Toon posts:

[XP] Explorer.exe vervangt Iexplore.exe (in Taakbeheer) ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds (..gokje:) vandaag krijg ik geen Iexplore.exe meer te zien in Taakbeheer, ook al heb ik tig IE's open staan.

Als ik in de tab Applications rechtermuisklik op een IE en kies voor Go To Process dan verwijst in tab Processes naar Explorer.exe ! Dus IE is nu gekoppeld/vervangen door Explorer? :?
Logisch gevolg is dat Explorer.exe nu veel te veel CPU lurkt en dat trekt mijn Crusoetje niet zo ;(
Bij ong. meer dan 4 IE's wordt het supertraag, alsof ie zit te swappen, maar de HD ratelt dus bijna niet.

Ik heb gisteren 512 MB (SO-DIMM) RAM erbij gezet. Kan dat er mee te maken hebben ?? :?

wtf?
Bedankt!

(Explorer.exe zit nu al op 35 MB geheugengebruik, op mn andere desktop pc is dar maar 11 !)

Specs in sig kloppen niet, die zijn nl. :
1 GHZ Transmeta Crusoe
768 MB RAM, Geforce 2 Go
WinXP Tablet edition SP1

Het is dus een tablet, HP/Compaq TC1000

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 19:49 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde!

Ik heb ook een nieuwe DIMM erbij gezet, een 512 mb reepje PC2100
Ook weet ik niet of recentelijk installeren van SP2 er mee te maken heeft.

mijn explorer ram gebruik gaat trouwens ook door het dak, soms wel 90 mb
zonder dat ik dan dus MSIE aan heb staan!

Verwijderd

Zit er in \window\system32 toevallig twee system & hidden bestanden genaamd explorer.dll en explorer.exe?

Volgens mij heb je te maken met een virus/trojan/backdoor whatever.... ik had er een paar weken terug ook last van. Ik kon deze twee gewoon verwijderen nadat ik explorer had gekilled.... Draai er anders een anti-virus programma eroverheen.

Verwijderd

Topicstarter
twiFight schreef op 27 augustus 2004 @ 19:48:
Ik heb precies hetzelfde!

Ik heb ook een nieuwe DIMM erbij gezet, een 512 mb reepje PC2100
Ook weet ik niet of recentelijk installeren van SP2 er mee te maken heeft.

mijn explorer ram gebruik gaat trouwens ook door het dak, soms wel 90 mb
zonder dat ik dan dus MSIE aan heb staan!
Wazig.. en jij hebt een Desktop / laptop ?

Aan je SP ligt het niet want ik draai nog steeds SP1. Had juist gehoopt dat dit een irritante bug zou zijn en gefixt in SP2 ! :/

Maareh, ik heb zo'n vermoeden dat we niet de enige zijn.. al heb ik niks hierover kunnen vinden met de search (wat zijn goeie keywords hiervoor :? )

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:55:
[...]

Wazig.. en jij hebt een Desktop / laptop ?

Aan je SP ligt het niet want ik draai nog steeds SP1. Had juist gehoopt dat dit een irritante bug zou zijn en gefixt in SP2 ! :/

Maareh, ik heb zo'n vermoeden dat we niet de enige zijn.. al heb ik niks hierover kunnen vinden met de search (wat zijn goeie keywords hiervoor :? )
Een gewonde desktop, met (legale) WinXP Pro. Install was eerst SP1, heb later de netwerk .exe van SP2 eroverheen gegooid.

heb er ook al over gezocht maar niks kunnen vinden (google)

[edit] twee keer volledige system scan gedaan. Zowel met AVG AntiVirus als met Panda.

[ Voor 8% gewijzigd door twiFight op 27-08-2004 20:01 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:29
Op zich maakt het niet uit dat explorer grooter wordt, waarschijnlijk komt er evenveel geheugen verbruik bij als iexplorer groot is. Dat explorer als wordt gekozen als process gebeurt vaker, aangezien iexplorer en explorer bijna hetzelfde is. Type maar eens in de windows explorer een internet site, je komt er netjes.

Kan je misschien unloud memory aanzetten in het registery? Dat scheelt denk ik wel veel.(welke key het is weet ik niet, maar is wel te vinden opinternet.)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• twiFight
  • Niet online
Via me broer deze post:
mlcraig5805-May-2004, 12:26 AM
On my Win2K (sp3) machine at work, when I start up Internet Explorer (6.0), it does not show up in Task Manager in the process list. If I right click on the IE window title in the list of applications in Task Manager and select "Go to process", it takes me to explorer.exe in the list of processes. Any ideas as to what is causing this? I'm stumped. I've tried reapplying sp3, scanned for viruses and spyware (none found), and still same behavior. This is also happening on a couple of other machines at work. Thanks in advance for any help.
eding: opzich werkt bijna alles nog, dus wat dat betreft is het geen ramp. maar het hoort niet zo dus wil ik het ook niet zo hebben. bovendien gaan meer dingen op mijn pc nu vaag doen (sites willen niet laden, spellen crashen).

over dat ram gebruik, het is wel degelijk erg. zoals ik al zei gebruikt het hier soms 90 mb, terwijl ik geen sites bezoek en dat dus niet voor extra ram gebruik kan zorgen.

nog een edit; ook tcpview geeft niks raars aan. ben spyware/adware vrij schijnt

[ Voor 33% gewijzigd door twiFight op 27-08-2004 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:55:
Zit er in \window\system32 toevallig twee system & hidden bestanden genaamd explorer.dll en explorer.exe?

