Toon posts:

[XP] kan niet downloaden of bepaalde scripts laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb: XP pro, geen firewall, geen antivirus.

Probleem: Kan niks downloaden (internet explorer kan de pagina niet openen) en scripts zoals: macromedia flash of DHTML kan ik niet laden..

Ik denk zelf een virus... maar goed.. ben geen expert. Sterker nog, verreweg van.
Kan iemand me adviseren wat te doen?
Zou ik erg op prijs stellen

PS.. het is best frustrerend tijdens het openen van attachements van de mail.. want dat kan niet.. en dat heb ik nu erg hard nodig

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:10 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je XP met SP2? SP2 blokkeert standaard namelijk al simpele javascriptjes die toch niets doen :)

Verwijderd

Topicstarter
SP2, nee.. heb ik niet. Maar al was het dat.. dan zou ik dus wel kunnen downloaden. Het is wel met elkaar verbonden.. ongeveer op dezelfde tijdstip begon alle ellende

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 22:28
maar SP2 blokkeert zoals de mod hierboven wil aangeven ook downloadscriptjes welke sommige sites gebruiken.
Probeer eens een test-bestand te downloaden.
edit: hmm, lijkt toch iets anders te zijn aan je symptonen te zien, nm

[ Voor 21% gewijzigd door TafkaT op 27-08-2004 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat het Service Pack 2 (hoe controleer ik eigenlijk of ik dat heb?) is. Wat moet ik dan doen??
Een test download... hoe bedoel je?? Iets van download.com ... want dat doet het ook niet. NIKS DOET HET

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:21:
Stel dat het Service Pack 2 (hoe controleer ik eigenlijk of ik dat heb?) is. Wat moet ik dan doen??
Een test download... hoe bedoel je?? Iets van download.com ... want dat doet het ook niet. NIKS DOET HET
Download.com geeft je ook geen directe downloadlinks geloof ik...
http://www.proserve.nl/10mb.bin < doet die het wel als je die nu gewoon aan klikt ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 27 augustus 2004 @ 23:28:
[...]

Download.com geeft je ook geen directe downloadlinks geloof ik...
http://www.proserve.nl/10mb.bin < doet die het wel als je die nu gewoon aan klikt ?
Nope, wederom hetzelfde. Als ik er niet uit kan komen ga ik formatteren

• Xander
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:29:
[...]

Nope, wederom hetzelfde. Als ik er niet uit kan komen ga ik formatteren
Je krijgt gewoon een melding dat IE de pagina niet kan vinden? raar...

Is er een manier waarop je een andere browser als bijvoorbeeld Mozilla FireFox geïnstalleerd kunt krijgen, downloaden op een andere computer en op een cd-rw fikken ofzo? Zo kun je uitsluiten of het aan je browser ligt...

Als je zelf denkt dat het een virus is, doe dan eens een virusscan... Als je geen scanner hebt kan dit online op http://housecall.trendmicro.com/ , geen idee alleen of die met je huidige omstandigdheden werkt. Zoniet, moet je toch even een normale virusscanner zien te regelen...

Hoe zit het met je firewallinstellingen (standaard win XP firewall dus) en je proxy-instellingen in IE?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, thnx voor de hulp. Maar ik ga formatteren (morgen dus).. zo wordt het niks. Thnx anyway :D

Ik heb alles geprobeerd en formatteren is dan ook niet erg.. ik heb bijna alle bestanden op een andere schijf staan.. dus..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:39 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:38:
Jongens, thnx voor de hulp. Maar ik ga formatteren (morgen dus).. zo wordt het niks. Thnx anyway :D
Jammer, het moet toch op te lossen zijn met instellingen nakijken en een virusscan + scan op spyware...

Maargoed, als je opnieuw geinstalleerd hebt, installeer dan WEL een virusscanner en maak er ook eens een gewoonte van om 1x in de 2 weken ofzo te scannen met Ad-Aware... misschien krijg je dan dit soort problemen niet meer ;)

Pagina: 1