Philips DSS930, speakers.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 14:17
Ik heb thuis nog drie Philips DSS930 speakers staan, dit zijn als ik het goed heb digitale speakers.
Wie weet hier wat meer over, op het moment staan ze op zolder een beetje weg te rotten en dit vind ik erg zonde aangezien ik er al eens geluid uit heb horen komen en dit klonk erg goed wat ik me kan herinneren.
Maar ik kan ze nergens anders op aansluiten dan onze Philips cd-speler, omdat deze een digitale uitgang heeft.
Wie weet wat ik hiermee kan doen, wat voor apparatuur heb ik nodig om ze bijvoorbeeld op mijn pc aan te sluiten?

En is het wat? (deze speakers?)

Hierbij een paar foto's van de speakers Foto's zijn op zolder genomen...

Uiteraard allemaal clickable
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gotweakers/DSS930/dss930%20philips%20GoT%20003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gotweakers/DSS930/dss930%20philips%20GoT%20004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gotweakers/DSS930/dss930%20philips%20GoT%20006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gotweakers/DSS930/dss930%20philips%20GoT%20009.jpg

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dat zien er leuke speakers uit. Volgens mij zijn het actieve speakers, die kan je dus volgens mij rechtstreeks aan een cdspeler aansluiten. Somebody correct me if I'm wrong :) Volgens mij zijn het zelfs een soort studiospeakers, gebaseerd op de relatief kleine, stijve drivers en de speciale tweeter (en natuurlijk het "actieve").

Info over Philips speakers moet je écht niet proberen op Inet te zoeken, Philips heeft zoveel verschillende, vage typenr's en speakers dat het onbegonnen werk is :)

[ Voor 22% gewijzigd door TomSwinnen op 27-08-2004 23:56 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Tije
TomSwinnen schreef op 27 augustus 2004 @ 23:55:
Dat zien er leuke speakers uit. Volgens mij zijn het actieve speakers, die kan je dus volgens mij rechtstreeks aan een cdspeler aansluiten. Somebody correct me if I'm wrong :) Volgens mij zijn het zelfs een soort studiospeakers, gebaseerd op de relatief kleine, stijve drivers en de speciale tweeter (en natuurlijk het "actieve").

Info over Philips speakers moet je écht niet proberen op Inet te zoeken, Philips heeft zoveel verschillende, vage typenr's en speakers dat het onbegonnen werk is :)
Nee dat op internet zoeken is inderdaad niets geworden, ik heb het dan over Google etc. dus dit is eigenlijk mijn laatste hoop.
En je kan ze inderdaad direct aansluiten op een cd-speler met digitale uitgang, hier hebben wij een van. Maar het liefst zou ik ze aansluiten op mijn pc, anders heb ik er nog niets aan.
Maar ik denk ook niet dat er hier mensen zullen zijn met ervaring van deze speakers...
(en volgens mij zijn het inderdaad "actieve speakers", wat houd dit eigenlijk precies in?)

[ Voor 6% gewijzigd door Tije op 27-08-2004 23:59 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Nou, aktieve luidsprekers zijn luidsprekers (duh :p) die al versterking ingebouwd hebben zitten... heb je dus lekker geen versterker nodig. Exact wat Pc-speakers dus zijn eigenlijk, dus m.a.w gewoon een passend verloopkabeltje zoeken, en je hebt een paar nieuwe pc speakers :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Ziet er uit als leuk spul. :)

Als ze aangesloten kunnen worden op de digitale uitgang van een CD speler, betekend dat, dat ze een PCM signaal accepteren. :)

Kortom, kan ook aan je PC, als jij een S/Pdif uitgang erop hebt.

Aktief betekend : De versterkers zitten al in de speakers zelf, dus je hebt geen extra versterker meer nodig. :)

Aannames zijn fataal.

• Tije
Dus als ik een Audigy2 zou kopen met een S/Pdif uitgang kan ik ze gewoon rechtstreeks aansluiten, en genieten van goede speakers?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij zoeken op Google kom ik de Philips DSC950 tegen, vermoedelijk een voorversterker met digitale uitgang.

Op de onderste foto zie ik dat de digitale ingang "DSS link" wordt genoemd. Het is heel goed mogelijk, dat dit een standaard SPDIF ingang is (SPDIF = Sony Philips Digital Interface). Dit zou betekenen dat je de speakers kunt aansluiten op een geluidskaart of moederbord met SPDIF uitgang. Moderne geluidskaarten en moederborden met onboard geluid hebben tegenwoordig heel vaak zo'n SPDIF uitgang.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

sterker nog; je kan ze waarschijnlijk op een "gewone" uitgang aansluiten.

