Toon posts:

Geluidsbestanden converteren naar midi maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rare vraag misschien maar ik speel regelmatig games op mijn PC en sommige daarvan hebben geweldige soundtracks die ik bijvoorbeeld graag als ringtone op mijn mobiel wil gebruiken maar het nadeel is dat mijn mobiel alleen midi's het beste kan 'lezen' (Ik heb namelijk een Siemens M55)

Nu is mijn vraag hoe ik bijvoorbeeld bestanden van het type .ogg (wat ik vaak zie als ik in de Sounds map kijk van de desbetreffende game) kan omzetten naar een midi en het liefst ook dat mijn mobiel het nog kan 'lezen' :)

Ik denk dat renamen alleen niet gaat werken zeker niet omdat mijn mobiel dan zegt dat het bestand niet kan worden afgespeeld of een soortgelijke melding.

Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd

Topicstarter
Okej :) ik zal ff kijken! Sorry dat ik misschien dit topic heb geopend maar ik ben niet zo'n kei in het bedenken van de juiste trefwoordcombinatie vandaar ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wil niet mierenneuken, maar dat is bijna allemaal midi -> mp3/ogg enzovoorts.

Er zijn trouwens wel een paar tooltjes die het ook andersom kunnen, daar niet van...

http://www.google.nl/sear...1&q=%22wav+to+midi%22&lr=
http://www.google.nl/sear...1&q=%22mp3+to+midi%22&lr=

Volgens mij heb ik deze wel eens zien werken...of was het nou deze?

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 27-08-2004 18:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Naar mijn mening is het onmogelijk om rechstreeks van een .ogg naar een .mid file te gaan, aangezien die formaten helemaal anders werken. Voor een midi file moet je eigelijk de "partituur" invoeren, en die de juiste klanken in de geluidsbank laten aanspreken. Aangezien er in een .ogg alleen maar 1 signaal zit, en dus niet de "partituren" is dit onmogelijk.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 18:31:
Naar mijn mening is het onmogelijk om rechstreeks van een .ogg naar een .mid file te gaan, aangezien die formaten helemaal anders werken. Voor een midi file moet je eigelijk de "partituur" invoeren, en die de juiste klanken in de geluidsbank laten aanspreken. Aangezien er in een .ogg alleen maar 1 signaal zit, en dus niet de "partituren" is dit onmogelijk.
Het heeft wat weg van OCR, Spraakherkenning en dat soort zaken. Het kan dus wel, maar of het 100% zuiver is is dus een tweede... In mijn vorige post vind je wat linkjes die dat bewijzen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 27-08-2004 18:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

RobIII schreef op 27 augustus 2004 @ 18:28:
[...]

Ik wil niet mierenneuken, maar dat is bijna allemaal midi -> mp3/ogg enzovoorts.
ik heb ook niet zozeer gekeken of er iets zinvols bijzat alleen ik had sterk het idee dat de TS nog niet bijzonder veel tijd had geinvesteerd in het zoeken
Pagina: 1