[DVD] Cylic redundancy check

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik heb hier een (legale) DVD, die 19 minuten duurt. Bij precies 12:20 blijft mijn standalone dvd speler hangen. Fast-forward ik voorbij die plek, dan gaat het wel goed.

Ik heb de DVD proberen in te lezen op mijn PC, maar dan krijg ik de Cylic redundancy check error :(

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/N49N9VV7WPU5/picserver.jpeg

Is er toch een manier om de DVD op mijn HD te zetten zodat ik hem kan bewerken?

[ Voor 13% gewijzigd door VonFoX op 27-08-2004 19:33 ]

Yo.

Verwijderd

DVDdecrypter?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Bedankt! _/-\o_
Probeer ik nu. Wel een hoop errors die ik moet ignoren :(
Kan ik DVD decryptor zo instellen dat hij automatisch de errors ignored?

[ Voor 21% gewijzigd door VonFoX op 27-08-2004 22:53 ]

Yo.

Verwijderd

Een dankjewel aan de mensen die je helpen kan geen kwaad :*)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:33:
Een dankjewel aan de mensen die je helpen kan geen kwaad :*)
Ik heb wel bedankt dmv _/-\o_ :P

Heeft er nog iemand tips? Het is namelijk een DVD met daarop de zwangerschapsecho van mijn vrouw, maar nu kan ik hem niet copyen voor de smachtende grootouders :(

Yo.

Verwijderd

Is het een DVD-R ?
Lees hem dan eens in op een brander, vaak lezen die een stuk beter dergelijke laag reflectieve schijfjes (al vermoed ik dat in dit geval de fout bij het schijfje zelf zit [goedkope media of te snel gebrand])

Overigens heb ik soms goede resultaten met CladDVD om tenminste het leesbare gedeelte te kunnen rippen van slechte DVD's.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 13:15 ]

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 13:14:
Is het een DVD-R ?
Lees hem dan eens in op een brander, vaak lezen die een stuk beter dergelijke laag reflectieve schijfjes (al vermoed ik dat in dit geval de fout bij het schijfje zelf zit [goedkope media of te snel gebrand])

Overigens heb ik soms goede resultaten met CladDVD om tenminste het leesbare gedeelte te kunnen rippen van slechte DVD's.
Het is een DVD+R. Ik zal het eens in de brander proberen, kijken wat er gebeurt. Het is een Philips DVD+R, er ging tijdens het maken al iets mis met het finaliseren ....

Na een paar keer read errors ignoren vraagt DVDdecryptor of dat voortaan automatisch moet. Dat is een goede optie :)

[ Voor 10% gewijzigd door VonFoX op 28-08-2004 14:16 ]

Yo.

Verwijderd

DVD-R/DVD+R dat maakt niet uit, het ging erom dat het een gebrand schijfje was ;)

Het probleem met het ignoren van de readerrors is wel dat je dadelijk wellicht met een non-compliant DVD structuur op je harde schijf zit (dan moet je de IFO reconstructen) of een VOB stream met missende blokken (en dus eventueel een skippend schijfje / MPEG error blocking krijgt).

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg _/-\o_

Hij is nu al bijna een uur errors aan het ignoren :( Maar goed, dan heb ik iig wat op de HD. Later kijk ik dan wel hoe we dat weer kunnen repareren.

[ Voor 1% gewijzigd door VonFoX op 28-08-2004 14:53 . Reden: typo ]

Yo.

Verwijderd

Een stofje op je lens kan ook aardig wat errors veroorzaken. Had daar ook last van, of ff met een luchtbus in de dvd spuiten of een nieuwe erin.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Het is iig geen stofje, aangezien het probleem optreedt op mijn stand-alone en in de PC. Na 5 uur errors ignoren was ik decryptor zat, ben nu cladDVD aan het proberen.

CladDVD weet iig wat bruikbaars te extracten, maar van 3 VOB files van 160 meg elk, zijn nu VOB files van soms maar 10 mb te zien :(

[ Voor 29% gewijzigd door VonFoX op 28-08-2004 20:01 ]

Yo.

Pagina: 1