Ik heb hier een Windows 2000 server draaien met routing and remote access. Hiermee heb ik een VPN server draaien, waar ik vanuit lan prima mee kan verbinden. (okee, over lan naar een vpn server binnen de lan verbinden is zinloos, maar goed, de vpn verbinding komt tot stand).
Wanneer ik echter via internet naar mn eigen server verbinding wil maken, lukt dit niet. Vanuit netwerkverbindingen in xp krijg ik error 721 (iets over een timeout).
Mn internet verbinding is als volgt:
Ik heb in de router de volgende poorten doorverwezen naar het interne (192.168.62.2) adres: 1723 (pptp), 500 (tunnel ofzo), 1701 (l2tp). De router zou het ook moeten kunnen zo lees ik in de handleiding:
?
Heeft er iemand ook maar enig idee wat ik fout doe?
edit: voor de mensen zonder glazen bol: de router is een WF-506 router van Canyon, www.canyon-tech.com, zojuist voorzien van de laatste firmware
Wanneer ik echter via internet naar mn eigen server verbinding wil maken, lukt dit niet. Vanuit netwerkverbindingen in xp krijg ik error 721 (iets over een timeout).
Mn internet verbinding is als volgt:
code:
1
| Modem --> Router --> Hub --> Server |
Ik heb in de router de volgende poorten doorverwezen naar het interne (192.168.62.2) adres: 1723 (pptp), 500 (tunnel ofzo), 1701 (l2tp). De router zou het ook moeten kunnen zo lees ik in de handleiding:
Ik lees ook een en ander over protocol #47, maar dat zou met de passthrough functie toch geen probleem meer moeten zijnSecurity:
Natural firewall, NAT, private IP addresses not accessible from Internet
IP Packet filtering (IP address/Port number)
MAC address filtering
64-bit/128-bit WEP encryption
VPN:
L2TP pass through
PPTP pass through
IPSec pass through
Operating temperature: 0-55oC
Compliance: CE, FCC Part 15, C-tick
Heeft er iemand ook maar enig idee wat ik fout doe?
edit: voor de mensen zonder glazen bol: de router is een WF-506 router van Canyon, www.canyon-tech.com, zojuist voorzien van de laatste firmware
[ Voor 8% gewijzigd door spone op 27-08-2004 21:36 ]
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256