Beste GoT'ers
Laat ik maar bij het begin beginnen
Vanmiddag toen ik pc waar k het meest op werk aanzette had ik geen internet en netwerk meer. Dus router gereset, wat meestal het probleem is omdat het een nogal brakke router is. Nog steeds niks, cmd ipconfig gedaan staat er opeens een heel ander (voor mij vreemd) ip.
Zoiets stond er normaal:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
autoconfiguratie IP-adres: 192.168.2.100 (auto door router)
Subnetmasker: 192.168.2.1
Standaardgateway: 255.255.255.0
Nu staat er:
autoconfiguratie IP-adres: 169 punt! 254 punt! 165 punt! 125
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:
Ik heb niet veel verstand van ip adressen maar is dat ip 169..... een soort forwarding naar Gateway in me router ''82 punt! 161 punt! 88 punt1 50!'' wat 1 cijfertje verschilt met mijn echte IP (Neotrace). De router herkent de pc ook niet en doet alles normaal behalve *die* pc een ip toewijzen. Als ik ipconfig /release, /renew doe dan blijft die een minuutje op hetzelfde staan en komt er:
''Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.''
Ik zou echt totaal niet weten wat er aan de hand is, gisternacht 1 uur deed alles het nog.
Sweex Broadband Router & PRINT SERVER niet draadloos
PC01 die het er NIET op doet:
AMD Athlon XP 2800 XP
A7N8X-E Deluxe
Ik gebruik de NVIDIA netwerkkaart. Die het al een dik half jaar goed doet en nu
nog steeds herkent wordt.
(extra info
)PC02 die het wel doet:
P3 700 MHz
Heb een virusscan gedaan met definities van de 25ste (Norton) en met Ad-aware SE Pro 1.03. Nothing
Ook de FAQ doorgespit en search...tsjah ik weet niet waar k moet beginnen
Laat ik maar bij het begin beginnen
Zoiets stond er normaal:
autoconfiguratie IP-adres: 192.168.2.100 (auto door router)
Subnetmasker: 192.168.2.1
Standaardgateway: 255.255.255.0
Nu staat er:
autoconfiguratie IP-adres: 169 punt! 254 punt! 165 punt! 125
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:
Ik heb niet veel verstand van ip adressen maar is dat ip 169..... een soort forwarding naar Gateway in me router ''82 punt! 161 punt! 88 punt1 50!'' wat 1 cijfertje verschilt met mijn echte IP (Neotrace). De router herkent de pc ook niet en doet alles normaal behalve *die* pc een ip toewijzen. Als ik ipconfig /release, /renew doe dan blijft die een minuutje op hetzelfde staan en komt er:
''Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.''
Ik zou echt totaal niet weten wat er aan de hand is, gisternacht 1 uur deed alles het nog.
Sweex Broadband Router & PRINT SERVER niet draadloos
PC01 die het er NIET op doet:
AMD Athlon XP 2800 XP
A7N8X-E Deluxe
Ik gebruik de NVIDIA netwerkkaart. Die het al een dik half jaar goed doet en nu
nog steeds herkent wordt.
(extra info
P3 700 MHz
Heb een virusscan gedaan met definities van de 25ste (Norton) en met Ad-aware SE Pro 1.03. Nothing