Toon posts:

Bestanden zenden via MSN erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat als ik via MSN bestanden stuur naar derden dat het allemaal erg lang duurt. Een bestandje van 2,5 mb kan soms wel een kwartier duren namelijk. Ik heb op dit moment een ADSL verbinding met een 8mbit download en 1mbit upload. Als ik een FTP servertje draai gaat het allemaal lekker snel en haalt iedereen 100kb/s. Ik heb een Vigor2600 en heb al keer geprobeerd een poort open te zetten voor msn, maar heeft niet geholpen. Dit was de poort die dan werd vermeld bij de regel waar stond dat ik hier kon klikken als het verzenden langzaam ging. Wie kan mij helpen?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Servers van msn zijn niet snel genoeg om iedereen bestanden met hoge snelheid te laten sturen, dit topic slaat natuurlijk nergens op :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jou reply ook niet :(

Verder moet je volgens mij een range van poorten openzetten, welke poorten dat zijn staat wel ergens op GoT.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op 27 augustus 2004 @ 21:10:

Verder moet je volgens mij een range van poorten openzetten, welke poorten dat zijn staat wel ergens op GoT.
Ook bedankt, die 1e reply slaat nergens op idd... maar ja

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 22:16
Ik denk toch dat het te maken heeft met de poorten. Heb je een firewall draaien?

Als MSN geen directe verbinding kan opzetten tussen de twee partijen, wordt het bestand via de servers van MSN verstuurd. Deze zijn niet snel genoeg om een groot aantal mensen snel bestanden te laten ontvangen/versturen
Hij pakt van die range elke keer willekeurig 1 poort, dacht ik

[ Voor 32% gewijzigd door Fl4sh3r op 27-08-2004 21:13 ]

Verwijderd

Alexio schreef op 27 augustus 2004 @ 21:09:
Servers van msn zijn niet snel genoeg om iedereen bestanden met hoge snelheid te laten sturen, dit topic slaat natuurlijk nergens op :)
Dat is onzin, want als ik wat wil verzenden (naar wie dan ook) is het ALTIJD sloom, terwijl als diegene waar ik naar verzend naar iemand anders zend, gaat het bij hem wel snel. En ik heb sneller internet dan hij...

Verwijderd

Topicstarter
Fl4sh3r schreef op 27 augustus 2004 @ 21:12:
Ik denk toch dat het te maken heeft met de poorten. Heb je een firewall draaien?

Als MSN geen directe verbinding kan opzetten tussen de twee partijen, wordt het bestand via de servers van MSN verstuurd. Deze zijn niet snel genoeg om een groot aantal mensen snel bestanden te laten ontvangen/versturen
Mijn router zit idd een ingebouwde firewall in en ik moet altijd alles opzetten als ik een servertje wil gaan draaien of wat.
Nu heb ik die poort van msn al een keer opgezet, maar dit heeft het probleem niet opgelost.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Als je via MSN word er een directe verbinding gelegd tussen de 2 pc's
er komen dus geen MSN servers aan te pas voor de rest.
Waarom het dan toch zo traag is weet ik ook niet, maar bij mij duur't 't ook zo lang.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Solovine
Dit KAN helpen :
MSN File transfer tergend langzaam

lees maar eens, gaat over firewall poorten openzetten

* ik dacht altijd dat het zo langzaam was door de msn-servers, ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat het openen van poorten de snelheid verhoogt.
Het lijkt me logischer als hij het wel of niet doet maar niet een 'beetje' als je de goeie poorten niet open hebt staan.

[ Voor 47% gewijzigd door Solovine op 27-08-2004 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:12:
[...]

Dat is onzin, want als ik wat wil verzenden (naar wie dan ook) is het ALTIJD sloom, terwijl als diegene waar ik naar verzend naar iemand anders zend, gaat het bij hem wel snel. En ik heb sneller internet dan hij...
Heb precies hetzelfde dus, het is niet vooruit te branden. Heeft niks met de MSN servers te maken.

• Fl4sh3r
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:13:
[...]

Mijn router zit idd een ingebouwde firewall in en ik moet altijd alles opzetten als ik een servertje wil gaan draaien of wat.
Nu heb ik die poort van msn al een keer opgezet, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Heb je daarnaast op je pc nog een firewall draaien? Van XP, ZoneAlarm of wat dan ook?

• Fl4sh3r
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:12:
[...]

Dan moet je eens kijken met "netstat" of je idd een directe verbinding hebt met m, of via servers van MSN

Verwijderd

Topicstarter
Fl4sh3r schreef op 27 augustus 2004 @ 21:14:
[...]

Heb je daarnaast op je pc nog een firewall draaien? Van XP, ZoneAlarm of wat dan ook?
Nope, heb verder niks draaien op mijn eigen pc.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Fl4sh3r schreef op 27 augustus 2004 @ 21:15:
[...]