Verder zijn dit verdacht leuke dingen; als je ze zat bent... dan hoor ik het graag :)

Wise enough to play the fool

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:10:
Dus als ik een Audigy2 zou kopen met een S/Pdif uitgang kan ik ze gewoon rechtstreeks aansluiten, en genieten van goede speakers?
Ja, lijkt mij wel. :)

Om dit te testen : Pak een willekeurige CD/DVD speler met digitale uitgang en sluit die aan. Als er dan geluid uit komt, gaat het ook werken met je PC.

(Voor het geval jullie Philips CD-speler toevallig een heel exotisch apparaat zou zijn, die een raar niet standaard protocol praat, wat die speakers nodig zouden hebben.)

Let op : Je hebt wel een elektrische (coaxiale) digitale uitgang nodig, niet een optische! (Toslink)

Een elektrische digitale uitgang, ziet zoals je al op die speakers kunt zien, er gewoon uit als een normale cinch aansluiting. (tulpje) :)

Hoe werkt dat met die speakers? Je lust een signaalkabel door van de ene naar de andere, en je doet ze allebei in het stopcontact, of moeten ze ieder een eigen signaal kabel hebben?

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

teacher schreef op 28 augustus 2004 @ 00:13:

Verder zijn dit verdacht leuke dingen; als je ze zat bent... dan hoor ik het graag :)
Ik denk niet dat ze een analoog signaal pakken, als ik dat blokschema zo zie, moet er een D/A actie plaats vinden, waarschijnlijk dus alleen digitaal voeren. :)

Aannames zijn fataal.

• Tije
teacher schreef op 28 augustus 2004 @ 00:13:

Wat ik van je post begrijp, weet jij meer over deze speakers?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar ervaringen met deze speakers.
We hebben ze namelijk al jaren, maar nog nooit echt gebruikt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Beter gekeken; idd moet het digitaal zijn..

Wise enough to play the fool

• Tije
Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord met S/Pdif uitgang ga het direct ff testen :).

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:17:
[...]

Wat ik van je post begrijp, weet jij meer over deze speakers?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar ervaringen met deze speakers.
We hebben ze namelijk al jaren, maar nog nooit echt gebruikt.
Het ziet eruit als behoorlijk hoogwaardig spul, zal ooit duur geweest zijn. Zeker zo'n bandtweeter zie je niet veel.

Kortom, luisteren ernaar, dan weet je alles wat je moet weten, ik denk dat ze zeker niet verkeerd zullen klinken. ;)
Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:18:
Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord met S/Pdif uitgang ga het direct ff testen :).
Zorg dat je de afstandsbediening bij de hand hebt, voor de volumeregeling. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-08-2004 00:19 ]

Aannames zijn fataal.

• Tije
GaMeOvEr schreef op 28 augustus 2004 @ 00:14:
[...]

Ja, lijkt mij wel. :)

.............................................. ......................

Hoe werkt dat met die speakers? Je lust een signaalkabel door van de ene naar de andere, en je doet ze allebei in het stopcontact, of moeten ze ieder een eigen signaal kabel hebben?
Je lust ze aan elkaar door, en dan geef je aan de achterkant doormiddel van die switches aan welke speaker het is. Als ik goed kijk kan ik dus maximaal drie speakers aansluiten.
Ik heb alleen niet genoeg kabels, maar die kan ik zo'n beetje overal wel kopen lijkt me....

• CornelisJ
  • Niet online
Die DSS link lijkt me gewoon een doorlus aansluiting. Dus van je bron met SPDIF uitgang ga je naar de ene speaker, en de andere speaker sluit je aan via een doorlus kabeltje. Linker speaker stel je in op links, rechter speaker stel je in op rechts, dmv de keuze schakelaar achter op de speaker.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:19:
[...]

