Toon posts:

crossover verbinding over netwerkpatchkast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem!
Ik heb een werkend netwerk met patchkast, switch en de hele mikmak op de zaak!

Nu heb ik een oude computer in de fabriek staan continue die voor mij gegevens uit het productieproces datalogged. Om gegevens te verkrijgen moet ik continue heen en weer lopen met een floppy (jaja, ze worden nog gebruikt!) om data te verkrijgen en te verwerken in mijn kantoor
Ik heb inmiddels een 2e computer in mijn kantoor geregeld, waarmee ik alleen via het netwerk (dus door ALLEEN deze twee verbindingen te patchen op mijn patchkast!) een verbinding tussen deze twee computers wil maken. (Let op, ik wil dus NIET gebruik te maken van de switch!)

Ik wil mijn data gaan overhalen zodat ik 1. een backup heb en 2. niet meer hoef te lopen! Een soort crosslinkverbinding via de huidige netwerkbekabeling dus!

Kan ik van beide computers naar mijn aansluitingen op de muren een normale UTP Cat 5 kabel nemen en om te patchen een crosslink UTP nemen? Of zit die crosslink al in de patchkast? Hoe zit dit en wie kan mij hiermee helpen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:31:
Kan ik van beide computers naar mijn aansluitingen op de muren een normale UTP Cat 5 kabel nemen en om te patchen een crosslink UTP nemen? Of zit die crosslink al in de patchkast? Hoe zit dit en wie kan mij hiermee helpen?
Tuurlijk kan je daar een crosscable voor gebruiken, een crosslink wordt over het algemeen niet gedaan in een patchkast. Maar anders probeer je het even uit, dan weet je zo of het werkt of niet :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Naar de patchskast is het volgens mij gewoon normaal utp zegmaar, en in de patchkast hang je van de ene naar de andere aansluiting een klein cross kabeltje, netjes is het niet, maar het werkt :P

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik persoonlijk zou je patchkast straight laten. En dan vanaf het patch-punt in de muur naar pc1 een cross-cable gooien. Anders heb je een kabel in je patch-kast die anders is, dit lijkt mij irritant

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gomez12 schreef op 27 augustus 2004 @ 20:55:
Ik persoonlijk zou je patchkast straight laten. En dan vanaf het patch-punt in de muur naar pc1 een cross-cable gooien. Anders heb je een kabel in je patch-kast die anders is, dit lijkt mij irritant
Dat lijkt me in dit geval juist handig (mits je die kabel een extra label geeft "crossed") juist omdat deze niet naar de switch gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar wat is dan wel de meest gangbare manier om dit op te lossen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Crosskabel in de patch kast, zo weet je zeker dat je niet via de switch gaat (fisiek gescheiden), en je lost heb op zonder dat er moeilijke dingen hoeven gedaan te worden :).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:03:
Oke, maar wat is dan wel de meest gangbare manier om dit op te lossen?
of als je geen cross wil gebruiken hang je er een andere switch in onder het mom van "secure network"

Iperf

Pagina: 1