[IE / Java] Java doet het niet *

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 08:44
java doet het niet in mijn internet explorer

heb de nieuwste java van sun geinstalleerd, hij staat ook aangevinkt dus zou het moeten doen , maar doet het niet

iemand ervaring met dit probleem?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'doet het niet'. Wat betekent dat? Daarnaast: welk OS en welke IE? Misschien relevant :)
edit:

Eigenlijk niet relevant maar handig voor de scoping, werkt het wel in een andere browser, zoals Firefox? En idem: werkt Java wel als je iets vanuit de console start? Krijg je dan een foutmelding?

Anyhow, ik verplaats je vraag naar Software Algemeen, dit heeft weinig met WIndows als OS te maken, en ik pas de topictitel wat aan, 'probleem' zegt wat weinig :)

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 27-08-2004 23:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Beste nilsjei1234, zou je iets meer informatie willen verschaffen omtrent je OS, versies e.d.? Wat heb je verder al ondernomen om dit probleem op te lossen? Waar heb je bijvoorbeeld gezocht en waarnaar? :)

Probeer in het vervolg ook duidelijkere topictitels te verzinnen, want 'probleem java' is nogal open voor invulling. Tot slot is dit een IE probleem, dus WOS -> SA :)

Je titel pas wordt aangepast zodra je meer info hebt gegeven, zo kunnen we alleen maar raden.

edit:
Sjezus, Frank is ook weer terug hoor ;(

[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 27-08-2004 23:38 ]

• MrN
ik heb windows xp en de nieuwste javaversie van sun

heb al anderen gevraagd die er verstand van hebben etc...

maar snapten het ook niet

Verwijderd

ik zou even bij ms de java versie downloaden en installen, meestal werkt die beter als de sun versie

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:59:
ik zou even bij ms de java versie downloaden en installen, meestal werkt die beter als de sun versie
Niet echt.
http://www.microsoft.com/mscorp/java/
Ten eerste is hij niet meer te downloaden (vandaar ook XP SP1a destijds).
Ten tweede is hij niet meer in ontwikkeling.
Ten derde mist hij een boel classes die Sun Java VM (of JRE) wel heeft.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MrN
iemand nog een andere oplossing dan voor mij?

• MrN
nog iemand die het weet?

Verwijderd

Hebben op het werk hier ook wat problemen mee. Laptop met Windows XP wil niet altijd correct werken met IE. Zijn nu zover dat we weten dat SP1 niet werkt en SP1a wel...

Blijft echter heel vreemd. Heb thuis ook wat moeite ermee. Handig als je in de IP-telefonie werkt en de Cisco CallManager niet correct op te vragen is op je thuismachine ivm JAVA errors....

Hoop dat hier snel een oplossing voor komt, heb inderdaad ook al de JAVA zooi geinstalleerd maar geen succes...

Verwijderd

Hallo,

Ik had ook problemen met mijn internet qua bepaalde websites etc. openen. Waarschijnlijk ook met java te maken.
Ik heb de oplossing gevonden voor ook windows xp, want die heb ik ook.

Doe het volgende;

ga naar google.nl type in search op alleen ned.sites zoeken; java virtual machine download . dan zoeken.
kies daarna de 2e link optie Dexia Bank download......java.....etc.
als deze geopend is kies dan 3e download.........download van Sun Java.
installeer deze. (als je melding krijgt; je hebt er al een wil je vervangen......kies ja.)

Als dit geïnstalleerd is ga dan weer terug naar google.nl en type dan in;
Sun Java Console . dan weer zoeken.

neem dan 1e link optie Simple Java Console en scroll ietsje naar beneden en kies de blauw link download.
sjc wordt autom. gedownload.

Alles alles goed is dan zou alles weer prima moeten werken. Want de pagina's of links die bij mij eerst ook niet deden doen het nu weer.

succes

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Minouche, kan je dan niet gewoon beter http://java.sun.com/produ.../j2se/1.4.0_01/index.html copy pasten als link naar het bestand? Bovendien, waarom niet de nieuwste JVM nemen?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

kan misschien ook wel voor de mensen die problemen hebben.
zou het niet echt weten. Ben geen computerdeskundige.
Bij mij doet alles het weer, sinds wat ik gedaan heb.
Dat is voor mij het belangrijkste. En lijkt me voor andere mensen ook.
maar wat jij zegt zou natuurlijk ook goed kunnen.
Ik denk dat mensen het zeer op prijs stellen als men verschillende optie's/mogelijkheden krijgen.
Bedankt in iedergeval voor jouw tip.
Pagina: 1