PC op router *opeens* geen netwerk/internet meer

Pagina: 1
Acties:

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beste GoT'ers

Laat ik maar bij het begin beginnen :) Vanmiddag toen ik pc waar k het meest op werk aanzette had ik geen internet en netwerk meer. Dus router gereset, wat meestal het probleem is omdat het een nogal brakke router is. Nog steeds niks, cmd ipconfig gedaan staat er opeens een heel ander (voor mij vreemd) ip.
Zoiets stond er normaal:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
autoconfiguratie IP-adres: 192.168.2.100 (auto door router)
Subnetmasker: 192.168.2.1
Standaardgateway: 255.255.255.0

Nu staat er:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
autoconfiguratie IP-adres: 169 punt! 254 punt! 165 punt! 125
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:

Ik heb niet veel verstand van ip adressen maar is dat ip 169..... een soort forwarding naar Gateway in me router ''82 punt! 161 punt! 88 punt1 50!'' wat 1 cijfertje verschilt met mijn echte IP (Neotrace). De router herkent de pc ook niet en doet alles normaal behalve *die* pc een ip toewijzen. Als ik ipconfig /release, /renew doe dan blijft die een minuutje op hetzelfde staan en komt er:

''Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.''

Ik zou echt totaal niet weten wat er aan de hand is, gisternacht 1 uur deed alles het nog.

Sweex Broadband Router & PRINT SERVER niet draadloos

PC01 die het er NIET op doet:
AMD Athlon XP 2800 XP
A7N8X-E Deluxe
Ik gebruik de NVIDIA netwerkkaart. Die het al een dik half jaar goed doet en nu
nog steeds herkent wordt.

(extra info :+)PC02 die het wel doet:
P3 700 MHz

Heb een virusscan gedaan met definities van de 25ste (Norton) en met Ad-aware SE Pro 1.03. Nothing (8> Ook de FAQ doorgespit en search...tsjah ik weet niet waar k moet beginnen :/

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Dat 169.x.x.x IP is een IP dat windows gebruikt als er geen IP is ingesteld en/of geen DHCP-server beschikbaar is.

Dingen die je kan nakijken zijn:

Netwerkkabel ok? (uitwisselen met de werkende PC)
Netwerkpoort op router ok? (uitwisselen met de werkende PC)
Netwerkkaart ok? (... wat denk je zelf? )

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 13:09

Visjes

Blub........

Zoiets heb ik ook als ik van netwerk switch. Dan werken ipconfig /release /renew ook niet, dan zou je gewoon moeten proberen opnieuw op te starten.

• RambOo
  • Niet online
klaas-baas schreef op 27 augustus 2004 @ 20:24:
Dat 169.x.x.x IP is een IP dat windows gebruikt als er geen IP is ingesteld en/of geen DHCP-server beschikbaar is.

Dingen die je kan nakijken zijn:

Netwerkkabel ok? (uitwisselen met de werkende PC)
Netwerkpoort op router ok? (uitwisselen met de werkende PC)
Netwerkkaart ok? (... wat denk je zelf? )
Oke, wat ik heb gedaan is 1 en 2 op de router omgewisseld maar het probleem blijft nog steeds. Ik kan geen andere kabel gebruiken omdat die pc niet in de buurt van de router(en modem) staat en ik geen langere kabel heb. Wat ik wel heb gedaan is de kabel die vanaf die pc normaal de router ingaat rechtstreeks op het ethernetmodem aangesloten. Ook dat heeft geen effect.

Het is dus waarschijnlijk niet de router, zodra ik de drivers voor 3COM netwerkkaart heb probeer ik die even uit. Wat het ook kan zijn is Virus/spyware dat nog niet herkent wordt :X

[ Voor 21% gewijzigd door RambOo op 27-08-2004 20:40 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

- branden de link-leds op zowel je NIC als de switch/router?
- wat gebeurt er als je op de pc het volgende instelt bij de nVidia NIC:
ip: 192.168.2.100
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
DNS: 194.134.5.5
krijg je dan wel verbinding?
-heb je een knoppix cd bij de hand? Als je daarvan boot, met de netwerkkabel in de 3Com moet het meteen werken. Is dat niet zo, dan ligt het probleem in de kabel of in de router. Als het wel werkt, kan het nog aan je nVidia NIC liggen.

Drivers voor 3Com zal ik zo ff hosten @ hier

edit: file hosted... is wel groot ... zal ff zoeken of ik er ook alleen de driver van kan maken...

[ Voor 11% gewijzigd door Whieee op 27-08-2004 21:02 ]

Launching containers into space

• RambOo
  • Niet online
- branden de link-leds op zowel je NIC als de switch/router?
Yep, alle ledjes branden zoals het hoort.
- wat gebeurt er als je op de pc het volgende instelt bij de nVidia NIC:
ip: 192.168.2.100
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
DNS: 194.134.5.5
krijg je dan wel verbinding?
Helaas, met die instellingen (inclusief verschillende DNS) doet nog steeds niks het.
-heb je een knoppix cd bij de hand? Als je daarvan boot, met de netwerkkabel in de 3Com moet het meteen werken. Is dat niet zo, dan ligt het probleem in de kabel of in de router. Als het wel werkt, kan het nog aan je nVidia NIC liggen.
Ik heb hier een knoppix versie van dik 1,5 jaar geleden liggen daar ga ik het mee proberen :).

EDIT: Heb toenet geboot van Knoppix 3.2, hij ziet helaas de Nvidia kaart niet, morgen ffe verderzoeken naar drivers voor 3Com :)

[ Voor 13% gewijzigd door RambOo op 27-08-2004 21:42 ]

• RambOo
  • Niet online
1. gisteravond kwam ik er achter dat systeemherstel (perongeluk) nog aan stond, hersteld naar de 26ste (half 9) toen alles het nog wel deed maar heeft helaas geen nut gehad.

2. Toenet ffe 2 pctjes omgewisseld om te kijken of het aan de kabel lag, daar ligt het niet aan want nog steeds doet het internet/netwerk het niet :(

3. Kan geen goede 3COM drivers vinden en op de Moederbord CD ook niet 8)7 8)7 , er staat wel een map met 3Com alleen als ik hem laat zoeken naar drivers kan die nergens wat vinden :X

Verwijderd

Zoals ik je al op irc vertelde, je socket is dus naar z'n grootje, en kun je met deze tool verhelpen: http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

Voor later in de search altijd handig zo'n oplossing :)
Pagina: 1