"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII
Hardwarematig DVD's afspelen kan alleen met speciale mpeg2 kaarten zoals de Creative DXR-3. Ik heb deze ook en het ding geeft op mijn oude pentium 75 nog perfect DVD beeld en natuurlijk geluid!
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
De hollywood plus is PRECIES dezelfde kaart als die van Creative. Alleen heeft de hollywood standaard een IR remote erbij....maar die kun je dus ook later erbij kopen:)
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Wat Damien_psi bedoelt is dat de videokaart een aantal delen van de video decoding voor zijn werk neemt. Het kan trouwens wel met een asus 7100. Ik denk dat het aan je video drivers ligt. Of heb je de videokaart ingebouwd in een bestaand en geinstalleerd systeem, dan kan je het beste je pc opnieuw instaleren.
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Verwijderd
ja hij kan hadrware matig wat kleine dingen regelen en decoderen maar geen hardware matigOp donderdag 28 december 2000 10:04 schreef MoBi het volgende:
Wat Damien_psi bedoelt is dat de videokaart een aantal delen van de video decoding voor zijn werk neemt. Het kan trouwens wel met een asus 7100. Ik denk dat het aan je video drivers ligt. Of heb je de videokaart ingebouwd in een bestaand en geinstalleerd systeem, dan kan je het beste je pc opnieuw instaleren.
dvd
Ik heb eens even gekeken op de asus site (had ik veel eerder moeten doen voordat ik jullie ging lastig vallen)
Daar wordt niet gesproken over een hardwarematige DVD decoding (stom toch de verkeerde kaart gekocht)
Ik heb namelijk zelf een hercules g-force 1 DDR-DVI en die gaf dezelfde foutmelding over het hardwarematig afspelen totdat ik een extreem kaal systeem had geinstalleerd met enkel de drivers van de driver cd's. Ik dacht dat dat ook het geval was voor die asus kaart.
(hmm hoe ga ik dit aan mijn moeder uitleggen)
Daar wordt niet gesproken over een hardwarematige DVD decoding (stom toch de verkeerde kaart gekocht)
Ik heb namelijk zelf een hercules g-force 1 DDR-DVI en die gaf dezelfde foutmelding over het hardwarematig afspelen totdat ik een extreem kaal systeem had geinstalleerd met enkel de drivers van de driver cd's. Ik dacht dat dat ook het geval was voor die asus kaart.
(hmm hoe ga ik dit aan mijn moeder uitleggen)
Verwijderd
Uhm, even samenvattend:
Geforce kaarten kunnen motion compensation berekeningen uitvoeren en daarmee de CPU werk uit handen nemen, zodat je meer power hebt voor je koe
Dit heet (of je nou wel of niet motion compensation door je vid. kaart laat doen) allemaal software playback.
Die realmagic kaartjes kunnen het hele decodeerwerk doen en leveren dan ook een andere kwaliteit dan wanneer je 't door je cpu (+ videokaart) laat afspelen. Dit is hardware playback
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van software playback beter, maar als je op de TV gaat kijken is een hollywood (realmagic) kaartje stukken beter dan een gewone videokaart met tv-out. (Bij mij tenminste)
Enne, wat moet je je moeder nou eigenlijk uitleggen ? dat ze op haar P100 toch geen dvd's kan kijken ?
Geforce kaarten kunnen motion compensation berekeningen uitvoeren en daarmee de CPU werk uit handen nemen, zodat je meer power hebt voor je koe
Die realmagic kaartjes kunnen het hele decodeerwerk doen en leveren dan ook een andere kwaliteit dan wanneer je 't door je cpu (+ videokaart) laat afspelen. Dit is hardware playback
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van software playback beter, maar als je op de TV gaat kijken is een hollywood (realmagic) kaartje stukken beter dan een gewone videokaart met tv-out. (Bij mij tenminste)
Enne, wat moet je je moeder nou eigenlijk uitleggen ? dat ze op haar P100 toch geen dvd's kan kijken ?
Ahem.....
ik heb haar een athlon 900 aangepraat met 256 mb (133mhz)
Maar het verschil tussen de hardware matig en softwarematig afspelen is simpel
de vloeiende kleur overloop is minder vloeiend bij softwarematige decodering.
ik heb haar een athlon 900 aangepraat met 256 mb (133mhz)
Maar het verschil tussen de hardware matig en softwarematig afspelen is simpel
de vloeiende kleur overloop is minder vloeiend bij softwarematige decodering.
Moet je powerdvd versie 3.0 gaan gebruiken die gebruikt wel de hardware motion compensation van de geforce 2 mx.
suc6
(het verschil is best groot met hw compensation en zonder)
suc6
(het verschil is best groot met hw compensation en zonder)
Pagina: 1