Dan moet je eens kijken met "netstat" of je idd een directe verbinding hebt met m, of via servers van MSN
Ooit geprobeerd iets te verzenden op een LAN met msn? Ik wel , en ik haalde heel wat meer dan mijn internet-upload :) Het was geen 10 MB/s , maar het ging wel aardig rap :) Hij maakt dus wel degelijk een directe connectie , omdat hij daadwerkelijk de snelste route opzoekt (intern dus) :)

Raku

• Solovine
Simulated Zero schreef op 27 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

Ooit geprobeerd iets te verzenden op een LAN met msn? Ik wel , en ik haalde heel wat meer dan mijn internet-upload :) Het was geen 10 MB/s , maar het ging wel aardig rap :) Hij maakt dus wel degelijk een directe connectie , omdat hij daadwerkelijk de snelste route opzoekt (intern dus) :)
Als hij op een lan de enige verbinding op dat moment gebruikt wil het nog niet zeggen dat hij als je op internet zit ook rechtstreeks verbinding maakt.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, het is volgens mij alleen geen goed argument.

EDIT:
MSN File transfer tergend langzaam//msn,bestanden,sturen,traag

lees dit topics nou eens alsjeblieft, aan iedereen gericht die dit topic leest.
Let vooral op de functie 'NAT'.

[ Voor 15% gewijzigd door Solovine op 27-08-2004 21:25 ]

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 22:44
Ik heb hetzelfde met een vigor 2200. Het is allemaal sinds versie 6 van msn. Daarvoor werkte het prima. Wellicht dat een nieuwere firmware het oplost, maar ja ik gebruik msn ook niet meer voor filetransfers.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
Er is idd geen p2p verbinding mogelijk indien je achter een router met standaard instellingen zonder upnp zit.

De Oplossing
Open/Forward zoveel mogelijk TCP-poorten tussen 6891 en 6900 als je router geen upnp heeft. Heeft je router wel upnp, zet dit dan aan.

[ Voor 76% gewijzigd door JasperE op 27-08-2004 21:35 ]

Verwijderd

Fakir schreef op 27 augustus 2004 @ 21:27:
Ik heb hetzelfde met een vigor 2200. Het is allemaal sinds versie 6 van msn. Daarvoor werkte het prima. Wellicht dat een nieuwere firmware het oplost, maar ja ik gebruik msn ook niet meer voor filetransfers.
Ik heb het probleem ook met een vigor 2200...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:39

Reply van Alexio slaat wel *ergens* op hoor...

Je moet inderdaad een range van poorten openzetten die door MSN gebruikt worden, en dan krijg je een DCC (Direct Client to Client) verbinding, en loopt het gewoon snel. Als MSN geen directe verbinding kan opzetten (wat je dus krijgt als je je NAT niet goed ingesteld hebt) gaat het via de MSN servers, en dan denk ik dat Alexio een mooie verklaring geeft voor de tragere filetransfers...

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 27-08-2004 21:34 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Het probleem heb ik zelf ook. Athans dat is al ik bestanden ga verzenden naar enkele anderen. Bij de rest heb ik dan weer geen probleem. Het traagheid is verdwenen wanneer ik de firewall van xp uitzet. Wellicht dat je daar moet gaan zoeken.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
De poorten moeten inderdaad niet alleen geforward worden op je router, ook de firewalls op je pc moeten deze poorten open hebben staan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

OD-Frozen schreef op 27 augustus 2004 @ 21:31:
Er is idd geen p2p verbinding mogelijk indien je achter een router met standaard instellingen zonder upnp zit.

De Oplossing
Open/Forward zoveel mogelijk TCP-poorten tussen 6891 en 6900 als je router geen upnp heeft. Heeft je router wel upnp, zet dit dan aan.
Dat is dus niet waar, heb tijden gewerkt met een Linux router die *geen* verkeer van buiten toestaat (wat niet established is), dus die poorten stonden niet open.

Sinds MSN 6.x konden toen dus *wel* transfers gedaan worden, en ook op een goede snelheid. En dus niet alleen als ik (van binnenuit) een bestand ging verzenden, maar ook als iemand anders mij een bestand stuurde.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
De oplossing moet TS niet bij zich zelf zoeken maar aan de "ontvangende kant".
Zoals ik begrijp verzend TS iets wat uiteindelijk erg langzaam gaat.

Dit kan dan 2 redenen hebben:
• De verbinding is echt heel traag (da's gewoon vervelend(
• Poort 6891 t/m 6900 aan de ontvangende kant voor binnenkomend verkeer staan niet open.

Er vanuit gaande dat de ontvangende kant ook ADSL heeft en dan van KPN en het standaard Thomson Alcatel Speedtouch 510 modem is het een kwestie van een aantal NAPT-regels toevoegen.
Voor elke poort eentje. Denk er om dat je als interne IP 10.0.0.0 of 192.168.0.0 al naar gelang de rest van je IP-configuratie binnen je netwerk instelt. Dit zorgt er voor dat MSN bestanden ontvangen op ELKE PC in je netwerk beter gaat. Althans, bij mij werkt dat op die manier wel goed.
Uitgaand verkeerd is voor de SpeedTouch 510 geen probleem. Vandaar dat je ze wel snel kan ontvangen, mede omdat jij je poorten waarschijnlijk wel goed hebt staan of gebruikt maakt van de UPnP ondersteuning van MSN icm met je modem).

Excuseer mij als ik mijn oplossingen op verkeerde gegevens baseer. :P
Pagina: 1