Je lust ze aan elkaar door, en dan geef je aan de achterkant doormiddel van die switches aan welke speaker het is. Als ik goed kijk kan ik dus maximaal drie speakers aansluiten.
Ik heb alleen niet genoeg kabels, maar die kan ik zo'n beetje overal wel kopen lijkt me....
Lijkt me wel. :) Gewoon beetje fatsoenlijke cinchkabel en je bent klaar. Om te testen kun je ook de gewone "dropveters" (je weet wel, zo'n dun snoertje met een rood en wit plugje) gebruiken. :)
CornelisJ schreef op 28 augustus 2004 @ 00:21:
Die DSS link lijkt me gewoon een doorlus aansluiting. Dus van je bron met SPDIF uitgang ga je naar de ene speaker, en de andere speaker sluit je aan via een doorlus kabeltje. Linker speaker stel je in op links, rechter speaker stel je in op rechts, dmv de keuze schakelaar achter op de speaker.
Ja, dat dacht ik ook al. Mooi systeem wel, hij stuurt iedere keer weer het volledige signaal door. Heb je een mooie flexibiliteit mee dan. :)

[ Voor 36% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-08-2004 00:23 ]

Aannames zijn fataal.

• Tije
GaMeOvEr schreef op 28 augustus 2004 @ 00:21:
[...]

Lijkt me wel. :) Gewoon beetje fatsoenlijke cinchkabel en je bent klaar. Om te testen kun je ook de gewone "dropveters" (je weet wel, zo'n dun snoertje met een rood en wit plugje) gebruiken. :)
Daarmee kan ik het weleens testen ja, alleen de originele snoeren die erbij zitten hebben gouden stekkers, de kabels zijn denk ik niet volledig goud.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Volgens mij heeft TS weldra een erg leuk pc-speaker-systeempje ;)
Zal wel wat beter klinken als dat Creative gerommel :) Trouwens leuk systeem ook dat deze speakers bezigen, volgens mij zijn ze niet echt oud, aangezien ze een redelijk "moderne" techniek bezitten.

( En ze zijn bovendien nog eens gemaakt in het beste land van de wereld.. http://members.home.nl/go...20philips%20GoT%20009.jpg :p )

[ Voor 26% gewijzigd door TomSwinnen op 28-08-2004 00:27 ]

Verwijderd

ziet er idd leuk uit zeg, handig voor op feestjes

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:24:
[...]

Daarmee kan ik het weleens testen ja, alleen de originele snoeren die erbij zitten hebben gouden stekkers, de kabels zijn denk ik niet volledig goud.
Dat goud aan de connectors is om corrosie te voorkomen. De rest zal niet van goud zijn nee. (Ook nergens voor nodig overigens.) :)

Aannames zijn fataal.

• CornelisJ
  • Niet online
TomSwinnen schreef op 28 augustus 2004 @ 00:25:
Volgens mij heeft TS weldra een erg leuk pc-speaker-systeempje ;)
Zal wel wat beter klinken als dat Creative gerommel :) Trouwens leuk systeem ook dat deze speakers bezigen, volgens mij zijn ze niet echt oud, aangezien ze een redelijk "moderne" techniek bezitten.

( En ze zijn bovendien nog eens gemaakt in het beste land van de wereld.. http://members.home.nl/go...20philips%20GoT%20009.jpg :p )
Ze komen uit de voormalige luidsprekerfabriek van Philips in het Belgische Dendermonde, en het ontwerp stamt uit ca 1992, zie http://www.nag-acoustics.nl/inform/publ/J113.html#Willems

Verwijderd

ziet mijn oog daar geen oude philips ribbon driver als tweeter zitten?!
dan zou het hoog in iedergeval lekker fris en transparant moeten klinken

• Tije
Nou ik heb er een aangesloten, en er komt geluid uit :).
Ik kan hem nu alleen niet ff wat harder testen, mijn ouders liggen al op bed....
Morgen zal ik even wat resultaten tonen, en nog een speaker aansluiten.

Poeh.... er komt echt heel mooi helder geluid uit die dingen(nu is er maar een aangesloten maar als ik er morgen meer aangesloten heb :D....

[ Voor 26% gewijzigd door Tije op 28-08-2004 00:33 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:31:
Nou ik heb er een aangesloten, en er komt geluid uit :).
Ik kan hem nu alleen niet ff wat harder testen, mijn ouders liggen al op bed....
Morgen zal ik even wat resultaten tonen, en nog een speaker aansluiten.
Nou, dan weten we nu in ieder geval dat de speaker standaard S/Pdif praat. :)

Aannames zijn fataal.

• TomSwinnen

TomSwinnen

CornelisJ schreef op 28 augustus 2004 @ 00:30:
[...]

Ze komen uit de voormalige luidsprekerfabriek van Philips in het Belgische Dendermonde, en het ontwerp stamt uit ca 1992, zie http://www.nag-acoustics.nl/inform/publ/J113.html#Willems
Zoiets vermoedde ik al ;)
GaMeOvEr schreef op 28 augustus 2004 @ 00:33:
[...]

