Toon posts:

[XP]pc ineens ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de pc werkend af te hebben gesloten en de dag erop de pc te starten is deze ontzettend traag geworden.
Het duurt ruim 10 tot 15 minuten voordat XP prof is gestart (zowel in normale als in safe mode)
Als XP eenmaal draait werkt alles langzaam, wil je iets openen moet je soms 5 tot 10 minuten wachten totdat er iets gebeurd.

De task manager geen geen vreemde processen aan, ook is er geen hoge cpu load en ook geen hoge memory load.
Wel is de HD constant bezig, echter geen idee met wat.

Ik heb al getracht via internet, norton security te runnen, dit werkte en deze vond niets.
Echt programma's starten werkt niet, het systeem is veel te langzaam.
Het laatste wat geinstalleerd is is een flash plugin van de officele website van macrovision..

Ik heb al gecontroleerd:
Op virussen
Spyware
Hardware (met speciaal programma wat buiten het OS om werkt(bootable dus)

Ik heb geen idee meer wat dit kan zijn, iemand nog enige ideen?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je al gedefragmenteert? :9

Verwijderd

Topicstarter
Nee gaat niet, duurt ruim 10 minuten voordat ie bv al verkenner open maakt

• HyperDevil
Das wel vreemd, word je pc misschien niet te warm?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, alles is normaal.
Heb zojuist ook al een systeem herstel gedaan naar een datum wat ik zeker weet dat het probleem er niet was, ook dat helpt niet. Systeem herstel is goed uit gevoerd alleen nog steeds langzaam.

Het enige vreemde vind ik de HD, deze maakt een "regelmatig" geluid.
Als de pc reageert stopt dat geluid en dan krijg je het "normale" geratel van je HD dat ie iets laad, heeft ie het geladen dan gaat ie direct weer door met dat "regelmatig geluid en wordt de pc weer zo langzaam als ..........

Verwijderd

Heb je probleem ook ooit eens meegemaakt.
Bij mij duurde het allemaal ook ontzettend lang, achteraf bleek de harde schijf kapot te zijn (niet meer herkenbaar in bios.)

Wat voorn merk + type harde schijf heb je? Ik suggesteer dat je een andere harde schijf probeert (indien mogelijk).

Ook even controleren, of je bios settings allemaal goed zijn, of er nog rare IRQ conflicten zijn. indien deze niet goed zijn, probeer ze goed te zetten.

Je sloot de pc af, en de keer erna zette je hem weer aan. Toen was ie traag,

Heb je misschien iets geinstalleerd wat misschien het probleem kan zijn? rare services?

• HyperDevil
Oei, klinkt een beetje alsof je HD een beetje aan het doodgaan is.
Heb je je smart status al nagekeken ? (met de tool van je fabrikant)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
draai eens een bench op je hd
bv hd-tach, niet echt super, maar aan de resultaten zal je wel snel zien of er iets scheelt
misschien is ie dood aan het gaan? of een kabelbreuk, waarna de error correctie (indien aanwezig) alles opnieuw leest tot de crc's kloppen = supertraag (zelf gehad)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:05

rammes

koekebakker 1e klas

herken dit, kep dit ook gezien op een laptop. hdd was defect.

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een IBM schijf (geloof 60 of 80GB), type weet ik zo niet

Het laatste wat geinstalleerd is (en wat ook gewoon werkte) is de flashplayer van macrovision.
Er ziin geen conflicten, ik heb ook al alle niet belangrijke processen gekilled maar het maakt allemaal niets uit.

De HD lijkt niet defect, ik heb van mijn vorige werkgever een proffesioneel test programma mee genomen waarmee ze nieuwe pc's testen voordat ze worden uit geleverd (Burnin), dit programma heb ik al gedraait en die gaf geen enkele fout aan in de hardware.

Als ik het zo 123 niet vind gooi ik er gewoon een nieuwe installatie op.
Zelf vermoed ik dat er 1 of ander automatisch process draait van XP wat is blijven hangen, de vraag is alleen wat

Verwijderd

Topicstarter
catfish schreef op 28 augustus 2004 @ 00:14:
draai eens een bench op je hd
bv hd-tach, niet echt super, maar aan de resultaten zal je wel snel zien of er iets scheelt
misschien is ie dood aan het gaan? of een kabelbreuk, waarna de error correctie (indien aanwezig) alles opnieuw leest tot de crc's kloppen = supertraag (zelf gehad)
Zoals al gezegd, in windows kun je niets draaien, alles wat je aanklikt duurt bijna 10 minuten (of langer) voordat XP iets doet (dit ook in safe mode)

Edit:
Heb een tooltje gedraait van IBM zelf en daar kwam inderdaad uit dat de HD defect is, dat wordt dus weer een bezoekje aan de pc shop......

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 01:53 ]

Pagina: 1