tv-out werkt niet op Dell C800

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 19:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik was vandaag bezig met de tv-out van mijn Dell C800 laptop. Deze werkt echter niet. Bij de boot zie je wel dat hij het signaal pakt, en hij laat ook 5 seconden het bureaublad zien, zij het zwart/wit met ruis. Daarna vliegt het op zwart

Ik heb al met de resolutie gespeeld, en verschillende kabels geprobeerd, zonder succes. Ook heb ik composiet en s-video geprobeerd, zelfde resultaat. Het gekke is ook dat ik bij de beeldeigenschappen niet een tweede beeldscherm kan configureren, alleen het beeldscherm van de laptop

Het is dus een Dell laptop met ATI Mobility M4 128-bit 4x AGP chipset. Er draait Win XP op.

Zou voor deze chipset andere software nodig zijn, net zoals je bij NVIDIA TvTool nodig hebt?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
oja, het bleek dat er vergelijkbare topics waren, waarin stond dat je met Fn-F6 (in mijn geval) van beeldscherm kan wisselen.

Geprobeerd, maar zonder succes. Iets anders nog te proberen?

Verwijderd

Ehmm.. heb je Pal als instelling selecteerd ?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
dat kan ik niet instellen, zowieso is de hele tv out niet te configureren

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
dit scherm heb ik dus niet:

Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/kb/images/10188562.gif

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok, dit wordt misschien vervelend, maar goed...

Ik heb inmiddels, door nieuwe drivers te downloaden, het bureaublad uit kunnen breiden naar de TV

Maar als ik bv het videoscherm van windows media player, of bsplayer of wat dan ook, naar de tv versleep, zie ik geen video.

Hoe kan ik dit nog aanpakken?

Verwijderd

heb je kloonmodus geprobeerd ipv uitbreiding? daarvan weet ik wel zeker dat het zou moeten werken. "force detect of tv" ook ff aangevinkt? tis toch wel cat 4.8 waar jij nu op zit? heb je kleur en goed beeld ?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik heb XPM3A2.EXE

speciale drivers vand de dell site geplukt. Ik neem aan dat catalyst drivers niet werken op een laptop? alleen op een radeon?

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 28-08-2004 12:40 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik weet zo niet of het voor ATI ook geldt, maar bij Nvidia drivers moet je je TV primairy device maken om video te kunnen zien.

Hier staat tekst

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

RC2

Resistance is futile

Bij mijn asus moest ik in de bios instellen dat de tv out op pal gezet werd. Verder kan het zijn dat je eerst de tv moet aansluiten voor het opstarten omdat anders de tv mogelijkheid niet bestaat.

Who wants to life forever anyway...

Verwijderd

greatgonzo schreef op 28 augustus 2004 @ 12:38:
ik heb XPM3A2.EXE

speciale drivers vand de dell site geplukt. Ik neem aan dat catalyst drivers niet werken op een laptop? alleen op een radeon?
http://www.ati.com/support/driver.html

nou ikke geen laptop hebbe en geen mobility maar lijkt me onzin dat ati geen ondersteuning bied voor hun eigen product? iig hoorde ik net van iemand dat JIJ dus omega driver moet hebben omdat die wel mobility ondersteund.
THE OMEGA DRIVERS ARE COMPATIBLE WITH ALL ATI RADEON CARDS:
(IT DOESN'T MATTER IF THEY ARE DDR, SDR, PCI, PCI-E, AGP, MOBILE, RETAIL, OEM OR 3RD PARTY)

All In Wonder Radeons
Radeon 7x00/VE/LE
Radeon 8500/LE
Radeon 9x00/SE/PRO/XT/TX
Radeon x800/SE/Pro/XT/PE
All Mobility Radeons (M6 and up)

ENJOY!
http://www.omegadrivers.net/

ik lees net dat jij M4 hebt, sorrie ik kan je niet verder helpen, succes....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 14:13 ]

Pagina: 1