Leuk, moeten we geen Tolk inhuren :p

[ Voor 27% gewijzigd door TomSwinnen op 28-08-2004 00:35 ]

• Tije
GaMeOvEr schreef op 28 augustus 2004 @ 00:33:
[...]

Juist dat weten we nu inderdaad.
Maar dan komt nu direct een volgende vraag.
Kan ik dan ook in combinatie met de analoge uitgang dolby maken?

• CornelisJ
  • Niet online
Welke analoge uitgang?

• Tije
Ik kan in de speakerinstellingen van mijn nforce2 bedieningspaneel kiezen uit een analoge output en een digitale.
Deze kan ik ook allebei tegelijk selecteren, zodat het geluid zowel uit die philips speakers komen. En uit mijn gewone HiFi set die altijd al aangesloten was.
Maar kan ik het dan ook zo instellen dat de drie digitale speakers van philips, rechtsvoor | Center | Linksvoor , worden. En dan de speakers van mijn gewone HiFi set als achterste speakers.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:35:
[...]

Juist dat weten we nu inderdaad.
Maar dan komt nu direct een volgende vraag.
Kan ik dan ook in combinatie met de analoge uitgang dolby maken?
Uhm... Niet met deze speakers. :)

Deze kunnen alleen digitaal aangestuurd worden. Je kunt deze natuurlijk wel digitaal aansturen als links en rechts, en met een normale versterker en speakers, zou je dan nog via de analoge uitgang van je geluidskaart een center en één rear kunnen maken. :P

Maar dat schiet allemaal niet op. Of je moet een extra kastje hebben, waarmee je iedere digitale speaker afzonderlijk aan kunt sturen, want de speakers zelf kunnen niets met een Dolby Digital signaal, ze kennen alleen PCM en PCM is alleen links en rechts.

Je zou dus, met een receiver, die voor alle 5.1 kanalen een digitale uitgang heeft, die 3 speakers kunnen gebruiken, als fronts en centers, en op de Receiver zelf 2 "gewone speakers" als rears. Maar dat wordt een duur geintje, zeker een receiver/processor met alle 5.1 kanalen als digitale uitgang. ;)

Als je al een surround reciever hebt, zou je die analoog aan kunnen sturen met de center en rear informatie, en dat naar de gewone speakers sturen en de Philips speakers rechtstreeks aansturen vanuit de digitale uitgang. Die 3e kun je helaas niets mee. (sowieso raar, 3 speakers? Waarom niet 4? )

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-08-2004 00:46 ]

Aannames zijn fataal.

• Tije
GaMeOvEr schreef op 28 augustus 2004 @ 00:43:
[...]

Als je al een surround reciever hebt, zou je die analoog aan kunnen sturen met de center en rear informatie, en dat naar de gewone speakers sturen en de Philips speakers rechtstreeks aansturen vanuit de digitale uitgang. Die 3e kun je helaas niets mee. (sowieso raar, 3 speakers? Waarom niet 4? )
Ehm vraag me dat niet, maar iets zegt me om dan een als center te gebruiken met mono geluid ofzo?

Dit was dan een beetje de bedoeling:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gotweakers/DSS930/opstelling.JPG

Wel even klikken anders is het niet te begrijpen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tije op 28-08-2004 00:54 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 00:49:
[...]

Ehm vraag me dat niet, maar iets zegt me om dan een als center te gebruiken met mono geluid ofzo?
Mja, maar het probleem is, dat je die speaker niet als 3 afzonderlijke speakers aan kunt sturen. Die speakers hebben een ingebouwde digitale decoder, die alleen links en rechts kent. Dat betekend dus, dat je met 3 speakers 1 speaker ook links of rechts moet maken, of mono. Dus één speaker doet hetzelfde als een andere al doet, of het verzamelde geluid van links en rechts. (voor in de keuken? :P )

4 speakers kan ik me nog wel voorstellen, dat je zeg maar voor en achter in de kamer stereo hebt. Maar die 3e is dan gewoon mono, niet center informatie zoals in surround.

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-08-2004 00:55 . Reden: verkeerd gekeken. ]

Aannames zijn fataal.

