deze login+paswoord voor de applicatie de eerste keer op te starten, en daar na hoeft dit niet meer...(een beetje zoals de 'product-keys' van MS : 1x ingeven en voor de rest Ok)

in een .ini-file een variabele op TRUE zetten, lijkt me wat te simpel
een registry-key aanpassen lijkt me al wat interessanter, maar wat als de user er geen rechten toe heeft ?

Heeft iemand nog tips ?

Cosa

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:52
Nou, je kunt op zich ook de key (al dan niet ge-encrypt) in een ini zetten, en dat je dus bij het starten steeds de key uit de ini leest(, en die dan eventueel nog decrypt).
(In plaats van een ini kun je het ook in het register zetten).

Maar is het de bedoeling om het zo te beveiligen dat ze het programma niet 'doorverkopen' of iets dergelijks?

Verwijderd

Je moet eerst even beschrijven waarom de applicatie beveiligd is. Als je er voor wilt zorgen dat ze het programma niet op elke computer gaan installeren met hetzelfde wachtwoord lijkt het me verstandig om bij het aanvragen van een serial een soort computer code te mee te geven. Deze computer code kan bijvoorbeeld opgebouwd worden uit het MAC adres, HDD serial en/of het moederbord serial. Daarmee zorg je ervoor dat de door jouw verspreide serials alleen werken op de computer waarmee de serial is aangevraagd. En dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de opslag van deze serial.