Volgens mij heb je te maken met een virus/trojan/backdoor whatever.... ik had er een paar weken terug ook last van. Ik kon deze twee gewoon verwijderen nadat ik explorer had gekilled.... Draai er anders een anti-virus programma eroverheen.
Bedankt, maar nope. Enige Explorers die ik heb eindigen met SAV en SCF. De rest staat netjes in /Windows en /DLLcache

Bladeren door verkenner gaat trouwens superverrot! Alsof je met een 386 werkt.. |:(
twiFight schreef op 27 augustus 2004 @ 19:58:
[...]

Een gewonde desktop, met (legale) WinXP Pro. Install was eerst SP1, heb later de netwerk .exe van SP2 eroverheen gegooid.
Ja hier ook legale XP.. een OEM die ik bij de tablet kreeg.. en mijn XP werkt nog aardig goed, weinig aan getweakt enz.

Argh... Explorer crashed nu net.. "...enccountered a problem and needs to close enz" Ik mn taakbalk doet niks meer
Klote dit!

• twiFight
  • Niet online
Ik heb net hijack this gedownload.
Als het nuttig is kan ik wat info posten maar dan moet iemand mij even vertellen wat ik precies moet copy/pasten.

edit: explorer browsen gaat hier prima, alhoewel ik daar normaal gesproken total commander voor gebruik. ook die explorer files zijn niet aanwezig in mijn system32 dir

[ Voor 37% gewijzigd door twiFight op 27-08-2004 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op 27 augustus 2004 @ 19:58:
Op zich maakt het niet uit dat explorer grooter wordt, waarschijnlijk komt er evenveel geheugen verbruik bij als iexplorer groot is. Dat explorer als wordt gekozen als process gebeurt vaker,..
Oh? Nog nooit eerder van gehoord. Ik weet wel dat beide gekoppeld zijn maar niet in zo'n extreme vorm dus!
Kan je misschien unloud memory aanzetten in het registery? Dat scheelt denk ik wel veel.(welke key het is weet ik niet, maar is wel te vinden opinternet.)
Ja okee, maar explorer blijft constant in het geheugen dus heeft het ook weinig zin om dat aan te zetten.
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:12:
[...]
Argh... Explorer crashed nu net.. "...enccountered a problem and needs to close enz" Ik mn taakbalk doet niks meer
Klote dit!
Druk dus net op OK en zoals verwacht sluit de taakbalk zich.
Op mijn Desktop-pc blijven de IE's geopend in de taakbalk als Explorer zich weer herstart, ... en nu dus niet!
twiFight schreef op 27 augustus 2004 @ 20:16:
Ik heb net hijack this gedownload.
Als het nuttig is kan ik wat info posten maar dan moet iemand mij even vertellen wat ik precies moet copy/pasten.

edit: explorer browsen gaat hier prima, alhoewel ik daar normaal gesproken total commander voor gebruik. ook die explorer files zijn niet aanwezig in mijn system32 dir
Ook met grote mappen zoals system32? TC steunt denk ik op zn eigen DLLs...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 20:29 ]

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:25:
Ook met grote mappen zoals system32? TC steunt denk ik op zn eigen DLLs...
de system32 map duurt hooguit 2 seconden om te laden.
uiteraard pruttelt 'ie nog wat door alsie meer icoontjes moet laten zien.

performance gewijs heeft mijn pc nergens last van.

• twiFight
  • Niet online
flikker een eind op uit dit topic
als je IE wil bashen ga je maar naar de frontpage

en ik gebruik ook firefox

[edit nummer 89379012] anyway ik ga zo WinXP opnieuw installeren.
deze keer met een geslipstreamde cd.
Ik hoop dat het probleem dan voorbij is want ik weet nog steeds de oorzaak niet.

[ Voor 44% gewijzigd door twiFight op 27-08-2004 21:12 ]

Verwijderd

en als je handmatig iexplorer.exe start met taskmanager?

Verwijderd

Topicstarter
Maakt geen verschil..
Wat ik wel net ontdek is dat heel even Iexplore.exe verschijnt in Taakbeheer, maar na een seconde ofzo is ie dan weer weg. Open je dan weer IE dan verschijnt er niks.. :?

Als ik een IE-process beeindig knalt explorer er ook uit...

klote dat niemand anders hier wat voor weet.. koop je een peperdure SODIMM voor je trage pc, wordt ie alleen maar nog slomer! :'(
Met 2 explorer vensters en 1 IE zit ik al op 57 MB :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 00:29 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op Google Groups staan ook een aantal discussies over dit probleem, hier een mogelijke oplossing:

http://groups.google.nl/g...011d%40posting.google.com

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• twiFight
  • Niet online
Na een reinstall is het probleem bij mij weg.
explorer blijft mooi onder de 20 mb (meestal veel minder) en als ik surf
dan draait iexplorer.exe gewoon.

maar blijft toch raar en ik hoop dat ik er niet weer last van krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Beetje late reaktie van mijn kant..
limoentje schreef op 28 augustus 2004 @ 00:34:
Op Google Groups staan ook een aantal discussies over dit probleem, hier een mogelijke oplossing:

http://groups.google.nl/g...011d%40posting.google.com
Dit helpt dus perfekt ! Tenks! :>
Pagina: 1