• Tije
Ach als ik mijn vader dit morgen laat horen, gaat hij er nog meer spijt van krijgen dat hij ooit zo'n achterlijk duur Bose setje heeft gekocht hehe....
Een voordeel daarbij is dan dat je dolby hebt, maar voor dat geld kan je denk ik ook wel zo'n receiver kopen met al die digitale uitgangen...

• CornelisJ
  • Niet online
Interessant voor de topic starter, op deze pagina vind je meer info over de Philips DSS930 luidspreker. Zie voorbeeldplaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.tums.nl/Te%20koop/Pics/DSS_930_small.gif

[ Voor 8% gewijzigd door CornelisJ op 28-08-2004 10:53 ]

• Tije
CornelisJ schreef op 28 augustus 2004 @ 10:51:
Interessant voor de topic starter, op deze pagina vind je meer info over de Philips DSS930 luidspreker. Zie voorbeeldplaatje hieronder.

[afbeelding]
Heel erg bedankt voor deze pagina, staat wat leuke info op.

Ik heb nu trouwens beide speakers aangesloten, en ik moet zeggen het klinkt erg goed. Mijn vader baalt nu volgens mij nogal dat hij dat Bose ook heeft.
Maarja dolby wil hier niet zo goed mee, wat zal zo'n receiver met meerdere digitale uitgangen ongeveer kosten?

Verwijderd

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 12:49:
[...]

Heel erg bedankt voor deze pagina, staat wat leuke info op.

Ik heb nu trouwens beide speakers aangesloten, en ik moet zeggen het klinkt erg goed. Mijn vader baalt nu volgens mij nogal dat hij dat Bose ook heeft.
Maarja dolby wil hier niet zo goed mee, wat zal zo'n receiver met meerdere digitale uitgangen ongeveer kosten?
Je kan ook gewoon een A/D decoder (of eigenlijk encoder) kopen en die voor de 3e speaker gebruiken.

Die encoder voer je een analoog center kanaal, die maakt er s/pdif van en voila..
Ik weet alleen niet of er zulke dingen te koop zijn.. :(

Zo bedoel ik dat dus ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://img40.exs.cx/img40/883/spdifcenterenzo.jpg

Check die nieuwprijs...
http://www.xs4all.nl/~tums/Plaatjes/DSS_930.jpg
En dat staat bij jullie zo maar op de zolder..
Leuke zolder ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 13:31 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
En heb je al meer resultaten? >:)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• technopeuter
  • Laatst online: 02:33
Heb die recievers nog nooit gezien! met digitale uitgangen voor voor/midden/achter
Mijn geluidskaart zet een van de drie wel op de digitale lijn. Dus ik kan kiezen of ik via digital uit voor/acher/mid hoor.
De oplossing met het digitaliseren van het geluid vind ik niet echt sterk het geluid zal daardoor zoveel gaan kleuren (al die rotzooi ertussen) dat je net zo goed een kleiner type analoge luidspreker direct kunt aansluiten kost minder en weet je ook dat het goed zit.

Deze speakers zijn ook niet bedoelt voor een hometheater maar om als paar ingezet te worden. Als je een A.B. hebt en goede apparatuur kunnen ze erg goed klinken. Maar wil je 5.1 dan zou ik evt verder kijken.

diskeltische lurker

• TomSwinnen

TomSwinnen

CornelisJ schreef op 28 augustus 2004 @ 10:51:

[afbeelding]
Het waren precies nog niet van de goedkoopste dingen. In 92' .. 2.299 Gulden. Moest TS ze ooit verkopen, hij zou er nog wat voor krijgen meen ik :) Hij kan misschien de derde verkopen en er een analoge center voor kopen? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 28-08-2004 13:39 ]

Verwijderd

Tije schreef op 28 augustus 2004 @ 12:49:
[...] Mijn vader baalt nu volgens mij nogal dat hij dat Bose ook heeft.
Bose? ROFL!

Ik las in het Bose afzeiktopic dat Bose de mindere kwaliteiten van de speakers zou compenseren (WHoooooaaaaah!)

Maarruh, Philips doet dit al heel lang, en heel goed. Vroeger al met de MFB luidsprekers waar een hele behoorlijke bas uit komt voor die kleine kastjes, en later met dit DSS systeem. In de DSP die in die boxen zit wordt digitaal gecorrigeerd voor de acoustische eigenschappen van de drivers en de kast. Als ik jouw was zou ik proberen die DSC950 te pakken te krijgen, dat is een digitale voorversterker speciaal voor deze boxen. Dit is een TOPsetje!
De oplossing met het digitaliseren van het geluid vind ik niet echt sterk het geluid zal daardoor zoveel gaan kleuren (al die rotzooi ertussen) dat je net zo goed een kleiner type analoge luidspreker direct kunt aansluiten kost minder en weet je ook dat het goed zit.
@technopeuter: Dit is juist een zeer sterke oplossing. Om analoog hetzelfde geluid te krijgen moet je a)veel grotere drivers gebruiken, b)veel grotere kast.
Blijkbaar heb je dit setje nooit gehoord!

