Asus A7N8X DOA :?

Pagina: 1
Acties:

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Topicstarter
Heb vandaag een nieuw Mobo'tje moeten kopen, maar omdat mijn vrouw een WildCat heeft, moest het een AGP-pro zijn. Het werd dus een A7N8X, maar volgens mij is 'ie D.O.A.

Heb het hele internet afgezocht, om te kijken of er bruikbare tips waren, maar helaas.

Na alles ingebouwd te hebben, gebeurde er dus niets! Alle fans draaien wel, maar daar houdt het mee op. Ook geen BIOS-piepjes, danwel POST-messages (dat irritante voice-systeem over je speakers...).
Omdat niets scheen te helpen heb ik uiteindelijk alles eruitgehald, tot en met de CPU aan toe. Een Asus-bord moet dan namelijk 'zeggen' dat er geen CPU is gevonden, maar ook dat doet 'ie dus niet.

Alle onderdelen zijn ook in een andere computer getest (m.u.v. de wildcat) en goed bevonden.

Bord: Asus A7N8X
CPU: Athlon-XP1700 (ook getest met XP2500)
PSU: Enermax 460W
Mem: 2x512 Samsung PC2700
VGA: 3D-labs WildCat 5110 (en ook getest met een GF2-Mx400)
Dit alles in een Lian-Li PC70 behuizing. Er zijn geen spare afstandhouders geplaatst, dus kortsluiting is niet aan de orde. Een op het net gevonden tip dat de FSB-jumper naar 200(DDR) gezet moet worden was ook verspilde moeite.

Tips, tricks & 2ct's van harte welkom.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je zeker weet dat het moederbord niet werkt, dan zou ik morgen teruggaan naar de winkel en een nieuw exemplaar halen. Ook zou ik vragen of ze die daar kunnen testen zodat je bij thuiskomst niet weer terug kan gaan naar de winkel.

• The Jester

The Jester

Topicstarter
Da's dus het probleem.
Ik heb 'em moeten bestellen, want AGP-pro borden zijn dun gezaaid.
Wordt dus weer pakketpost :r :r

'T is hoe dan ook een crime:
Bestel een mobo en krijg een dag later een VGA-kaart binnen: foutje met het stickeren van de dozen. Stuur de VGA-kaart door naar de oorspronkelijke besteller (rekening zat immers in de doos) en de leverancier zou mij schadeloos stellen: niet gebeurd dus.

Ga dat kl*te-ding maar terugsturen en m'n geld terugvragen, denk ik.

P.S.
Hij komst van Infobusiness (zie pricewatch).
Was mijn eerste & laatste bestelling bij die lijers :(

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

The_Jester schreef op 28 augustus 2004 @ 00:16:
Da's dus het probleem.
Ik heb 'em moeten bestellen, want AGP-pro borden zijn dun gezaaid.
Wordt dus weer pakketpost :r :r

'T is hoe dan ook een crime:
Bestel een mobo en krijg een dag later een VGA-kaart binnen: foutje met het stickeren van de dozen. Stuur de VGA-kaart door naar de oorspronkelijke besteller (rekening zat immers in de doos) en de leverancier zou mij schadeloos stellen: niet gebeurd dus.

Ga dat kl*te-ding maar terugsturen en m'n geld terugvragen, denk ik.

P.S.
Hij komst van Infobusiness (zie pricewatch).
Was mijn eerste & laatste bestelling bij die lijers :(
Dan ist toch fijn om in Eindhoven te wonen, ik kan zo naar 3 winkels fietsen die dat bord zo op voorraad hebben :P
ASUS heeft overigens nog wel meer mobo's met AGP Pro sloten, maar dan kom je veelal op KT400-borden uit en die vind ik persoonlijk niet zo geweldig...
Kan me niet voorstellen dat een gemiddelde computertoko in de buurt niet van die borden verkoopt :?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• The Jester

The Jester

Topicstarter
Nou, jij kunt het je misschien niet goed voorstellen, maar toch is het zo.
Overal kun je een A7N8X-X krijgen, maar da's weer geen AGP-pro :(
En inderdaad: ik heb liever géén VIA-chipset, als ik een dual-channel memory controller kan krijgen.

Mijn vrouw doet veel met Photoshop, 3DS-max et cetera.
Allemaal van die geheugenvreters en dan is het voordeel van dual channel merkbaar.

Nou ja, we zien wel weer....

Verwijderd

mss moet jeje cmos resetten(raadpleeg handleiding voor jumper). ik heb een a7n8x deluxe en als ik iets aan mijn hardware verander geeft hij altijd (via een stem over de speakers) system failed memory test. na cmos te resetten en alle instellingen in bios goed te zetten werkt ie weer.

Verwijderd

Klinkt als een lege bioschip maar kan ook aan je geheugen liggen,dit bord is namelijk erg kieskeurig met geheugen.

Verwijderd

heb je dat jumpertje(CPU_FSB) op 1-2 staan? (266-333-400 Mhz bus) ipv de keuze 2-3 (200 Mhz) ?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
A7N8X-Deluxe en -E deluxe zijn toch ook AGP Pro? die zijn overal zo te verkrijgen?

404 Signature not found

Verwijderd

Het klinkt mij als een DOA, en ik spreek uit ervaring. Ik heb tot 2x toe een defecte A7N8X-E Deluxe gehad. De 3e was de 1e die iets deed. Retour afzender dus!
Pagina: 1