Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding invloed op temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension 8250 specs:
- Pentium IV 2.4ghz, 533mhz fsb
- 2x256mb Samsung Rambus PC1066
- Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128mb
- 120GB Seagate Barracuda 7200 rpm 2mb
- 160GB Maxtor Diamond 7200 rpm 8mb
- Lite-On DVD-Rom LTD163
- LG GCE-8481B
- Soundblaster Live! 5.1 Digital
- Asus WL-138G
- en een Sunbeam Bubblelight :*)
Dit alles zit op een voeding waar opstaat dat hij max 250 watt levert, mijn vraag is nu, hoewel ik nog nooit bewust iets gemerkt heb, of deze voeding met zo'n lage power wel voldoende is voor mijn systeem en of een voeding met laag wattage van invloed is op de individuele temperatuur van de verschillende onderdelen? Ik heb al veel topics doorgelezen maar kan nergens een concreet antwoord vinden op mijn vraag.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:39:
Ik heb een Dell Dimension 8250 specs:
- Pentium IV 2.4ghz, 533mhz fsb
- 2x256mb Samsung Rambus PC1066
- Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128mb
- 120GB Seagate Barracuda 7200 rpm 2mb
- 160GB Maxtor Diamond 7200 rpm 8mb
- Lite-On DVD-Rom LTD163
- LG GCE-8481B
- Soundblaster Live! 5.1 Digital
- Asus WL-138G
- en een Sunbeam Bubblelight :*)
Dit alles zit op een voeding waar opstaat dat hij max 250 watt levert, mijn vraag is nu, hoewel ik nog nooit bewust iets gemerkt heb, of deze voeding met zo'n lage power wel voldoende is voor mijn systeem en of een voeding met laag wattage van invloed is op de individuele temperatuur van de verschillende onderdelen? Ik heb al veel topics doorgelezen maar kan nergens een concreet antwoord vinden op mijn vraag.
De onderdelen worden niet warmer, als de voeding op het randje draait zal deze echter zelf wel vrij warm kunnen worden, het hangt dus af van de airflow en dus de mogelijk om warmte van de voeding uit de kast te vervoeren. Als er geen voldoende flow is kan de lucht in de kast dus wel opwarmen wat er logischerwijs voor zorgt dat je computeronderdelen warmer worden.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:40
Mijn mobo kan de temp van de mosfets aflezen, en die is wel een beetje afgenomen sinsdat ik van q-tech350watt naar een tagan 480 ben gegaan.

Maar dat zou kunnen zijn omdat deze tagan betere aifflow heeft??

Maar asl je dit vraagt om beter over te kunnen clocken, dan zou ik iig. een betere voeding nemen, omdat een oc-ed systeem een stuk meer stroom vraagt

[ Voor 27% gewijzigd door Dekaasboer op 27-08-2004 20:44 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

De voeding heeft (als de ventilatoren goed zijn gemonteerd) geen invloed op de temperatuur in de kast, deze zorgt er juist voor dat de lucht uit de kast wordt geblazen, inclusief de warmte die de voeding zelf produceerd.

En wat vermogen van de voeding zelf: er is genoeg te vinden op deze site of het genoeg zou moeten zijn.

• Solovine
Dekaasboer schreef op 27 augustus 2004 @ 20:43:
Mijn mobo kan de temp van de mosfets aflezen, en die is wel een beetje afgenomen sinsdat ik van q-tech350watt naar een tagan 480 ben gegaan.

Maar dat zou kunnen zijn omdat deze tagan betere aifflow heeft??

Maar asl je dit vraagt om beter over te kunnen clocken, dan zou ik iig. een betere voeding nemen, omdat een oc-ed systeem een stuk meer stroom vraagt
Dat zal met de airflow temaken hebben ja.

De spanningsomzetting in de mofsets bijft hezelfde of je nu een 480 Watt of 350 watt voeding hebt.

De enige manier om een Dell over te clocken is in windows. Hierbij kun je het voltage van je cpu niet verhogen. De overclock zal klein zijn en de vcore gaat niet omhoog en het vermogen dsu ook niet zo veel, waardoor een zwaardere voeding niet nodig is.

@ TS: als je last hebt van de warmte, en de warme lucht van de voeding wordt de kast ingeblazen, kun je je fans omdraaien zodat de lucht uit je kast wordt gezogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Solovine op 27-08-2004 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
In mijn voeding zit 1 80 mm fan(Coolermate CMT-ALF-8BL) waaruit niet echt warme lucht, ik schat rond de 25 graden, blaast. Alleen bij gamen e.d. wordt de lucht warmer. Ook mijn 92 mm casefan (temp. controlled, die lucht afzuigt van de cpu) blaast even warme lucht, en blaast alleen warmere lucht bij zware load. Ik vraag dit niet om over te clocken o.i.d. (week geleden mn 9700 overleden na montage Arctic Silencer nl.) Maar omdat mijn 2 hdd's respectievelijk 47 en 42 graden zijn. Terwijl ik in andere topics alleen temps van rond de 30 graden tegenkom. Aan de airflow in mijn case is niets te doen, aangezien er geen plek is voor een extra fan, en de huidige standaard fan (82 cfm), de beste 92 mm is die ik kon vinden.

• Solovine
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:53:
In mijn voeding zit 1 80 mm fan(Coolermate CMT-ALF-8BL) waaruit niet echt warme lucht, ik schat rond de 25 graden, blaast. Alleen bij gamen e.d. wordt de lucht warmer. Ook mijn 92 mm casefan (temp. controlled, die lucht afzuigt van de cpu) blaast even warme lucht, en blaast alleen warmere lucht bij zware load. Ik vraag dit niet om over te clocken o.i.d. (week geleden mn 9700 overleden na montage Arctic Silencer nl.) Maar omdat mijn 2 hdd's respectievelijk 47 en 42 graden zijn. Terwijl ik in andere topics alleen temps van rond de 30 graden tegenkom. Aan de airflow in mijn case is niets te doen, aangezien er geen plek is voor een extra fan, en de huidige standaard fan (82 cfm), de beste 92 mm is die ik kon vinden.
Als alles stabiel is en de warme lucht wordt uit de kast geblazen is er geen probleem, mijn hdd's zijn ook behoorlijk warm (ongeveer 45 graden).
Pagina: 1