JayR was servicetechnicus bij Philips toen dit setje uitkwam :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 13:47 ]

• Tije
Wat voor voordelen heb ik dan allemaal als ik die DSC950 receiver erbij heb?

Maar aan die 3e speakers heb ik dus vrij weinig wat ik begrijp?

[ Voor 31% gewijzigd door Tije op 28-08-2004 13:53 ]

Verwijderd

DSC950 is een goede bijbehorende v.v. waar je de rest van je reut (tuner e.d.) op aan kun sluiten. 't is geen AV en geen tigpuntnogwat veelkanaals maar gewoon kwaliteitspul in stereo.
'k weet bijvoorbeeld niet of je nu het volume van die dingen een beetje makkelijk kunt regelen?
edit: Nee 3e speaker niet echt nuttig, probeer hem te verkopen, of beter: probeer er een vierde bij te krijgen!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 13:57 ]

• Tije
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 13:55:
DSC950 is een goede bijbehorende v.v. waar je de rest van je reut (tuner e.d.) op aan kun sluiten. 't is geen AV en geen tigpuntnogwat veelkanaals maar gewoon kwaliteitspul in stereo.
'k weet bijvoorbeeld niet of je nu het volume van die dingen een beetje makkelijk kunt regelen?
edit: Nee 3e speaker niet echt nuttig, probeer hem te verkopen, of beter: probeer er een vierde bij te krijgen!
Het volume is best goed te regelen met de bijhorende afstandsbediening.

• technopeuter
  • Laatst online: 02:33
Stond vorige maand een setje op marktplaats van deze speakers + dcs950 voor 1500 euro!

En dat krijg je er zeker voor!

JayR: ik bedoelde dat het digitalisren van het geluid voor de 3e box niet echt logisch is! Dat de luidsprekers tot de beste behoren die ooit door Philips zijn gemaakt dat staat buiten kijf.

diskeltische lurker

• Tije
Nou ik ben maar een beetje op zoek gegaan naar zo'n DSC950.
Misschien heb ik iets gevonden maar dat is nog even afwachten.

Verwijderd

@technopeuter:
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. 'k dacht dat je digitaliseren zowieso niks vond en alles analoog wou. en een paar flinke boxen en ditto versterker heeft dan ook z'n charme natuurlijk :P
Voor surround o.i.d. is deze set niet zo geschikt.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Wat een leuke dingen maakte Philips vroeger toch. Dat is nu jammergenoeg voorbij. De huidige Philips audio lijn is echt alles beahlve hifi verantwoord. Wij hadden vroeger thuis de "voorlopers" van deze luidsprekers. Ook actief, maar analoog, volgens mij werden ze hier al ergens genoemd. Op hifi.nl zag ik er pas een heel topic over. Mijn vader had daar ooit lang voor gespaard. Helaas is het al te lang geleden om iets zinnigs over de kwaliteit te kunnen zeggen.

Overigens zullen de mensen in het topic op hifi.nl misschien nog wel meer weten over deze luidsprekers. (daarna wel weer netjes in AV melden!)

Great minds think alike!

Verwijderd

Verbal Kint, je bedoelt MFB luidsprekers. Hier wordt de versnelling van de conus vergeleken met het ingangssignaal en gecorrigeerd. Ook een zeer mooi systeem. Philips is inderdaad niet veel meer. :'(

• TomSwinnen

TomSwinnen

Philips maakt wel nog erg goede koptelefoons. Maar echte luidsprekers zitten er inderdaad niet meer bij in hun productielijn.

Die MFB speakers zijn die trouwens niet érg bekend?

• Tije
Verbal Kint schreef op 28 augustus 2004 @ 18:51:
Overigens zullen de mensen in het topic op hifi.nl misschien nog wel meer weten over deze luidsprekers. (daarna wel weer netjes in AV melden!)
Het forum van hifi.nl is helaas definitief gesloten, dus daar zal ik geen vragen kunnen stellen.
Pagina: 1