[Probleem] Autoradio valt uit bij hogere volumes

Pagina: 1
Acties:
  • 6.125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Ik heb vandaag bij Halfords volgende autoradio gekocht:
http://www.halfords.be/sh...6+Sony&product_id=1052701

De CDX-1000 van Sony. Leuk radiotje, komt goede klank uit, ziet er nog gelikt uit.
Maaar.. hij zit met een probleempje:

Als ik het volume van de radio over de 20 zet (is NIET luid, is iets over normaal volume), en er komt een luider stuk in het gespeelde muziekstuk (zowel radio als cd) valt de radio uit, en springt een secje later terug aan, en gaat verder waar hij is gestopt.

Ook zie je (vóór hij uitvalt) de display meegaan met het geluid.. Dus beetje "dimmen" als het luider wordt.

Het ligt niet aan de kabels (driedubbelchecked) en ook niet aan het verschil van speakers (Vanvoor sony, vanachter Clarion). Iemand een ideetje waar het aan zou kunnen liggen?

Als ik het niet zelf kan verhelpen, ga ik morgen lekker terug naar Halfords..

[ Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 27-08-2004 20:06 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-12 09:04

janklp

FortyTwo Capital

Heb er niet heel veel verstand van maar misschien vereist de radio dan teveel vermorgen?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Januszjes schreef op 27 augustus 2004 @ 20:07:
Heb er niet heel veel verstand van maar misschien vereist de radio dan teveel vermorgen?
Dan ruil ik hem morgen in, als die radio nog niet eens dit vermogen aankan.
Speakers zijn trouwens achter 2x40 watt@ 4 ohm, voor 2x30watt @4 ohm.
En de radio zou normaal 4x45watt@ 4ohm aan moeten kunnen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Waarschijnlijk is je dashboardspanning te laag.
Probeer eens gewoon een direct draadje vanaf de accu naar je radio te trekken.
Dat zou weleens kunnen helpen.

Helpt dat niet dan is je accu waarschijnlijk te zwak

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12 22:36

t3q

Say yes to teq

Als ik het zo lees denk ik eerder aan een brakke stroom toevoer naar de radio toe, dus je accu.

Life goes as it goes.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12 23:15
TomSwinnen schreef op 27 augustus 2004 @ 20:10:
[...]

Dan ruil ik hem morgen in, als die radio nog niet eens dit vermogen aankan.
Speakers zijn trouwens achter 2x40 watt@ 4 ohm, voor 2x30watt @4 ohm.
En de radio zou normaal 4x45watt@ 4ohm aan moeten kunnen.
De radio zal dat vermogen ook best aankunnen... alleen hij moet het wel ergens vandaan halen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

LordHuberti

Help?

Klinkt als te dunnen bekabeling in de auto. Nieuwe autoradios vragen relatief veel vermogen, vaak meer dan door de bekabeling van de auto kan. Vaak is dit te zien aan het knipperen van de display bij hogere volumes. Dit kan simpel verhopen worden door een dikkere draad vanaf de accu naar de radio te trekken

.........

Verwijderd

LordHuberti schreef op 27 augustus 2004 @ 20:13:
Klinkt als te dunnen bekabeling in de auto. Nieuwe autoradios vragen relatief veel vermogen, vaak meer dan door de bekabeling van de auto kan. Vaak is dit te zien aan het knipperen van de display bij hogere volumes. Dit kan simpel verhopen worden door een dikkere draad vanaf de accu naar de radio te trekken
Dus gewoon een los 6mm2 trekken direct vanaf de accu.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Best nieuwe accu kopen dus?
Ik zie me niet direct een draad trekken van m'n accu naar men radio, ik heb al genoeg gevloekt tegen die stomme fiche die ik maar niet goed kreeg (moest er zelf een nieuwe fiche opzetten, ISO, omdat die van Volvo prehistorisch was..) en natuurlijk had alles ook een ander kleur bij die oude fiche.. Joy!

Verwijderd

Andere radio gaat waarschijnlijk niet werken..

Hoewel... alles beter dan een Sony natuurlijk

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 20:17 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:17:
Andere radio gaat waarschijnlijk niet werken..
Andere accu, bedoel je ? ;)

..want ik ga dus niet een andere radio kopen, als het daar niet aan ligt :p

[ Voor 19% gewijzigd door TomSwinnen op 27-08-2004 20:20 ]

Verwijderd

Ook niet denk ik ...

leg anders gewoon eens buitenlangs een wat dikkere draad... dan zie je het vanzelf.

Verwijderd

Het zou ook aan de aarde van je radio kunnen liggen, had een vriend van me ook. Dus gewoon nieuwe draad van accu +, en een nieuwe massa draad naar een kaal stuk(zonder verf) van je auto. Dan weet je zeker dar het met de stroom toe, en afvoer goed is. Nieuwe accu heeft waarschijnlijk geen zin, want als de draden niet goed zijn komt de stroom toch niet bij je radio.

Verwijderd

"Kent u sony?" "Jaja , das hifi hé" "Kent u Marantz?" " Euh , zijn da geen wasmachines?"
Waarom dan toch een Sony ?

Verwijderd

Zet anders eens je verlichting, je verwarming en alles wat maar aan kan uit.
Zet dan alleen de radio aan, als dit ook maar iets helpt, dan is het je boordspanning

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:20:
[...]
Waarom dan toch een Sony ?
Inbraakbeveiliging :+
Een goedkope radio gaan ze niet zo rap stelen, en aangezien het maar een oude kar is zonder alarm of iets, is er rap ingebroken.

Aan de prijs lag het niet, want hij was een cadeau van mijn grootvader, en ik mocht kiezen wat ik wou.. Maar mijn moeder was er bij "Nenenene, NEEM de goedkoopste.."

Ach ja, het is nu zo en niet anders.

Verwijderd

"Nenenene, NEEM de goedkoopste.."
Zou ik denk ik alsnog voor een simpel clarionnetje gaan, maar ja...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 20:27 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:25:
[...]
Zou ik denk ik alsnog voor een simpel clarionnetje gaan, maar ja...
Halfords had alleen maar Kenwood, Pioneer, JVC & Sony.
Maar kom, daar gaat het nu niet om aub, dit is geen Sony bash topic.. het ding werkt, klinkt aanvaardbaar, en meer moet dat niet. Ik heb in mijn kamer genoeg staan voor te genieten van mijn muziek.

Heb net even geprobeerd met een voltmeter de de accuspanning te vergelijken met de spanning binnen, maar de ***meter begeeft het, net als je hem nodig hebt.. Morgen dan maar naar halfords, misschien kunnen zij er een kabel insteken, of een nieuwe accu, dat valt nog te meten.

Pagina: 1