[WinXP pro]Wireless settings opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 21:40
Goeden avond heren / damen tweakers :Y)

Ik zit eigenlijk met een klein probleempje:

Ik heb een laptop van school met wlan. Deze laptop is dus van mij (heb hem gekocht via school). Hierin zitten dus de wireless settings van school opgeslagen, dus denk hierbij bijvoorbeeld aan de WEP key.

Nu wil ik mijn laptop dus even opnieuw installeren omdat deze wel erg langzaam begint te worden, en omdat het nieuwe schooljaar begint ik graag deze laptop weer snel wil hebben.

Nu wil ik dus eigenlijk de wireless settings (Dus de WEP key) weer terug plaatsen op mijn nieuwe installatie. Is er een mogelijkheid voor in Windows XP om deze settings weer terug te zetten?

Ik heb al gekeken naar de Wizard voor het overzetten van bestanden en instellingen, maar ik weet niet zeker of dan de wireless settings terug gezet worden....

ps: Voor wanneer jullie gaan roepen: Dan zet de school de key er wel opnieuw erin: Dat doen ze dus niet, én als ze het al willen doen, moet het eerst door de papiermolen heen en voordat ik die code weer in me laptop heb en weer fatsoenlijk kan werken ben ik misschien weer 2 weken verder.

Verwijderd

ik snap iets niet: oftewel die wep key is dynamisch, en dan kun je hem niet opslaan, oftewel hij is statisch, en dan kun je hem ook ff in je agenda schrijven :)

• Newjersey
het probleem is dus: Die key is dus door school ingevoerd en wij weten de code NIET. Dus mocht je per ongeluk het wlan profiel verwijderen van school moet het dus door systeembeheer worden terug gezet. Ik bedoel dus over een manier is om de wlan profile (inclusief WEP key) terug te zetten van mijn huidige installatie naar de nieuwe installatie..

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is?

edit:
die code is dus niet te zien in windows..

[ Voor 8% gewijzigd door Newjersey op 27-08-2004 18:49 ]

Verwijderd

hoezo niet te zien? hij staat toch gewoon in het properties scherm dan? asterisk recoverer erover en overpennen maar...

(als er niets staat heb je geen vaste maar een dynamische key)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 18:55 ]

• Newjersey
net ff het progje getest en het werkt dus niet: hij krijgt er 8 vraagtekens uit.. dus de optie van asterisk recoverer valt helaas af..

misschien weet iemand anders nog een manier om wlan profielen (inclusief wep key) terug te zetten?

gunhead:
edit:

thnx anyway voor dat proggeltje.. die kende ik nog niet ;)

nou dan zou het wel een dynamische key zijn.. dan heb ik maar pech gehad denk ik zo

[ Voor 28% gewijzigd door Newjersey op 27-08-2004 19:00 ]

Verwijderd

da's vreemd :?

maarrem: is wep de enige encryptie? dan zou ik zeggen: ga naar www.moser-informatik.ch > download hun knoppix versie, daar zit een progsel bij dat wep keys berekent adhv afgeluisterde data.

Verwijderd

alsie dynamisch is moet je even kijken hoe die wordt toegewezen. bij ons op de TUE doen ze dat adhv je pass/login, dus dan moet het je zelf ook gewoon lukken :)

• Newjersey
mja wep is de enige encryptie op school.. en dat met knoppix in combinatie met airsnort heb ik al geprobeerd... maar de wireless card wordt niet gepakt door airsnort..

naja misschien zijn er nog andere manieren.. anders moet ik maar aan systeembeheer vragen of ze de key willen terugzetten
Pagina: 1