AMD Athlon 64 3400+ (2.2 GHz) welk geheugen

Pagina: 1
Acties:

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik wil een AMD Athlon 64 3400+ (2.2 GHz) gaaan kopen met moederboard "Gigabyte K8VT800Pro" en geheugen "Kingston HyperX DIMM 512 MB DDR400". Ik heb het toen nog een keer getest of dat samen kon met een pc maker op internet. Hij gaf toen de volgende fout: de CPU geeft geen ondersteuning voor de frequentie van het geheugen.

Weet iemand of dit onzin is of ander advies kan geven welk geheugen ik dan moet nemen.

De computer is voor gamen.

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door trabbit op 28-08-2004 00:17 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Athlon 64 3400+ Clawhammer (2.2 GHz) heeft de volgende membus: 133MHz, 166MHz, 200MHz
(geldt voor alle clawhammer/newcastles tot nu toe)
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.html

Dus de melding die die 'pc maker' geeft raakt kant nog wal.

De keuze moet je verder zelf kunnen maken, maar DDR400 is dus geen probleem (aanrader zelfs).

{signature}

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

trabbit schreef op 27 augustus 2004 @ 23:47:
Ik wil een AMD Athlon 64 3400+ (2.2 GHz) gaaan kopen met moederboard "Gigabyte K8VT800Pro" en geheugen "Kingston HyperX DIMM 512 MB DDR400". Ik heb het toen nog een keer getest of dat samen kon met een pc maker op internet. Hij gaf toen de volgende fout: de CPU geeft geen ondersteuning voor de frequentie van het geheugen.

Weet iemand of dit onzin is of ander advies kan geven welk geheugen ik dan moet nemen.

De computer is voor gamen.

Alvast bedankt
Als je op internet zoekt (de site van de fabrikant bijvoorbeeld) naar het moederbord, en dan even de memory compatabilty list even doorneemt, dan zie je welke geheugen reepjes er zonder problemen zouden moeten werken op dat moederbord...

Dan kan je met behulp van Google naar reviews zoeken, naar reepjes geheugen uit die lijst... En dan moet het wel lukken denk ik... ;) Succes!!