Toon posts:

[Audio] Aansluiting van adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me vorige week een cassette gekocht die het mogelijk maakt om mijn MP3-speler aan te sluiten op mijn bestaande auto-radio; Linkje http://www.comparestorepr...s/hama-car-cd-adapter.asp.

Dit toestelletje werkte heel goed tot ik vandaag - zonder dat ik het wist - uitstapte met de mp3-speler in mijn hand terwijl de jack-stekker nog steeds in de MP3-speler zat.. gevolg audiokabel is afgebroken van de cassette. Ik heb proberen solderen, maar blijkbaar is dat niet mogelijk met dat soort kabel (het lijkt op zo een kabel zoals je hebt bij van die Sony headphones).

Bijkomend probleem: ik weet de aansluiting niet. het zijn 4 kabeltjes en maar 3 aansluitpunten op de printplaat.

Wat kan ik doen om dit te fixen? Weet iemand de juiste aansluitingen? Nu klinkt het net alsof mijn radio enkel de hoge tonen kan weergeven (echt afgrijselijk 8)7 )

Thx!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
De twee stereo-aderparen hebben ieder een kern (in meestal een geel respectievelijk rood omhulseltje) en daaromheen gevlochten koperdraad. Dit er omheengevlochten koperdraad kan je van links en rechts combineren, waardoor je drie aansluitpunten overhoudt. Als je het soldeert (dat kan best) steek er dan een stukje krimpkous overheen. Dit kan je gewoon met een aansteker verwarmen zodat het krimpt over het blootgelegde stukje kabel.

Krimpkous is bij de elektronicaboer te halen, je moet de allerdunste variant hebben voor dit soort kabeltjes.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Rollebol voor de reply. Inderdaad, hetgeen je zei klopt, maar voor ik het in de gaten had dat mijn kabeltje defect was, zijn we alweer een dagje later ;)

Dat verklaarde het verschikkelijke geluid. Door gewoon een ander - wel soldeerbaar kabeltje te gebruiken is het geluid terug OK _/-\o_

Thx